• Reakcja małych i średnich przedsiębiorstw na kryzys

Dynamiczne zmiany koniunktury gospodarki, obserwowane w latach 2009-2014, wywołały określone reakcje małych i średnich przedsiębiorstw, wpłynęły na zmiany ich zachowań, sposobów funkcjonowania, skutkowały także podejmowaniem określonych działań dostosowawczych. Książka stanowi syntetyczne podsumowanie badań naukowych, realizowanych przez zespół pracowników Instytutu Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, których celem była identyfikacja i ocena reakcji małych i średnich przedsiębiorstw na kryzys. Oprócz rozważań teoretycznych zawiera także wyniki badań empirycznych, zrealizowanych w małych i średnich przedsiębiorstwach. Pozwoliły one wnioskować o reakcji małych i średnich przedsiębiorstw na kryzys w następujących obszarach, dotyczących: • zasobów ludzkich, • zasobów informacyjno-komunikacyjnych, • zasobów marketingowych, • zarządzania strategicznego, • modeli współpracy przedsiębiorstw. Ze względu na aktualność problematyki warto zapoznać się ze szczegółowymi rozważaniami

Podtytuł Reakcja małych i średnich przedsiębiorstw na kryzys
Autor Anna Skowronek-Mielczarek (red.)
Rok wydania 2016
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 284
56.00 36.96
Do końca promocji pozostało:
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
35.28
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-7556-852-3
Dynamiczne zmiany koniunktury gospodarki, obserwowane w latach 2009-2014, wywołały określone reakcje małych i średnich przedsiębiorstw, wpłynęły na zmiany ich zachowań, sposobów funkcjonowania, skutkowały także podejmowaniem określonych działań dostosowawczych.

Książka stanowi syntetyczne podsumowanie badań naukowych, realizowanych przez zespół pracowników Instytutu Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, których celem była identyfikacja i ocena reakcji małych i średnich przedsiębiorstw na kryzys.

Oprócz rozważań teoretycznych zawiera także wyniki badań empirycznych, zrealizowanych w małych i średnich przedsiębiorstwach. Pozwoliły one wnioskować o reakcji małych i średnich przedsiębiorstw na kryzys w następujących obszarach, dotyczących:
• zasobów ludzkich,
• zasobów informacyjno-komunikacyjnych,
• zasobów marketingowych,
• zarządzania strategicznego,
• modeli współpracy przedsiębiorstw.

Ze względu na aktualność problematyki warto zapoznać się ze szczegółowymi rozważaniami, zawartymi w kolejnych rozdziałach niniejszej monografii, do czego serdecznie namawiamy Czytelników.

Wstęp 9

Rozdział 1
Uwarunkowania reakcji małych i średnich przedsiębiorstw na kryzys - Anna Skowronek-Mielczarek 13
1.1. Wprowadzenie 13
1.2. Istota zewnętrznych uwarunkowań funkcjonowania oraz rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw 14
1.3. Zmiany sytuacji małych i średnich przedsiębiorstw w okresie spowolnienia gospodarczego 18
1.4. Bariery i zagrożenia w otoczeniu wpływające na funkcjonowanie oraz rozwój małych i średnich przedsiębiorstw 25
1.5. Możliwości i szanse w otoczeniu wpływające na funkcjonowanie oraz rozwój małych i średnich przedsiębiorstw 35
1.6. Działania dostosowawcze podejmowane w małych i średnich przedsiębiorstwach w okresie spowolnienia gospodarczego 45
1.7. Podsumowanie 50
Bibliografia 51

Rozdział 2
Wykorzystanie funduszy unijnych w małych i średnich przedsiębiorstwach jako reakcja na kryzys - Rafał Kasprzak 53
2.1. Wprowadzenie 53
2.2. Istota polityki wspierania małych i średnich przedsiębiorstw w programach europejskich 54
2.3. Wykorzystanie środków finansowych z programów europejskich w małych i średnich przedsiębiorstwach 56
2.4. Wykorzystanie ofert instytucji otoczenia biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach 68
2.5. Podsumowanie 81
Bibliografia 83

Rozdział 3
Zachowania organizacyjne a innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w okresie kryzysu - Barbara Bojewska 85
3.1. Wprowadzenie 85
3.2. Ocena innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw jako rezultatu zachowań organizacyjnych 87
3.3. Zachowania organizacyjne menedżerów w kontekście innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw 99
3.4. Zachowania organizacyjne pracowników w kontekście innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw 112
3.5. Podsumowanie 119
Bibliografia 121

Rozdział 4
Technologie internetowe w małych i średnich przedsiębiorstwach a ich reakcja na kryzys - Celina Sołek-Borowska 123
4.1. Wprowadzenie 123
4.2. Modele działań małych i średnich przedsiębiorstw w Internecie 125
4.3. Przychody z działalności tradycyjnej versus działalność w Internecie 128
4.4. Nowe technologie komunikacyjne wspierające rozwój małych i średnich przedsiębiorstw 133
4.5. Obszary wykorzystania technologii internetowych w działalności małych i średnich przedsiębiorstw 146
4.6. Powody niekorzystania z rozwiązań internetowych 154
4.7. Podsumowanie 156
Bibliografia 158

Rozdział 5
Zmiany strategii marketingowych małych i średnich przedsiębiorstw jako reakcja na kryzys - Katarzyna Bachnik 161
5.1. Wprowadzenie 161
5.2. Marketing w kryzysie 162
5.3. Podejście małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie wprowadzania zmian w strategii marketingowej 167
5.4. Kierunek zmian podejmowanych w działalności marketingowej małych i średnich przedsiębiorstw 175
5.5. Wprowadzenie określonych rozwiązań do działalności marketingowej małych i średnich przedsiębiorstw 185
5.6. Podsumowanie 192
Bibliografia 196

Rozdział 6
Reakcja na kryzys małych i średnich przedsiębiorstw w obszarze zarządzania strategicznego - Mirosław Jarosiński 199
6.1. Wprowadzenie 199
6.2. Definiowanie strategii w małych i średnich przedsiębiorstwach 200
6.3. Strategie produktowo-rynkowe małych i średnich przedsiębiorstw 204
6.4. Działania strategiczne podejmowane przez małe i średnie przedsiębiorstwa w okresie kryzysu i ich skuteczność 206
6.5. Strategie konkurencji w małych i średnich przedsiębiorstwach 220
6.6. Podsumowanie 235
Bibliografia 236

Rozdział 7
Współpraca małych i średnich przedsiębiorstw jako reakcja na kryzys - Marta Ziółkowska 237
7.1. Wprowadzenie 237
7.2. Współpraca małych i średnich przedsiębiorstw - analiza poziomu i determinant 239
7.3. Formy współpracy małych i średnich przedsiębiorstw w okresie spowolnienia gospodarczego 255
7.4. Efekty i bariery współpracy małych i średnich przedsiębiorstw 261
7.5. Podsumowanie 269
Bibliografia 273

Załącznik 275

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku