-
Język
-
Strefa klienta
-
Koszyk ( 0 )
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
Kategorie

-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
-
Kategorie
- Administracja i samorząd
- Audyt
- Biznes
- Bankowość
- Beletrystyka / Literatura faktu
- Bezpieczeństwo
- Ekonometria i statystyka
- Ekonomia
- Ekonomia i medycyna
- Finanse
- E-Biznes
- Finanse osobiste
- Gospodarka
- Handel międzynarodowy
- HR
- Informatyka
- Jakość i innowacje
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Ochrona środowiska
- Pedagogika
- Podręczniki
- Poradniki
- PR
- Prawo
- Psychologia
- Rachunkowość
- Rozwój osobisty
- Rynek kapitałowy
- Socjologia
- Społeczeństwo
- Sztuczna inteligencja (AI)
- Turystyka
- Ubezpieczenia
- Unia Europejska
- Zarządzanie
- Zdrowie
- Nowości
- Zapowiedzi
- Bestsellery
- Promocje
- Wyprzedaże
- Wydawnictwo
- For English
- Wydawnictwa
-
Kategorie
- Kategorie
-
Partnerstwo benchmarkingowe przedsiębiorstw w klastrze jako kategoria relacji międzyorganizacyjnych

Celem publikacji jest opracowanie referencyjnej metodyki benchmarkingu wewnątrzklastrowego o charakterze partnerskim. W książce przedstawiono wyniki pogłębionych i wieloaspektowych badań literaturowych oraz pracy koncepcyjnej. Dokonano uporządkowania zagadnień, nierzadko podejmując polemikę z innymi badaczami i proponując własne rozwiązania w zakresie definiowania pojęć i klasyfikacji. Efektem poczynionych wysiłków badawczych są implikacje dla teorii zarządzania i praktyki menedżerskiej w przedsiębiorstwach klastrowych. Zaproponowane rozwiązania metodyczne w zakresie budowania partnerstwa benchmarkingowego mogą zostać wykorzystane w praktyce gospodarczej przez przedsiębiorstwa klastrowe w celu: - uświadomienia sobie możliwości realizacji tej formy partnerstwa w klastrze, - intensyfikacji benchmarkingu wewnątrzklastrowego, - skorygowania aktualnego schematu postępowania w procesie benchmarkingu wewnątrzklastrowego o charakterze partnerskim. Książka jest adresowana do: - kadry kierowni
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-8102-230-9 |
EAN | 9788381022309 |
- Opis
- Spis treści
- Opinie i oceny (0)
Zaproponowane rozwiązania metodyczne w zakresie budowania partnerstwa benchmarkingowego mogą zostać wykorzystane w praktyce gospodarczej przez przedsiębiorstwa klastrowe w celu:
- uświadomienia sobie możliwości realizacji tej formy partnerstwa w klastrze,
- intensyfikacji benchmarkingu wewnątrzklastrowego,
- skorygowania aktualnego schematu postępowania w procesie benchmarkingu wewnątrzklastrowego o charakterze partnerskim.
Książka jest adresowana do:
- kadry kierowniczej i pozostałych pracowników przedsiębiorstw klastrowych bezpośrednio zaangażowanych w inicjatywy klastrowe (wspólne projekty i przedsięwzięcia),
- koordynatorów klastrów,
- specjalistów ds. benchmarkingu,
- kadry naukowej specjalizującej się w problematyce zarządzania relacjami międzyorganizacyjnymi, klastrów lub benchmarkingu,
- studentów kierunków ekonomicznych (dyscypliny: nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse),
- słuchaczy studiów podyplomowych i szkoleń.
Wstęp 7
Rozdział 1
Partnerstwo przedsiębiorstw jako kategoria relacji międzyorganizacyjnych 17
1.1. Interpretacja teoretyczna pojęcia relacji międzyorganizacyjnych 17
1.2. Istota i cechy partnerstwa przedsiębiorstw 26
1.3. Miejsce partnerstwa przedsiębiorstw na tle wybranych typologii relacji międzyorganizacyjnych 41
1.4. Proces budowania partnerstwa przedsiębiorstw 55
Rozdział 2
Kształtowanie partnerskich relacji między przedsiębiorstwami w klastrze 67
2.1. Ewolucja koncepcji klastra 67
2.2. Wymiary, cechy i typy klastrów - próba syntezy 81
2.3. Prawne aspekty funkcjonowania klastrów w Polsce 98
2.4. Rodzaje i motywy nawiązywania partnerskich relacji przez przedsiębiorstwa w klastrze 108
2.5. Obszary partnerskiej współpracy w klastrach w świetle badań empirycznych 119
Rozdział 3
Benchmarking jako instrument zarządzania 131
3.1. Geneza i istota benchmarkingu 131
3.2. Rodzaje benchmarkingu - próba uporządkowania 145
3.3. Informacyjne wspomaganie benchmarkingu na tle koncepcji zarządzania wiedzą 155
3.4. Korzyści, bariery i kierunki rozwoju benchmarkingu 168
Rozdział 4
Koncepcja partnerstwa benchmarkingowego przedsiębiorstw tworzących klaster 181
4.1. Istota partnerstwa benchmarkingowego przedsiębiorstw w klastrze - wynik zastosowania podejścia formatywnego 181
4.2. Atrybuty partnerstwa benchmarkingowego przedsiębiorstw w klastrze 189
4.3. Kluczowe czynniki sukcesu w procesie międzyorganizacyjnego uczenia się w klastrze 193
4.4. Ryzyko w benchmarkingu wewnątrzklastrowym opartym na partnerstwie 209
Rozdział 5
Referencyjne metodyki partnerstwa benchmarkingowego przedsiębiorstw tworzących klaster 221
5.1. Rodzaje i przegląd wybranych metodyk benchmarkingu 221
5.2. Proces budowania partnerstwa benchmarkingowego przez przedsiębiorstwa w klastrze 229
5.3. Kompetencje moderatora i specyfikacja funkcjonalno-techniczna platformy benchmarkingowej 248
Zakończenie 255
Bibliografia 263
Spis rysunków 287
Spis tabel 289
Spis wykresów 291
Załącznik 293
Polub nas na Facebooku
- Produkty podobne
- Ostatnio oglądane produkty
- Inni Klienci kupili również
42,00 zł
48,30 zł
69,30 zł
47,60 zł
39,20 zł
42,00 zł
42,00 zł
48,30 zł
69,30 zł
47,60 zł
39,20 zł
42,00 zł
42,00 zł
48,30 zł
69,30 zł
47,60 zł
39,20 zł
42,00 zł