• Etykieta biznesu w praktyce. Jak budować relacje służbowe (wyd. II)

Jedną z najważniejszych umiejętności pozwalających odnieść sukces w pracy zawodowej jest ta dotycząca budowania odpowiednich relacji zawodowych. To, jak je będziemy budować, jaką świadomość o nich będziemy mieli i jak będziemy z nich korzystać, może okazać się kluczowe dla kariery i z pewnością pomoże wyróżnić się na wymagającym rynku pracy. W książce „Etykieta biznesu w praktyce. Jak budować relacje służbowe" autorka zwraca uwagę na to, jak bardzo różnimy się i jak odmienne możemy mieć oczekiwania względem wzajemnych relacji oraz sposobu ich budowania, ale przede wszystkim pokazuje standardy i właściwe praktyki.

Podtytuł Etykieta biznesu w praktyce. Jak budować relacje służbowe (wyd. II)
Autor Dagmara Łuczka
Rok wydania 2024
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 158
52.00
opak Add to wishlist
Shipping within 24 hours
ISBN 978-83-8102-784-7

Jedną z najważniejszych umiejętności pozwalających odnieść sukces w pracy zawodowej jest ta dotycząca budowania odpowiednich relacji zawodowych. To, jak je będziemy budować, jaką świadomość o nich będziemy mieli i jak będziemy z nich korzystać, może okazać się kluczowe dla kariery i z pewnością pomoże wyróżnić się na wymagającym rynku pracy. W książce „Etykieta biznesu w praktyce. Jak budować relacje służbowe" autorka zwraca uwagę na to, jak bardzo różnimy się i jak odmienne możemy mieć oczekiwania względem wzajemnych relacji oraz sposobu ich budowania, ale przede wszystkim pokazuje standardy i właściwe praktyki.
Przekazana w publikacji wiedza może znaleźć zastosowanie na różnych etapach życia zawodowego i w różnym stopniu, gdyż nigdy nie wiadomo, jak potoczy się nasza zawodowa przygoda, gdzie i z kim przyjdzie nam współpracować, a co za tym idzie - jak wiele z tej wiedzy może okazać się kluczowe.
Książka to zaproszenie do świata etykiety oraz do głębszego poznania zagadnień dotyczących:
• skutecznego budowania własnego wizerunku oraz relacji służbowych,
• standardów zachowań w świecie biznesu,
• różnic kulturowych,
• norm, które zapewnią komfort i pewność siebie w najróżniejszych okolicznościach służbowych, począwszy od rozmowy rekrutacyjnej, po uczestnictwo w oficjalnych spotkaniach, na organizacji wydarzeń specjalnych kończąc.

„Fundamentem sukcesu w życiu i w biznesie są relacje międzyludzkie. Ta książka to niezbędnik dla każdego, komu zależy, by były one takie, jak oczekują jego partnerzy i klienci".
Ryszard Kajkowski
Założyciel pierwszej prywatnej firmy produkującej oprogramowania w Polsce

„Dobre maniery, świadomość różnic kulturowych są bezcenne w budowaniu profesjonalnego wizerunku i nawiązywaniu kontaktów. Te z kolei mają kluczowe znaczenie w międzynarodowym środowisku biznesowym, opartym na kulturze współpracy, partnerstwa oraz wzajemnego szacunku. Serdecznie zachęcam do lektury książki Pani Dagmary Łuczki. Wiedza teoretyczna w połączeniu z praktycznymi warsztatami prowadzonymi przez autorkę wzmacnia pewność siebie i pozwala łatwiej dostosować się do określonych sytuacji".
Justyna Głowacka
Pełnomocnik Prezesa ds. ZZL | HR Proxy, Wood-Mizer Industries Sp. z o.o.

