• Zarządzanie zmianą w podmiotach leczniczych. Technologie, innowacyjność, konkurencyjność

Kompleksowy przewodnik po strategiach, które pomogą Twojej placówce osiągnąć sukces w dynamicznie zmieniającym się sektorze ochrony zdrowia, a także obowiązkowa pozycja dla menedżerów, liderów i osób odpowiedzialnych za rozwój i zarządzanie zmianami w podmiotach leczniczych. Jak wdrożyć innowacje, aby przyniosły rzeczywiste korzyści dla Twojej organizacji i pacjentów? Będąc nieocenionym źródłem wiedzy związanej z teoretycznymi aspektami konkurencyjności oraz z praktycznymi narzędziami wspierającymi codzienną działalność podmiotów leczniczych, publikacja ta zawiera wyczerpującą odpowiedź na to, a także na inne pytania dotyczące rozwoju kierowanej przez Ciebie placówki. Tym samym - pomoże Ci zwiększyć jej konkurencyjność i przyciągnąć więcej zadowolonych pacjentów!

Podtytuł Zarządzanie zmianą w podmiotach leczniczych. Technologie, innowacyjność, konkurencyjność
Autor Urszula Religioni
Rok wydania 2024
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 158
110.00 74.80
Do końca promocji pozostało:
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
69.3
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-8102-890-5
Kompleksowy przewodnik po strategiach, które pomogą Twojej placówce osiągnąć sukces w dynamicznie zmieniającym się sektorze ochrony zdrowia, a także obowiązkowa pozycja dla menedżerów, liderów i osób odpowiedzialnych za rozwój i zarządzanie zmianami w podmiotach leczniczych.
Wśród głównych zagadnień:
• Budowanie konkurencyjności - poznaj kluczowe czynniki i strategie umożliwiające efektywne konkurowanie na rynku ochrony zdrowia.
• Rola innowacji i technologii - dowiedz się, jak nowoczesne technologie mogą przyczynić się do wzrostu efektywności operacyjnej i przewagi konkurencyjnej Twojej placówki.
• Zarządzanie zmianą - zdobądź praktyczne wskazówki dotyczące wdrażania nowoczesnych rozwiązań oraz zarządzania personelem w procesie zmian technologicznych.

Jak wdrożyć innowacje, aby przyniosły rzeczywiste korzyści dla Twojej organizacji i pacjentów?
Będąc nieocenionym źródłem wiedzy związanej z teoretycznymi aspektami konkurencyjności oraz z praktycznymi narzędziami wspierającymi codzienną działalność podmiotów leczniczych, publikacja ta zawiera wyczerpującą odpowiedź na to, a także na inne pytania dotyczące rozwoju kierowanej przez Ciebie placówki. Tym samym - pomoże Ci zwiększyć jej konkurencyjność i przyciągnąć więcej zadowolonych pacjentów!

Wprowadzenie 7

Rozdział 1
Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstw 11
1.1. Istota i pomiar konkurencyjności 11
1.2. Komponenty konkurencyjności i strategie konkurowania 14
1.3. Czynniki wpływające na konkurencyjność 20

Rozdział 2
Specyfika konkurencyjności na rynku ochrony zdrowia 23
2.1. Uwarunkowania organizacyjne i regulacyjne 23
2.2. Potencjał sektora ochrony zdrowia i wyzwania związane z konkurencyjnością 29
2.3. Formułowanie strategii konkurencji w podmiotach leczniczych 35
2.4. Ewolucja sektora i kształtowanie trwałej przewagi konkurencyjnej 41

Rozdział 3
Technologie w budowaniu konkurencyjności podmiotów leczniczych 45
3.1. Innowacje w sektorze ochrony zdrowia - definicje i znaczenie 45
3.2. Rola technologii w podnoszeniu efektywności operacyjnej podmiotów leczniczych 47
3.3. Technologie a przewagi konkurencyjne podmiotów leczniczych 53

Rozdział 4
Efektywne zarządzanie zmianą technologiczną 59
4.1. Wyzwania implementacji nowoczesnych rozwiązań 59
4.2. Kluczowe etapy wprowadzania zmian technologicznych 65
4.3. Zarządzanie personelem w procesie zmian 75

Rozdział 5
Budowanie strategii konkurencyjności na przykładzie gospodarki produktami leczniczymi 85
5.1. Planowanie strategii konkurencyjności 85
5.2. Nowoczesne technologie wspierające gospodarowanie produktami leczniczymi 94
5.3. Koszty, korzyści i możliwości implementacji wybranych technologii 117
5.4. Gospodarka lekowa w kształtowaniu strategii przywództwa kosztowego i zróżnicowania 128

Podsumowanie 141
Bibliografia 143
Spis tabel 157
Spis rysunków 158

Dr hab. n. med. i n. o zdr. Urszula Religioni
Profesor w Szkole Zdrowia Publicznego CMKP w Warszawie, dr hab. n. med. i n. o zdr., dr n. ekon. i fi n., dr n. o zdr. Członkini Komitetu Zdrowia Publicznego Polskiej Akademii Nauk, a także wielu Rad Naukowych. Autorka i współautorka ponad 200 publikacji naukowych z zakresu zdrowia publicznego, w tym w obszarach ekonomiki zdrowia, farmaceutycznego zdrowia publicznego i badań nad jakością życia. Interesuje ją zarządzanie zmianą (osobistą i w biznesie), a także rozwój kompetencji. Od ponad 10 lat współpracuje z otoczeniem gospodarczym, oceniając i wspierając wdrażanie nowych technologii, poprawiających jakość życia pacjentów. Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu projektami i zespołami. Naukowo związana z Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego, Warszawskim Uniwersytetem Medycznym i Szkołą Główną Handlową, współpracuje z licznymi uczelniami zagranicznymi.

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku