• Jak być zabawnym, a nie śmiesznym. Przewodnik po dobrej rozmowie w pracy, w domu, w życiu

Prowadzenie konwersacji jest sztuką. Sztuką, o której jakości świadczy rezultat. Większość rozmów bowiem, pomijając luźne, rozrywkowe pogaduszki prowadzone dla zabicia czasu, ma nas do czegoś doprowadzić. Na przykład do uzyskania od rozmówcy konkretnych informacji, zasiania w nim ziarna wątpliwości wobec konkurencyjnych projektów albo przekonania go do pomysłu na wspólne działanie. Im wytrawniejszy i skuteczniejszy rozmówca, tym większy wpływ wywiera na innych ludzi. I właśnie o to w tym wszystkim chodzi: o wywieranie wpływu przy użyciu słów.

Podtytuł Przewodnik po dobrej rozmowie w pracy, w domu, w życiu
Autor Przemysław Kutnyj
Rok wydania 2022
Oprawa Miękka
Format 140x208
Stron 192
49,00 zł
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-283-9223-6
Uniwersalny klucz do dobrej rozmowy naprawdę istnieje!
Prowadzenie konwersacji jest sztuką. Sztuką, o której jakości świadczy rezultat. Większość rozmów bowiem, pomijając luźne, rozrywkowe pogaduszki prowadzone dla zabicia czasu, ma nas do czegoś doprowadzić. Na przykład do uzyskania od rozmówcy konkretnych informacji, zasiania w nim ziarna wątpliwości wobec konkurencyjnych projektów albo przekonania go do pomysłu na wspólne działanie. Im wytrawniejszy i skuteczniejszy rozmówca, tym większy wpływ wywiera na innych ludzi. I właśnie o to w tym wszystkim chodzi: o wywieranie wpływu przy użyciu słów.
Niektórzy rodzą się z naturalnym talentem do konwersowania. Częściej jednak nauka efektywnej komunikacji zajmuje ludziom nieco więcej czasu - i to do nich skierowana jest ta książka. Sztukę efektywnej rozmowy bowiem można opanować, można się jej nauczyć. Przy czym nie wolno zapominać o uniwersalnym kluczu do każdej wymiany myśli z drugim człowiekiem, czyli o byciu zabawnym. Nie śmiesznym, bo śmieszność jest przypadkowa, niezamierzona, nie daje się kontrolować, a co za tym idzie - nie możemy jej wykorzystać jako narzędzia wywierania wpływu. Umiejętność świadomego wywoływania uśmiechu na twarzach innych, i to dokładnie w momentach, w których będzie nam on sprzyjał - o, to wielka sztuka.
Naucz się jej i wplataj humor do rozmowy wtedy, kiedy będzie Ci to potrzebne! Poznaj przy okazji kluczowe zasady decydujące o udanej rozmowie - dzięki ich znajomości będzie Ci zdecydowanie łatwiej wplatać w nią żart.
Wstęp, czyli jak być zabawnym i po co
Rozdział 1. Etapy i istota rozmowy
Początek
Środek
Koniec
Cztery wierzchowce konwersacji
Na co zwracać uwagę, a czego unikać?
Rozdział 2. W co gramy, rozmawiając, czyli dwa słowa o psychologii rozmowy
Jak wejść na głębszy poziom konwersacji?
Rozdział 3. Zanim zaczniesz
Mowa wewnętrzna
Rozdział 4. Autoprezentacja
Długość
Okoliczności
Rozdział 5. Small talk: zasady
Jak mówić?
Jak nie nudzić?
Jak zacząć small talk?
Jak zakończyć small talk?
Rozdział 6. Big talk, czyli miej cel i plan
Życie zawodowe/biznesowe
Plan
Życie towarzyskie i uczuciowe
Trudne sytuacje życiowe
Ważne zasady
Liczba osób uczestniczących w rozmowie
Jak kończyć rozmowę?
Prowadzenie rozmów trudnych
Rozdział 7. Jak argumentować
Fakty
Logika
Dedukcja i indukcja
Sposoby tworzenia argumentów
Emocje
Rozdział 8. Jak słuchać
Rozdział 9. Mowa ciała na co dzień
Emocje
Przekazywanie stosunku do innych ludzi
Autoprezentacja
Rozdział 10. Głos
Głośność
Barwa i wysokość
Tempo
Intonacja
Akcent wyrazowy i nie tylko
Akcent logiczny
Emocje w głosie
Ton wypowiedzi
Rozdział 11. O asertywności
Rozdział 12. Twój typ zachowania a naturalne obawy przed podjęciem rozmowy
Rozdział 13. Humor w rozmowie
Teoria 1: niespójność
Teoria 2: wyższość
Teoria 3: uwalnianie napięcia
Rozdział 14. Narzędzia doskonalące humor i błyskotliwość
1. Wyolbrzymienie
2. Przesada
3. Karykatura
4. Parodia
5. Groteskowość oparta na wyolbrzymianiu
6. Pomniejszanie
7. Niespodzianka
8. Wydobywanie kontrastów
9. Operowanie anachronizmami dotyczącymi zwyczajów, poglądów, języka
10. Eufemizm
11. Przeformułowanie definicji
12. Gra słowna
13. Uproszczenie
14. Porównanie
15. Niezgodność
16. Ironia
Rozdział 15. O dowcipie
Rozdział 16. Jak żyć: o pisaniu, telefonowaniu i onlinie
Pisanie e-maili
Telefonowanie
Online
Rozdział 17. Sztuka opowieści, czyli mów zajmująco
Rozdział 18. O elokwencji i przebijaniu bańki
Rozdział 19. O języku (jasność, styl, retoryka)
Tempo
Stylistyka
Rozdział 20. Savoir vivre - kiedy lepiej siedzieć cicho
Co robić?
Rozdział 21. O wdzięku
Przechodzenie z tematu na temat
Opowiadanie z odbiorcą na horyzoncie
Takt
Jak ćwiczyć?
Zakończenie
Podziękowania
Przemysław Kutnyj - certyfikowany trener biznesu i facylitator (APMG), przez kilkanaście lat konsultant public relations, absolwent m.in. polonistyki UW oraz Podyplomowego Studium Kształcenia Głosu i Mowy Uniwersytetu SWPS. Od 2007 roku pracował dla różnych marek, firm i instytucji, takich jak Orlen, Interia, BNP Paribas, Panek CarSharing, Luxiona, Elitmind, Mobica, Lotos, PKP Energetyka, Tramwaje Warszawskie, Benefit Systems, Bank Gospodarstwa Krajowego, Krajowa Informacja Skarbowa, Money Expert, Royal Bank of Scotland, Ergo Hestia, MSWiA. Mistrz Polski w przemówieniach humorystycznych. Mistrz w przemowach na poziomie europejskim. Autor książki Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych na żywo i online (PWN, 2020). Specjalizuje się w wystąpieniach publicznych, prezentacjach, treningach medialnych, a także szkoleniach ze współpracy w zespole, storytellingu, poprawnej i klarownej polszczyzny (www.przemyslawkutnyj.pl). Prowadzi własną działalność szkoleniową (www.dobramowa.com).
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku  

i

Informacja

Uprzejmie informujemy, że dnia 2 maja Wydawnictwo i Księgarnia będą nieczynne.


Zamówienia złożone w okresie 1-4.05.2025 zostaną zrealizowane 5 maja.