Wstęp 11

Rozdział 1
Etykieta - po co? komu? i dlaczego? 13
1.1. Etykieta w biznesie - przeżytek czy pomocna wiedza? 13
1.2. Charakterystyka polskiej kultury narodowej 15
1.3. Etykieta towarzyska vs etykieta służbowa 19
1.4. Główne zasady etykiety biznesu 21
Najczęściej zadawane pytania 22

Rozdział 2
Precedencja w relacjach służbowych 25
2.1. Powitanie i przedstawianie się 26
2.2. Pożegnanie a zasady precedencji 30
2.3. Zapoznawanie ze sobą osób 31
2.4. Tytułowanie 34
2.5. Wymiana wizytówek - jak to robić dobrze? 38
2.6. Pierwszeństwo w codziennych sytuacjach 40
Najczęściej zadawane pytania 43

Rozdział 3
Przyjmowanie gości 45
3.1. Precedencja stanowisk publicznych w Polsce 46
3.2. Usadzanie gości przy stole konferencyjnym 49
3.3. Przyjmowanie gości w gabinecie 52
3.4. Witanie gości z mównicy 53
Najczęściej zadawane pytania 54

Rozdział 4
Netykieta 57
4.1. Ogólne zasady korespondencji e-mailowej 59
4.2. Zwroty grzecznościowe w korespondencji e-mailowej 60
4.3. Prawo autorskie a korespondencja e-mailowa 62
4.4. Media społecznościowe 63
Najczęściej zadawane pytania 64

Rozdział 5
Etykieta telefoniczna 67
5.1. Podstawowe zasady etykiety telefonicznej 68
5.2. Często popełniane błędy 70
Najczęściej zadawane pytania 71

Rozdział 6
Etykieta podczas przyjęć 73
6.1. Spotkania służbowe w restauracji 73
6.2. Przyjęcia na stojąco 76
6.3. Przyjęcia zasiadane 80
6.4. Usadzanie gości 84
Najczęściej zadawane pytania 87

Rozdział 7
Autoprezentacja w biznesie 91
7.1. Efekt pierwszego wrażenia 91
7.2. Komunikacja niewerbalna 93
7.3. Komunikacja werbalna 101
7.4. Wygląd zewnętrzny 102
7.5. Dress Code 105
7.6. Kolory w garderobie służbowej - „Orły są szare, a papugi kolorowe" 111
7.7. Umiejętności interpersonalne 112

Rozdział 8
Różnice kulturowe w biznesie. Co kraj to biznesowy obyczaj 115
8.1. Kultury świata 117
8.1.1. Kultury propartnerskie i protransakcyjne 117
8.1.2. Komunikacja werbalna 119
8.1.2. Stosunek do czasu 121
8.1.3. Przywództwo i podejmowanie decyzji 123
8.1.4. Komunikacja niewerbalna - znaczenie gestów 124
8.1.5. Porady 127
8.2. Różnice kulturowe w wybranych krajach 128
8.2.1. Chiny 130
8.2.2. Świat arabski 136
8.2.3. Kultura Indii 142

Zakończenie 149
Bibliografia 151
Odpowiedzi do testów 153
O Autorce 157

Dagmara Łuczka - Ekspert Etykiety Biznesu certyfikowany przez Międzynarodową Akademię Etykiety i Protokołu w Londynie. Ukończyła kursy w International Etiquette & Protocol Academy of London, Europejskiej Akademii Dyplomacji, Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych oraz Szkołę Trenerów Grupy ODITK. Założycielka Projektowni Wizerunku, doradca w zakresie budowania wizerunku osób i firm, pasjonatka zagadnień związanych z etykietą i różnicami kulturowymi. Gościnny wykładowca studiów podyplomowych, prelegentka w szkołach i na konferencjach, trener. Prowadzi szkolenia i wykłady dotyczące zagadnień związanych m.in. z savoir vivre, etykietą biznesu. Szkoli sektor biznesu, ale również dyrektorów szkół, przedszkoli, doradców metodycznych. Posiada ponad 13-letnie doświadczenie w realizacji działań PR. Pracowała m.in. jako rzecznik prasowy, na stanowiskach menedżerskich oraz jako niezależny konsultant w obszarze komunikacji i budowania wizerunku. Jako wykładowca akademicki współpracowała m.in.: z Uniwersytetem Gdańskim, Akademią Morską w Gdyni, Uniwersytetem Szczecińskim oraz Wyższą Szkołą Finansów i Administracji, gdzie prowadziła przedmioty poświęcone etykiecie biznesu i Public Relations.

There is currently no comments or ratings for this product.

Polub nas na Facebooku