• Storytelling czy prosta komunikacja? Jak po mistrzowsku pisać, mówić i prezentować

Komunikacja biznesowa obejmuje dwa kluczowe style: prostą komunikację i storytelling. Storytelling to metoda wywoływania emocji u odbiorcy, co pozwala efektywniej na niego oddziaływać. Poprzez opowieści łatwiej jest przekonywać, inspirować i sprzedawać.

Podtytuł Storytelling czy prosta komunikacja? Jak po mistrzowsku pisać, mówić i prezentować
Autor Piotr Garlej
Rok wydania 2024
Oprawa Miękka
Format 140x208
Stron 344
67,00 zł
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-2890-719-5
Komunikacja biznesowa obejmuje dwa kluczowe style: prostą komunikację i storytelling.
Storytelling to metoda wywoływania emocji u odbiorcy, co pozwala efektywniej na niego oddziaływać. Poprzez opowieści łatwiej jest przekonywać, inspirować i sprzedawać.
Są jednak sytuacje, kiedy mamy inne cele. Czasem zależy nam na tym, by nie tyle przekonywać, ile poinformować, wyjaśnić lub zaraportować. Wtedy warto skorzystać z zasad prostej komunikacji.
Storytelling i prosta komunikacja dają konkretne wytyczne, jak pisać zrozumiałe e-maile, jak świetnie prezentować treści i jak skutecznie się wypowiadać. Mistrzostwo komunikacji polega na łączeniu obu tych stylów. Dzięki tej książce dowiesz się, jak zrobić wielki krok w stronę mistrzostwa komunikacji biznesowej.
Prolog
Część I. Prosta komunikacja
Rozdział 1. Prosta komunikacja - wprowadzenie
Czarna dziura komunikacji
Prosta komunikacja a prosty język
Komunikacja prosta, czyli SIMPLE
Rozdział 2. S jak struktura, czyli dlaczego struktura jest ważniejsza niż matura?
Slajd, który mógłby uratować życie 7 osób
Odwrócona piramida
Zacznijmy od najważniejszego
Pauza
Prowadzenie narracji pytaniami
Strukturyzowanie maili
Strukturyzowanie treści prezentacji
Gadające nagłówki
Struktura dłuższych form
Rozdział 3. I jak inkluzywność, czyli włączaj innych do dyskusji
Lekcja 1. Włączaj każdego do dyskusji
Lekcja 2. Otwarta dyskusja
Lekcja 3. Intencje, nie rozkazy
Lekcja 4. Nie zadawaj binarnych pytań
Rozdział 4. M jak minimalizm, czyli komunikuj się esencjonalnie
Prezentacja na pudełku od zapałek
Zdefiniuj cel i odbiorców
Krócej znaczy lepiej
Słowa-śmieci
Niestosowne słowa
Przymiotniki na wylocie
Sposoby na pozbycie się natręctw językowych
Rozdział 5. P jak pictorial, czyli obrazowy
Abstrakcja vs. konkret
Ze slajdami czy bez?
Reguła komunikacji wizualnej nr 1: zrozum kontekst
Reguła komunikacji wizualnej nr 2: skup się na strukturyzowaniu, nie upiększaniu
Reguła komunikacji wizualnej nr 3: zsynchronizuj swoją wypowiedź ze slajdami
Reguła komunikacji wizualnej nr 4: projektuj oszczędnie
Reguła komunikacji wizualnej nr 5: wprowadź na slajdy porządek
Rozdział 6. L jak leading, czyli kieruj ku dalszym krokom
Artur kontra Hania
Rodzaje wezwań do działania
Turbodoładowanie wezwania do działania
Rozdział 7. E jak empathetic, czyli okaż empatię, kiedy słuchasz i kiedy mówisz
Empatia w słuchaniu
Empatia w mówieniu
Komunikacja asertywna
Komunikacja bez przemocy
Dawanie informacji zwrotnej
Budowanie więzi z odbiorcami
Rozdział 8. Prosta komunikacja - podsumowanie
Część II. Storytelling
Rozdział 9. Storytelling - wprowadzenie
Rozdział 10. Schemat storytellingowy nr 1: od problemu do rozwiązania
Najpierw przedstaw wroga, potem rozwiązanie
Rozdział 11. Schemat storytellingowy nr 2: story jako przykład
Story jako maszyna do produkcji emocji
Storytelling a etos mówcy
Storytelling a okoliczności
Prawdziwe story
Kompilacja obu schematów storytellingowych
Rozdział 12. Story jako element DNA Twojej firmy
Rozdział 13. Kolekcjonowanie historii i anegdot
Ćwiczenia na drenaż story
Rozdział 14. Techniki na podrasowanie story
Konflikt napędzający akcję
Suspens
Szczegóły
Dialog
Czas teraźniejszy
Dobre otwarcie
Pasja
Rozdział 15. Storytelling - podsumowanie
Część III. Synteza, czyli komunikacja biznesowa na mistrzowskim poziomie
Rozdział 16. Wstęp - kim jest mistrz komunikacji?
Rozdział 17. Narzędzia retoryczne, podstawowy przybornik wybitnego mówcy
Metafory i analogie
Powtórzenia
Kontrasty
Balans
Potrójności w perswazji
Rozdział 18. Kilka przepisów na humor
Przepis nr 1: Anegdota
Przepis nr 2: Wstawki sytuacyjne
Przepis nr 3: Dystans do siebie
Przepis nr 4: Banał-banał-bum
Przepis nr 5: Niedorzeczne zestawienia
Przepis nr 6: Hiperbola
Przepis nr 7: Multimedia
Rozdział 19. Przemówienia. Według sprawdzonego schematu lub modułowo
Metoda Simona Lancastera
Metoda modułowa
W jaki sposób zacząć przemowę?
W jaki sposób zakończyć przemowę?
Rozdział 20. Komunikacja interpersonalna
Problemy komunikacyjne a problemy wewnętrzne
Otwarte drzwi
Klucze komunikacyjne
Rozdział 21. Komunikacja jako czubek góry lodowej
Oczytanie, obeznanie, zanurzenie w wiedzy
Zdrowa pewność siebie
Uśmiech
Warsztat sceniczny
Głos
Epilog
Polecane lektury
Piotr Garlej, ekspert komunikacji biznesowej. Prowadzi szkolenia i doradza w zakresie efektywnej komunikacji, prezentacji, wizualizacji danych, storytellingu i wystąpień publicznych. Szkoli także z takich narzędzi jak PowerPoint i Google Slides. Założyciel Studia Prezentacji ― agencji projektowania profesjonalnych slajdów. Pod nazwą SlideFormation wraz z zespołem tworzy prezentacje multimedialne dla firm z całego świata. Wykładowca w Collegium Civitas w Warszawie. Członek Presentation Guild, największego na świecie stowarzyszenia zrzeszającego ekspertów w dziedzinie prezentacji. Jako mentor prezentacji pomaga założycielom firm w największym akceleratorze startupów na świecie, Founder Institute. Współpracuje z Polską Akademią Nauk i doradza naukowcom, jak przygotować się do prezentacji przed komisjami grantowymi European Research Council.
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku  

i

Informacja

Uprzejmie informujemy, że dnia 2 maja Wydawnictwo i Księgarnia będą nieczynne.


Zamówienia złożone w okresie 1-4.05.2025 zostaną zrealizowane 5 maja.