• Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć. Część 2

W poradniku Czytelnik znajdzie teksty dotyczące diagnozy w socjoterapii wraz ze wskazaniem narzędzi do jej przeprowadzenia oraz ewaluacji, jakże istotnej z punktu prowadzenia oddziaływań socjoterapeutycznych. Ponadto znajdzie w niej trzy niezależne programy zajęć dla dzieci i młodzieży przejawiających trudności w zakresie rozwiązywania konfliktów, wyrażaniu emocji oraz mających nieadekwatną samoocenę.

Podtytuł Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć. Część 2
Autor Ewa Grudziewska redakcja naukowa
Rok wydania 2016
Oprawa Miękka
Format 176x250
Stron 170
40.00 28.00
Do końca promocji pozostało:
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
28
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-8085-043-9
W poradniku Czytelnik znajdzie teksty dotyczące diagnozy w socjoterapii wraz ze wskazaniem narzędzi do jej przeprowadzenia oraz ewaluacji, jakże istotnej z punktu prowadzenia oddziaływań socjoterapeutycznych. Ponadto znajdzie w niej trzy niezależne programy zajęć dla dzieci i młodzieży przejawiających trudności w zakresie rozwiązywania konfliktów, wyrażaniu emocji oraz mających nieadekwatną samoocenę.
Pierwszy z programów autorstwa Elżbiety Chwałek - „Ja wśród innych", program socjoterapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym - przeznaczony jest dla tej grupy dzieci, które mają trudności w wyrażaniu swoich emocji w sposób akceptowany społecznie i wolny od zachowań agresywnych.
Kolejny program, którego autorką jest Anna Łuszczak - „Jestem wartościowym człowiekiem", dotyczy budowania poczucia własnej wartości u dzieci w wieku 11-12 lat. Adresowany jest do wychowanków jednego ze Środowiskowych Ognisk Wychowawczych, jego celem jest pomoc dzieciom o zaniżonym poczuciu własnej wartości poczuć się lepiej w różnych sytuacjach życiowych, m.in. być asertywnymi, zrozumieć, jak wiele w naszym życiu zależy od nas samych, poznać swoje mocne strony i zrozumieć, że posiadanie słabszych stron nie jest niczym złym, zaakceptować je, poznać wartości ważne w życiu człowieka i nauczyć się kierowania nimi, nauczyć się szacunku do samego siebie, przekonać się o swoich prawdziwych możliwościach.
Jako ostatni został zamieszczony program socjoterapeutyczny „Energetyczna akcja - reakcja". Autorski program socjoterapeutyczny wspomagający rozwój umiejętności radzenia sobie z konfliktami dla młodzieży gimnazjalnej prezentującej zachowania agresywne i autoagresywne, którego autorkami są Anna Stania-Skalska oraz Ewa Stania-Tomczak. Celem programu dla młodzieży gimnazjalnej była zmiana niewłaściwych stylów radzenia sobie z konfliktami, a więc minimalizacja postaw agresywnych oraz destrukcyjnych młodego człowieka i zamiana ich na konstruktywne style rozwiązywania konfliktów, przejawiające się w postaci zachowań pożądanych i akceptowanych społecznie. Istotnym założeniem stał się także szeroko pojęty rozwój osobisty każdego z uczestników zajęć.
Wstęp
Rozdział 1. Diagnoza w socjoterapii - propozycje narzędzi badawczych
Grudziewska Ewa
Rozdział 2. Ewaluacja w socjoterapii
Łuszczyńska Maria
Rozdział 3. „Ja wśród innych" - program socjoterapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym
Chwałek Elżbieta
Rozdział 4. „Jestem wartościowym człowiekiem" - autorski program socjoterapeutyczny dotyczący budowania poczucia własnej wartości u dzieci w wieku 11-12 lat
Łuszczak Anna
Rozdział 5. „Energetyczna akcja - reakcja" - program socjoterapeutyczny wspomagający rozwój umiejętności radzenia sobie z konfliktami dla młodzieży gimnazjalnej prezentującej zachowania agresywne i autoagresywne
Stania-Skalska Anna, Stania-Tomczak Ewa
Ewa Grudziewska - doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, pedagog resocjalizacyjny, arteterapeutka. Autorka dwóch serii wydawniczych: Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć oraz Metodyka pracy socjalnej oraz książek i artykułów naukowych z zakresu resocjalizacji i pracy socjalnej.
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku