- Categories
-
Budżetowanie i controlling w przedsiębiorstwie (wyd. III)
W książce „Budżetowanie i controlling w przedsiębiorstwie" przedstawiono zagadnienia implementacji zintegrowanych systemów informatycznych - budżetowania i controllingu, niezwykle przydatnych w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem. Jest to opracowanie o charakterze teoretyczno-implikacyjnym. Traktuje o najistotniejszych kwestiach dotyczących planowania, wdrażania controllingu wraz z niezbędnymi narzędziami. Na przykładzie przedsiębiorstwa zaprezentowano przebieg i efekty wdrożenia controllingu.
Shipping within | 24 hours |
The bar code | |
ISBN | 978-83-8102-873-8 |
EAN | 9788381028738 |
W publikacji przedstawiono genezę controllingu, jego funkcje i rodzaje. Zwrócono uwagę na miejsce controllera w strukturze organizacyjnej i jego zadania. Wskazano na pozytywne aspekty posiadania controllingu w przedsiębiorstwie oraz na bariery jego wdrażania.
Książka stanowi doskonały materiał dydaktyczny dla studentów kierunków ekonomicznych.
Wprowadzenie 5
Rozdział 1
Controlling jako instrument nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem 7
1.1. Geneza controllingu 7
1.2. Istota i zakres controllingu 10
1.3. Funkcje controllingu 15
1.4. Klasyfikacja controllingu 28
1.5. Controlling jako narzędzie wspomagania zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem 31
Rozdział 2
Budżetowanie w przedsiębiorstwie 39
2.1. Istota, cele i funkcje budżetowania 39
2.2. Zasady, procedury i etapy sporządzania budżetów 45
2.3. Metody sporządzania budżetów 56
2.4. Klasyfikacja budżetów 60
2.5. Budżety operacyjne przedsiębiorstwa 63
2.6. Budżety finansowe przedsiębiorstwa 69
Rozdział 3
Controlling, controller oraz centra odpowiedzialności w przedsiębiorstwie - istota, rodzaje, znaczenie 79
3.1. Charakterystyka wybranych odmian controllingu w przedsiębiorstwie 79
3.1.1. Controlling strategiczny 79
3.1.2. Controlling operacyjny 80
3.1.3. Controlling funkcyjny i jego odmiany w przedsiębiorstwie 81
3.1.3.1. Controlling finansowy 82
3.1.3.2. Controlling inwestycji 83
3.1.3.3. Controlling logistyki 84
3.1.3.4. Controlling personalny 85
3.1.3.5. Controlling marketingu i sprzedaży 86
3.1.3.6. Controlling produkcyjny 88
3.1.3.8. Controlling sfery B+R 89
3.1.3.9. Ekocontrolling 90
3.2. Inne odmiany controllingu w przedsiębiorstwie 92
3.3. Controller w przedsiębiorstwie 94
3.3.1. Umiejscowienie controllera w strukturze organizacyjnej 95
3.3.2. Zadania controllera w przedsiębiorstwie 97
3.4. Idea ośrodków odpowiedzialności w przedsiębiorstwie 99
3.4.1. Kryteria wydzielenia centrów odpowiedzialności w przedsiębiorstwie 99
3.4.2. Typy ośrodków odpowiedzialności 100
3.4.3. Wybrane mierniki wykorzystywane w ocenie ośrodków odpowiedzialności w przedsiębiorstwie 103
Rozdział 4
Projektowanie i wdrażanie controllingu 111
4.1. Proces projektowania i wdrażania controllingu 111
4.2. Korzyści, koszty oraz bariery przy wdrażaniu controllingu 122
4.3. Zastosowanie controllingu na przykładzie przedsiębiorstwa 129
4.4. Wybrane narzędzia controllingu 130
Bibliografia 141
Recenzja: prof. UG dr hab. Mirosław Krajewski
Polub nas na Facebooku