• Model biznesu przedsiębiorstwa uzdrowiskowego

Model biznesu to opis wyjaśniający, w jaki sposób działa przedsiębiorstwo. Jego istotą jest zobrazowanie logiki funkcjonowania organizacji lub przedsięwzięć, w postaci odpowiednio nazwanych i powiązanych elementów szablonu, umożliwiając logiczne zrozumienie procesu działania, przetrwania i rozwoju przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwa uzdrowiskowe zlokalizowane w 45 polskich uzdrowiskach, prowadzą zróżnicowaną działalność turystyczno-leczniczą, której wymiarem praktycznym jest świadczenie usług w zakresie turystyki zdrowotnej oraz udzielanie świadczeń zdrowotnych poprzez lecznictwo uzdrowiskowe. Zmiany w systemie zdrowotnym państwa oraz w strukturze własnościowej przedsiębiorstw uzdrowiskowych, a także transformacja produktu uzdrowiskowego ukierunkowanego na działalność turystyczną, narzucają konieczność zmiany sposobu postrzegania i prowadzenia działalności turystyczno-leczniczej w uzdrowiskach. Odpowiedzią na tę potrzebę jest modelowe ujęcie działalności uzdrowiskowej. Monografia prez

Podtytuł Model biznesu przedsiębiorstwa uzdrowiskowego
Autor Adam R. Szromek
Rok wydania 2019
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 262
60.00 38.40
Do końca promocji pozostało:
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24h
ISBN 978-83-8102-190-6
Model biznesu to opis wyjaśniający, w jaki sposób działa przedsiębiorstwo. Jego istotą jest zobrazowanie logiki funkcjonowania organizacji lub przedsięwzięć, w postaci odpowiednio nazwanych i powiązanych elementów szablonu, umożliwiając logiczne zrozumienie procesu działania, przetrwania i rozwoju przedsiębiorstwa.

Przedsiębiorstwa uzdrowiskowe zlokalizowane w 45 polskich uzdrowiskach, prowadzą zróżnicowaną działalność turystyczno-leczniczą, której wymiarem praktycznym jest świadczenie usług w zakresie turystyki zdrowotnej oraz udzielanie świadczeń zdrowotnych poprzez lecznictwo uzdrowiskowe. Zmiany w systemie zdrowotnym państwa oraz w strukturze własnościowej przedsiębiorstw uzdrowiskowych, a także transformacja produktu uzdrowiskowego ukierunkowanego na działalność turystyczną, narzucają konieczność zmiany sposobu postrzegania i prowadzenia działalności turystyczno-leczniczej w uzdrowiskach. Odpowiedzią na tę potrzebę jest modelowe ujęcie działalności uzdrowiskowej.

Monografia prezentuje postać modelu biznesu dedykowanego współczesnym przedsiębiorstwom uzdrowiskowym, a zarazem pokazuje modelowe ujęcie zmian, jakie zaszły w działalności uzdrowiskowej w ostatnich trzech dekadach. Dualny model biznesu przedsiębiorstwa uzdrowiskowego, ujęty w trójwymiarowej perspektywie przedsiębiorstwa uzdrowiskowego, umożliwia wybór jednego z ośmiu proponowanych wariantów modeli biznesu dedykowanych współczesnym przedsiębiorstwom uzdrowiskowym.

Wprowadzenie 7

Rozdział 1
Przedsiębiorstwo uzdrowiskowe - zarys teoretyczny 19
1.1. Przedsiębiorstwo uzdrowiskowe i jego elementy funkcjonalne 19
1.2. Zakres oferty przedsiębiorstw uzdrowiskowych 29
1.3. Wpływ zmian organizacyjnych na formę produktu uzdrowiskowego 42

Rozdział 2
Model biznesu jako narzędzie zarządzania przedsiębiorstwem 61
2.1. Deskryptywny i analityczny charakter modeli biznesu 61
2.2. Wartość dla klienta jako kluczowy element modelu biznesu 86
2.3. Wpływ otoczenia na model biznesu w przedsiębiorstwie 92

Rozdział 3
Konceptualizacja procesu badań w nawiązaniu do założeń teorii ugruntowanej 99

Rozdział 4
Charakterystyka struktury modeli biznesu przedsiębiorstw uzdrowiskowych w świetle wyników badań własnych 111
4.1. Charakterystyka przeprowadzonych badań przedsiębiorstw uzdrowiskowych 111
4.2. Zakres zastosowań elementów modelu biznesu w badanych przedsiębiorstwach uzdrowiskowych 114
4.3. Motywy prowadzenia działalności uzdrowiskowej w badanych przedsiębiorstwach 134

Rozdział 5
Analiza otoczenia sektora przedsiębiorstw uzdrowiskowych 143
5.1. Kluczowe trendy rynku usług uzdrowiskowych 144
5.2. Siły branży uzdrowiskowej 148
5.3. Siły rynku uzdrowiskowego 153
5.4. Siły ogólnogospodarcze 156

Rozdział 6
Oczekiwania kuracjuszy i potencjalnych kuracjuszy wobec pobytów uzdrowiskowych w świetle wyników badań własnych 159
6.1. Wykorzystywane metody badań oczekiwań kuracjuszy i potencjalnych kuracjuszy 159
6.2. Charakterystyka kuracjuszy oraz potencjalnych kuracjuszy polskich uzdrowisk 162
6.3. Preferencje i oczekiwania kuracjuszy oraz potencjalnych kuracjuszy w świetle wyników badań własnych 163

Rozdział 7
Model biznesu w dostosowaniu do cech przedsiębiorstw uzdrowiskowych 185
7.1. Proponowana struktura modelu biznesu uzdrowiskowego 185
7.2. Wkomponowanie struktury produktu uzdrowiskowego w model biznesu przedsiębiorstwa uzdrowiskowego 196
7.3. Powiązania między elementami modelu biznesu w ujęciu dynamicznym 203

Rozdział 8
Perspektywa wykorzystania wielowariantowego modelu biznesu 209
8.1. Dualny model biznesu przedsiębiorstwa uzdrowiskowego - kontekst celowy 211
8.2. Zmiany w modelach biznesu w fazach rozwoju działalności uzdrowiskowej - kontekst wpływu zmian otoczenia 220

Zakończenie 223
Literatura 231
Spis tabel 243
Spis rysunków 245
Aneks 247

Adam R. Szromek - profesor nadzwyczajny Politechniki Śląskiej oraz członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauki (PAN). Autor wielu publikacji naukowych w zakresie zarządzania w turystyce i lecznictwie uzdrowiskowym. Kierownik i wykonawca projektów naukowo-badawczych nadzorowanych przez Narodowe Centrum Nauki w Krakowie. Członek Zarządu Redakcyjnego Journal of Tourism and Recreation, Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa oraz Stowarzyszenia Wychowanków Politechniki Śląskiej przy Wydziale Organizacji i Zarządzania. Uczestnik kursów i szkoleń współczesnego biznesu, Akademii Przywództwa Global Leadership Summit i certyfikatów Unii Europejskiej w zakresie przedsiębiorczości. Prowadzi działalność społeczną w zakresie wyrównywania szans młodzieży z rodzin dysfunkcyjnych przez prowadzone zajęcia warsztatowe. Pisze powieści przygodowe.

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku