-
Language
-
Customer zone
-
Shopping Cart ( 0 )
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Security
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Textbooks
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Kultura
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Security
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Textbooks
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Kultura
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
Kategorie

-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Security
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Textbooks
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Kultura
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Security
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Textbooks
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Kultura
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
Kategorie
- Categories
-
Reakcja małych i średnich przedsiębiorstw na kryzys

Dynamiczne zmiany koniunktury gospodarki, obserwowane w latach 2009-2014, wywołały określone reakcje małych i średnich przedsiębiorstw, wpłynęły na zmiany ich zachowań, sposobów funkcjonowania, skutkowały także podejmowaniem określonych działań dostosowawczych. Książka stanowi syntetyczne podsumowanie badań naukowych, realizowanych przez zespół pracowników Instytutu Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, których celem była identyfikacja i ocena reakcji małych i średnich przedsiębiorstw na kryzys. Oprócz rozważań teoretycznych zawiera także wyniki badań empirycznych, zrealizowanych w małych i średnich przedsiębiorstwach. Pozwoliły one wnioskować o reakcji małych i średnich przedsiębiorstw na kryzys w następujących obszarach, dotyczących: • zasobów ludzkich, • zasobów informacyjno-komunikacyjnych, • zasobów marketingowych, • zarządzania strategicznego, • modeli współpracy przedsiębiorstw. Ze względu na aktualność problematyki warto zapoznać się ze szczegółowymi rozważaniami
Shipping within | 24 hours |
The bar code | |
ISBN | 978-83-7556-852-3 |
EAN | 9788375568523 |
- Description
- Info1
- Reviews and ratings (0)
Książka stanowi syntetyczne podsumowanie badań naukowych, realizowanych przez zespół pracowników Instytutu Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, których celem była identyfikacja i ocena reakcji małych i średnich przedsiębiorstw na kryzys.
Oprócz rozważań teoretycznych zawiera także wyniki badań empirycznych, zrealizowanych w małych i średnich przedsiębiorstwach. Pozwoliły one wnioskować o reakcji małych i średnich przedsiębiorstw na kryzys w następujących obszarach, dotyczących:
• zasobów ludzkich,
• zasobów informacyjno-komunikacyjnych,
• zasobów marketingowych,
• zarządzania strategicznego,
• modeli współpracy przedsiębiorstw.
Ze względu na aktualność problematyki warto zapoznać się ze szczegółowymi rozważaniami, zawartymi w kolejnych rozdziałach niniejszej monografii, do czego serdecznie namawiamy Czytelników.
Wstęp 9
Rozdział 1
Uwarunkowania reakcji małych i średnich przedsiębiorstw na kryzys - Anna Skowronek-Mielczarek 13
1.1. Wprowadzenie 13
1.2. Istota zewnętrznych uwarunkowań funkcjonowania oraz rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw 14
1.3. Zmiany sytuacji małych i średnich przedsiębiorstw w okresie spowolnienia gospodarczego 18
1.4. Bariery i zagrożenia w otoczeniu wpływające na funkcjonowanie oraz rozwój małych i średnich przedsiębiorstw 25
1.5. Możliwości i szanse w otoczeniu wpływające na funkcjonowanie oraz rozwój małych i średnich przedsiębiorstw 35
1.6. Działania dostosowawcze podejmowane w małych i średnich przedsiębiorstwach w okresie spowolnienia gospodarczego 45
1.7. Podsumowanie 50
Bibliografia 51
Rozdział 2
Wykorzystanie funduszy unijnych w małych i średnich przedsiębiorstwach jako reakcja na kryzys - Rafał Kasprzak 53
2.1. Wprowadzenie 53
2.2. Istota polityki wspierania małych i średnich przedsiębiorstw w programach europejskich 54
2.3. Wykorzystanie środków finansowych z programów europejskich w małych i średnich przedsiębiorstwach 56
2.4. Wykorzystanie ofert instytucji otoczenia biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach 68
2.5. Podsumowanie 81
Bibliografia 83
Rozdział 3
Zachowania organizacyjne a innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w okresie kryzysu - Barbara Bojewska 85
3.1. Wprowadzenie 85
3.2. Ocena innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw jako rezultatu zachowań organizacyjnych 87
3.3. Zachowania organizacyjne menedżerów w kontekście innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw 99
3.4. Zachowania organizacyjne pracowników w kontekście innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw 112
3.5. Podsumowanie 119
Bibliografia 121
Rozdział 4
Technologie internetowe w małych i średnich przedsiębiorstwach a ich reakcja na kryzys - Celina Sołek-Borowska 123
4.1. Wprowadzenie 123
4.2. Modele działań małych i średnich przedsiębiorstw w Internecie 125
4.3. Przychody z działalności tradycyjnej versus działalność w Internecie 128
4.4. Nowe technologie komunikacyjne wspierające rozwój małych i średnich przedsiębiorstw 133
4.5. Obszary wykorzystania technologii internetowych w działalności małych i średnich przedsiębiorstw 146
4.6. Powody niekorzystania z rozwiązań internetowych 154
4.7. Podsumowanie 156
Bibliografia 158
Rozdział 5
Zmiany strategii marketingowych małych i średnich przedsiębiorstw jako reakcja na kryzys - Katarzyna Bachnik 161
5.1. Wprowadzenie 161
5.2. Marketing w kryzysie 162
5.3. Podejście małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie wprowadzania zmian w strategii marketingowej 167
5.4. Kierunek zmian podejmowanych w działalności marketingowej małych i średnich przedsiębiorstw 175
5.5. Wprowadzenie określonych rozwiązań do działalności marketingowej małych i średnich przedsiębiorstw 185
5.6. Podsumowanie 192
Bibliografia 196
Rozdział 6
Reakcja na kryzys małych i średnich przedsiębiorstw w obszarze zarządzania strategicznego - Mirosław Jarosiński 199
6.1. Wprowadzenie 199
6.2. Definiowanie strategii w małych i średnich przedsiębiorstwach 200
6.3. Strategie produktowo-rynkowe małych i średnich przedsiębiorstw 204
6.4. Działania strategiczne podejmowane przez małe i średnie przedsiębiorstwa w okresie kryzysu i ich skuteczność 206
6.5. Strategie konkurencji w małych i średnich przedsiębiorstwach 220
6.6. Podsumowanie 235
Bibliografia 236
Rozdział 7
Współpraca małych i średnich przedsiębiorstw jako reakcja na kryzys - Marta Ziółkowska 237
7.1. Wprowadzenie 237
7.2. Współpraca małych i średnich przedsiębiorstw - analiza poziomu i determinant 239
7.3. Formy współpracy małych i średnich przedsiębiorstw w okresie spowolnienia gospodarczego 255
7.4. Efekty i bariery współpracy małych i średnich przedsiębiorstw 261
7.5. Podsumowanie 269
Bibliografia 273
Załącznik 275
Polub nas na Facebooku
- Similar products
- Recently viewed products
- Other Customers also purchased
34,68 zł
47,60 zł
47,60 zł
26,52 zł
30,89 zł
46,92 zł
34,68 zł
47,60 zł
47,60 zł
26,52 zł
30,89 zł
46,92 zł
34,68 zł
47,60 zł
47,60 zł
26,52 zł
30,89 zł
46,92 zł
39,44 zł
27,88 zł
34,00 zł
40,12 zł