- Kategorie
-
Rozwój rynku płatności mobilnych w Polsce. Perspektywa konsumentów, dostawców i akceptantów płatności mobilnych
We współczesnym zdigitalizowanym świecie mobilność staje się coraz ważniejszym elementem codziennego funkcjonowania człowieka. Smartfony stały się wszechobecne, a konsumenci coraz chętniej korzystają z aplikacji mobilnych, które pomagają im w życiu codziennym. Coraz więcej osób korzysta z mobilnego dostępu do usług bankowych. Część z nich zaczęła używać smartfonów jako instrumentów dokonywania płatności mobilnych. Telefonem komórkowym można płacić za parking, bilet na koncert, przejazd tramwajem czy zakupy. Na świecie realizowanych jest ponad 160 projektów dotyczących płatności mobilnych. Krajami, w których z powodzeniem funkcjonują m-płatności są Japonia, USA, Francja oraz Kenia. Z kolei najbardziej znanymi na świecie systemami m-płatności są Google Wallet, Isis, Payforit, PayPal, Apple Pay, Samsung Pay. Polacy chętnie korzystają z Internetu na urządzeniach mobilnych, ale również za ich pomocą coraz częściej robią zakupy. Liczba użytkowników m-płatności w Polsce nadal będzie rosła,
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-7556-604-8 |
EAN | 9788375566048 |
Na świecie realizowanych jest ponad 160 projektów dotyczących płatności mobilnych. Krajami, w których z powodzeniem funkcjonują m-płatności są Japonia, USA, Francja oraz Kenia. Z kolei najbardziej znanymi na świecie systemami m-płatności są Google Wallet, Isis, Payforit, PayPal, Apple Pay, Samsung Pay.
Polacy chętnie korzystają z Internetu na urządzeniach mobilnych, ale również za ich pomocą coraz częściej robią zakupy. Liczba użytkowników m-płatności w Polsce nadal będzie rosła, co ma związek z wygodą i łatwością w dokonywaniu m-płatności.
Ta książka jest bardzo ciekawą i obszerną rozprawą badawczą o innowacyjnych instrumentach płatniczych. Autor podjął się ważnego tematu, do tej pory w niewystarczającym stopniu rozwijanego, a przed sferą m-płatności stoją istotne perspektywy rozwoju. Jak wykazano, m-płatności to kolejny, nieuchronny etap rozwoju płatności elektronicznych.
Z recenzji Prof. dr. hab. Dariusza Dziuby, Uniwersytet Warszawski
Wstęp 7
Uzasadnienie podjęcia tematu 7
Cel pracy i hipotezy 9
Struktura pracy 10
Rozdział 1
Technologie mobilne wyznacznikiem rewolucji informacyjnej XXI wieku 13
1.1. Rewolucja informacyjna a rozwój technologii mobilnych 13
1.2. Negatywne skutki rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem technologii mobilnych 37
1.3. Nowa ekonomia instytucjonalna a koszty transakcyjne technologii informacyjno-komunikacyjnych 44
Rozdział 2
Istota płatności mobilnych 51
2.1. Źródła powstawania płatności mobilnych 51
2.2. Definiowanie płatności mobilnych 57
2.3. Modele biznesowe płatności mobilnych 75
Rozdział 3
Rynek płatności mobilnych 91
3.1. Światowy rynek płatności mobilnych 91
3.2. Płatności mobilne w krajach rozwijających się i rozwiniętych 105
3.3. Płatności mobilne w Polsce 111
Rozdział 4
Empiryczna analiza rynku płatności mobilnych 131
4.1. Założenia metodyczne badania rynku płatności mobilnych 131
4.2. Analiza rynku płatności mobilnych - wyniki badań przeprowadzonych wśród użytkowników płatności mobilnych 140
4.3. Analiza rynku płatności mobilnych - wyniki badań przeprowadzonych wśród pracowników dostawców i akceptantów usług płatności mobilnych 218
4.4. Analiza rynku płatności mobilnych - wyniki badań przeprowadzonych wśród ekspertów 225
4.5. Podsumowanie - interpretacja wyników badań i rekomendacje 227
Zakończenie 231
Bibliografia 235
Spis tabel 249
Spis rysunków 253
Spis wykresów 255
Załączniki 261
Polub nas na Facebooku