• Bankowość elektroniczna w Polsce (wyd. II zmienione)

Bankowość elektroniczna to z jednej strony usługi związane z dostępem do konta bankowego przez Internet, z drugiej zaś karty płatnicze. W Polsce jest ok. 18 mln kont bankowych, do których posiadacze mają dostęp za pośrednictwem sieci (przy czym osób korzystających aktywnie z takich kont jest po­nad 10 mln). Z kolei kart płatniczych, będących w posiadaniu użytkowników, jest ponad 32 mln. Na szczególną uwagę w tym zakresie zasługuje fakt, iż jeszcze cztery lata temu (2008 rok) wydanych kart z mikroprocesorem było 5,6 mln, zaś obecnie jest ich ok. 23,5 mln, co niewątpliwie zwiększa bezpie­czeństwo zawieranych w ten sposób transakcji. Dodatkowo, coraz więcej kart płatniczych posiada funkcję płatności zbliżeniowej - jest ich ok. 10 mln. Celem książki jest analiza obszaru bankowości elektronicznej w Polsce oraz zwrócenie uwagi, jakie czynniki mają wpływ na korzystanie przez użytkow­ników z kanału bankowości elektronicznej, a jakie stanowią barierę w tym zakresie. Eksponując znaczenie banko

Podtytuł Bankowość elektroniczna w Polsce (wyd. II zmienione)
Autor Artur Borcuch
Rok wydania 2012
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 150
42.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-7556-479-2

 

Celem książki jest analiza obszaru bankowości elektronicznej w Polsce oraz wskazanie czynników mających wpływ na korzystanie przez użytkow­ników z kanału bankowości elektronicznej.

Bankowość elektroniczna to z jednej strony usługi związane z dostępem do konta bankowego przez Internet, z drugiej zaś karty płatnicze. W Polsce jest ok. 18 mln kont bankowych, do których posiadacze mają dostęp za pośrednictwem sieci (przy czym osób korzystających aktywnie z takich kont jest po­nad 10 mln). Z kolei kart płatniczych, będących w posiadaniu użytkowników, jest ponad 32 mln. Na szczególną uwagę w tym zakresie zasługuje fakt, iż jeszcze cztery lata temu (2008 rok) wydanych kart z mikroprocesorem było 5,6 mln, zaś obecnie jest ich ok. 23,5 mln, co niewątpliwie zwiększa bezpie­czeństwo zawieranych w ten sposób transakcji. Dodatkowo, coraz więcej kart płatniczych posiada funkcję płatności zbliżeniowej - jest ich ok. 10 mln.

Eksponując znaczenie bankowości elektronicznej w Polsce, w książce podjęto próbę odpowiedzi na następujące pytania:

  • Jakie są koszty obiegu gotówkowego i które podmioty w Polsce mogłyby zaoszczędzić w tym względzie wprowadzając rozliczenia bezgotówkowe?
  • Jakie są powody korzystania przez Polaków z gotówki?
  • Jaka jest średnia wartość pojedynczej transakcji kartą debetową?
  • Dlaczego w ostatnich 2-3 latach wystąpił tak gwałtowny wzrost liczby wydanych kart płatniczych wyposażonych w pasek magnetyczny i mikroproce­sor?
  • Ilu indywidualnych klientów banków ma podpisaną umowę dotyczącą usług bankowości internetowej, a ilu faktycznie z tych usług korzysta?

Książka ta jest skierowana do studentów kierunków ekonomia, finanse i bankowość, jak również osób zajmujących się przedstawionymi aspektami w wymiarze praktycznym.

Wprowadzenie 5

Rozdział 1
Istota i definicja bankowości elektronicznej 9
1.1. Miejsce bankowości elektronicznej w gospodarce rynkowej 9
1.2. System bankowy i jego wpływ na bankowość elektroniczną 28
1.3. Bankowość elektroniczna w kręgu definicji 47

Rozdział 2
Środowisko funkcjonowania kart płatniczych 61
2.1. Rodzaje, cechy i funkcje kart płatniczych 61
2.2. Uczestnicy operacji rozliczeniowych przy użyciu kart płatniczych 70
2.3. Organizacje (systemy) kart płatniczych 73

Rozdział 3
Karty płatnicze w Polsce 79
3.1. Ewolucja kart płatniczych w Polsce 79
3.2. Karty płatnicze w Polsce - stan obecny 82
3.3. Ilość bankomatów w Polsce 93
3.4. Usługa cash back w Polsce 96

Rozdział 4
Bankowość elektroniczna w Polsce 99
4.1. Poziom ubankowienia polskiego społeczeństwa 99
4.2. Bankowość mobilna (płatności mobilne) w Polsce 113
4.3. Płatności zbliżeniowe w Polsce 123
4.4. Bankowość elektroniczna (internetowa) w Polsce 127
4.5. Pieniądz bezgotówkowy i gotówkowy w Polsce 135

Podsumowanie 139
Bibliografia 143

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku