• Reskilling i upskilling. Jak skutecznie wspomagać rozwój pracowników

Zmiany są podyktowane nie tylko sytuacją gospodarczą, ale przede wszystkim dynamicznym postępem technologicznym. Robotyzacja, automatyzacja, cyfryzacja, stale rosnąca potęga AI, czyli sztucznej inteligencji, stawia przed firmami i ich pracownikami wciąż nowe wyzwania. W takim środowisku kluczowa jest adaptacja, a także zdolność do nieustannego podnoszenia posiadanych już umiejętności, czyli upskilling, i zdobywania nowych kwalifikacji, czyli reskilling. Właśnie tym kluczowym cechom Agnieszka Ciećwierz poświęca swoją najnowszą książkę.

Podtytuł Reskilling i upskilling. Jak skutecznie wspomagać rozwój pracowników
Autor Agnieszka Ciećwierz
Rok wydania 2025
Oprawa Miękka
Format 140x208
Stron 158
49,90 zł
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-2890-297-8
Rynek pracy jest dynamiczny i wciąż się zmienia - a Ty musisz się dostosować
Zmiany są podyktowane nie tylko sytuacją gospodarczą, ale przede wszystkim dynamicznym postępem technologicznym. Robotyzacja, automatyzacja, cyfryzacja, stale rosnąca potęga AI, czyli sztucznej inteligencji, stawia przed firmami i ich pracownikami wciąż nowe wyzwania. W takim środowisku kluczowa jest adaptacja, a także zdolność do nieustannego podnoszenia posiadanych już umiejętności, czyli upskilling, i zdobywania nowych kwalifikacji, czyli reskilling. Właśnie tym kluczowym cechom Agnieszka Ciećwierz poświęca swoją najnowszą książkę.
Czytając ją, zorientujesz się między innymi, na czym obecnie polega poszukiwanie i rozwijanie talentów w organizacji. Dowiesz się, czym reskilling różni się od redeploymentu, jak przygotować pracownika do upskillingu i jakie kompetencje mogą się okazać kluczowe na rynku pracy w najbliższej przyszłości. Nauczysz się projektować strategie rozwojowe bazujące na reskillingu i upskillingu, zaznajomisz się też z najlepszymi sposobami ich wdrażania. Poznasz ponadto dobre praktyki stosowane podczas udanych wdrożeń, co ― mamy nadzieję ― zainspiruje Cię do zainicjowania i przeprowadzenia zmian również w Twojej organizacji.
Przedmowa
Rozdział 1. Wprowadzenie
Ewolucja środowiska biznesowego
Nowa era umiejętności
Dlaczego reskilling i upskilling?
Podsumowanie
Rozdział 2. Krok 1. Analiza potrzeb
Identyfikacja kluczowych kompetencji w organizacji
Budowa modelu kompetencyjnego
Tworzenie własnego modelu kompetencyjnego dla stanowiska
Jak opisać kompetencję?
Komunikacja
Strategia biznesowa organizacji na najbliższe lata
Badanie luk kompetencyjnych w organizacji
Podsumowanie
Rozdział 3. Krok 2. Określenie celów
Cele biznesowe
Cele szkoleniowe
Odbiorcy działań
Wskaźniki
Podsumowanie
Rozdział 4. Krok 3. Projektowanie skutecznych programów rozwojowych
Model 70:20:10
Przykładowy indywidualny plan rozwoju
Zbieranie feedbacku
Dodatkowe informacje na temat budowania klasycznych programów rozwojowych
Podsumowanie
Rozdział 5. Krok 4. Rozwijaj!
Reboarding
Podsumowanie
Zakończenie
Podziękowania
Dodatek
Agnieszka Ciećwierz - współzałożycielka firmy Sigmund Polska. Specjalizuje się w testach kompetencyjnych oraz psychologicznych wykorzystywanych w procesach rekrutacji, bilansu kompetencji, oceny pracowniczej, zarządzania i rozwijania talentów. Wspiera firmy w badaniu kompetencji i potencjału pracowników oraz kandydatów do pracy, jak również w opracowywaniu procesów HR-owych, w tym układaniu procesów rekrutacyjnych, indywidualnych planów rozwoju pracowników, wdrażaniu oceny pracowniczej, badaniu satysfakcji i zaangażowania pracowników. Równolegle prowadzi wykłady i szkolenia z zakresu kompetencji miękkich oraz takich tematów jak: rekrutacja oparta na kompetencjach, constant feedback, zarządzanie pokoleniami w organizacji, sprzedaż i obsługa klienta. Prelegentka i panelistka podczas wydarzeń branżowych. Autorka licznych artykułów w czasopismach branżowych. Prowadzi bloga na temat rozwoju zawodowego i osobistego — www.aciecwierz.pl.
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku