- Kategorie
-
Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć. Część 3
PROMOCJE
Symbol:
9788380854451
Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programami zajęć przeznaczonych dla konkretnych grup dzieci i młodzieży, borykających się na co dzień z różnego rodzaju trudnościami, które utrudniają funkcjonowanie psychospołeczne.
40.00
28.00
Do końca promocji pozostało:
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
28
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-8085-445-1 |
EAN | 9788380854451 |
Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programami zajęć przeznaczonych dla konkretnych grup dzieci i młodzieży, borykających się na co dzień z różnego rodzaju trudnościami, które utrudniają funkcjonowanie psychospołeczne.
W części teoretycznej Czytelnik znajdzie tekst dotyczący etyki praktyki zawodowej, która jest wyznacznikiem profesjonalizmu osób zajmujących się pomaganiem dzieciom i młodzieży oraz materiał związany z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych.
Część empiryczną książki rozpoczyna rozdział autorstwa Marty Witkowskiej przeznaczony dla uczniów klas pierwszych, którzy przejawiają trudności adaptacyjne w odniesieniu do nowej sytuacji (rozpoczęcie nauki w szkole) oraz grupy rówieśniczej. Program socjoterapeutyczny został wzbogacony o wybrane ćwiczenia z Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
Rozdział autorstwa Anny Kowy i Joanny Warakomskiej przeznaczony jest dla dzieci w młodszym wieku szkolnym (6-7 lat) przejawiających trudności w funkcjonowaniu społeczno-emocjonalnym. Autorki w szczególności zwróciły uwagę na rozwijanie umiejętności związanych z rozpoznawaniem, nazywaniem i wyrażaniem własnych emocji i potrzeb - w tym celu bohaterem każdych zajęć uczyniły postać Marsjanka, który towarzyszył dzieciom podczas wszystkich spotkań.
Ostatni z rozdziałów, którego autorkami są Dorota Niedźwiecka i Agnieszka Sybilska, adresowany jest do dzieci 10-12-letnich, przebywających w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym, które mają trudności w rozwiązywaniu konfliktów oraz radzeniu sobie z agresją w konstruktywny sposób. Motywem przewodnim programu socjoterapeutycznego Autorki uczyniły mieszkańców Zwierzogrodu.
Publikacja ma umożliwić Czytelnikom znalezienie odpowiedzi na nurtujące ich pytania dotyczące etyki pracy socjoterapeutycznej (oraz grupowej). Ponadto ma wskazać na znaczenie superwizji dla osoby socjoterapeuty oraz stać się inspiracją do pracy z dziećmi i młodzieżą dla pedagogów, psychologów, nauczycieli, wychowawców z różnego typu placówek.
W części teoretycznej Czytelnik znajdzie tekst dotyczący etyki praktyki zawodowej, która jest wyznacznikiem profesjonalizmu osób zajmujących się pomaganiem dzieciom i młodzieży oraz materiał związany z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych.
Część empiryczną książki rozpoczyna rozdział autorstwa Marty Witkowskiej przeznaczony dla uczniów klas pierwszych, którzy przejawiają trudności adaptacyjne w odniesieniu do nowej sytuacji (rozpoczęcie nauki w szkole) oraz grupy rówieśniczej. Program socjoterapeutyczny został wzbogacony o wybrane ćwiczenia z Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
Rozdział autorstwa Anny Kowy i Joanny Warakomskiej przeznaczony jest dla dzieci w młodszym wieku szkolnym (6-7 lat) przejawiających trudności w funkcjonowaniu społeczno-emocjonalnym. Autorki w szczególności zwróciły uwagę na rozwijanie umiejętności związanych z rozpoznawaniem, nazywaniem i wyrażaniem własnych emocji i potrzeb - w tym celu bohaterem każdych zajęć uczyniły postać Marsjanka, który towarzyszył dzieciom podczas wszystkich spotkań.
Ostatni z rozdziałów, którego autorkami są Dorota Niedźwiecka i Agnieszka Sybilska, adresowany jest do dzieci 10-12-letnich, przebywających w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym, które mają trudności w rozwiązywaniu konfliktów oraz radzeniu sobie z agresją w konstruktywny sposób. Motywem przewodnim programu socjoterapeutycznego Autorki uczyniły mieszkańców Zwierzogrodu.
Publikacja ma umożliwić Czytelnikom znalezienie odpowiedzi na nurtujące ich pytania dotyczące etyki pracy socjoterapeutycznej (oraz grupowej). Ponadto ma wskazać na znaczenie superwizji dla osoby socjoterapeuty oraz stać się inspiracją do pracy z dziećmi i młodzieżą dla pedagogów, psychologów, nauczycieli, wychowawców z różnego typu placówek.
Wstęp
Rozdział 1. Profesjonalizm socjoterapeuty - prowadzenie zgodnej z zasadami etyki praktyki zawodowej
Marzena Rubaj
Rozdział 2. Superwizja w socjoterapii - z rozwiązaniami z systemu pomocy społecznej w tle
Maria Łuszczyńska
Rozdział 3. "Każdy z nas potrzebuje przyjaciela" - program socjoterapeutyczny dla uczniów klas pierwszych z problemami adaptacyjnymi z elementami Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Marta Witkowska
Rozdział 4. "Wyprawa w kosmos" - program socjoterapeutyczny dla dzieci w młodszym wieku szkolnym przejawiających trudności w funkcjonowaniu społeczno-emocjonalnym
Anna Kowa, Joanna Warakomska
Rozdział 5. "Przygoda w Zwierzogrodzie - możesz być tym, kim chcesz" - program socjoterapeutyczny dla dzieci w wieku szkolnym kształtujący umiejętności radzenia sobie z agresją oraz rozwiązywania konfliktów
Dorota Niedźwiecka, Agnieszka Sybilska
Rozdział 1. Profesjonalizm socjoterapeuty - prowadzenie zgodnej z zasadami etyki praktyki zawodowej
Marzena Rubaj
Rozdział 2. Superwizja w socjoterapii - z rozwiązaniami z systemu pomocy społecznej w tle
Maria Łuszczyńska
Rozdział 3. "Każdy z nas potrzebuje przyjaciela" - program socjoterapeutyczny dla uczniów klas pierwszych z problemami adaptacyjnymi z elementami Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Marta Witkowska
Rozdział 4. "Wyprawa w kosmos" - program socjoterapeutyczny dla dzieci w młodszym wieku szkolnym przejawiających trudności w funkcjonowaniu społeczno-emocjonalnym
Anna Kowa, Joanna Warakomska
Rozdział 5. "Przygoda w Zwierzogrodzie - możesz być tym, kim chcesz" - program socjoterapeutyczny dla dzieci w wieku szkolnym kształtujący umiejętności radzenia sobie z agresją oraz rozwiązywania konfliktów
Dorota Niedźwiecka, Agnieszka Sybilska
Ewa Grudziewska - doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, pedagog resocjalizacyjny, arteterapeutka. Autorka dwóch serii wydawniczych: Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć oraz Metodyka pracy socjalnej oraz książek i artykułów naukowych z zakresu resocjalizacji i pracy socjalnej.
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Polub nas na Facebooku