- Kategorie
-
Kreowanie wartości firmy jako cel zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem
Wstęp ................................................................................................................... 7 Rozdział 1 Wybrane problemy teoretyczne z zakresu zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem 9 1.1. Współczesne teorie przedsiębiorstw 9 1.2. Przedsiębiorstwo jako element systemu dostarczania wartości. Modele biznesowe i systemy dostarczania wartości 12 1.3. Zagadnienia konkurencji i konkurencyjności przedsiębiorstwa 24 1.4. Strategie przedsiębiorstw 28 Rozdział 2 Podstawy teoretyczne wartości przedsiębiorstwa 41 2.1. Niektóre aspekty aksjologii 41 2.2. Wartość przedsiębiorstwa 48 2.3. Mierniki wartości przedsiębiorstwa 57 Rozdział 3 Koncepcje celów zarządzania w kontekście wartości firmy 69 3.1. Problematyka celów w zarządzaniu przedsiębiorstwem 69 3.2. Formułowanie i realizacja wiązki celów przedsiębiorstwa 82 Rozdział 4 Instrumenty kreowania wartości firmy 95 4.1. Instrumenty marketingowe w procesie kreowania wartości firmy 95 4.2. Giełda papierów wartościowyc
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-7556-747-2 |
EAN | 9788375567472 |
Wstęp ................................................................................................................... 7
Rozdział 1
Wybrane problemy teoretyczne z zakresu zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem 9
1.1. Współczesne teorie przedsiębiorstw 9
1.2. Przedsiębiorstwo jako element systemu dostarczania wartości. Modele biznesowe i systemy dostarczania wartości 12
1.3. Zagadnienia konkurencji i konkurencyjności przedsiębiorstwa 24
1.4. Strategie przedsiębiorstw 28
Rozdział 2
Podstawy teoretyczne wartości przedsiębiorstwa 41
2.1. Niektóre aspekty aksjologii 41
2.2. Wartość przedsiębiorstwa 48
2.3. Mierniki wartości przedsiębiorstwa 57
Rozdział 3
Koncepcje celów zarządzania w kontekście wartości firmy 69
3.1. Problematyka celów w zarządzaniu przedsiębiorstwem 69
3.2. Formułowanie i realizacja wiązki celów przedsiębiorstwa 82
Rozdział 4
Instrumenty kreowania wartości firmy 95
4.1. Instrumenty marketingowe w procesie kreowania wartości firmy 95
4.2. Giełda papierów wartościowych jako kreator wartości firmy 109
4.3. Uwarunkowania decyzyjne w procesie inwestowania 126
Zakończenie 133
Bibliografia 135
Spis tabel 145
Spis rysunków 147
Załącznik 1 149
Załącznik 2 153
W książce poświęconej złożonej problematyce definiowania, kreowania, postrzegania i pomiaru wartości przedsiębiorstwa Autor w przystępny sposób przedstawia:
- współczesne teorie przedsiębiorstwa, modele biznesowe i strategie wzrostowe firm,
- przedsiębiorstwo jako element systemu dostarczania wartości,
- filozoficzne aspekty wartości, jako podstawę kreowania wartości przedsiębiorstwa,
- instrumenty kreowania wartości dla akcjonariuszy i innych uczestników procesów rynkowych,
a także opisuje oraz poddaje krytycznej analizie zachowania inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych w procesach decyzyjnych dotyczących inwestycji na rynku kapitałowym.
Dr Michał Bacior - doktor nauk ekonomicznych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Specjalista w zakresie bankowości i analizy finansowej. Dyrektor w International Lime Corporation Ltd. odpowiedzialny za nadzór właścicielski oraz przepływy finansowe w grupie kapitałowej. Dodatkowo pełni funkcję Eksperta Finansowego w Engel Management Service Ltd. Do 2007 roku partner w Eurofinance Consulting sp. z o.o., odpowiedzialny m.in. za program restrukturyzacji polskiego hutnictwa. Uczestnik wielu projektów międzynarodowych oraz projektów unijnych w Polsce, na Słowacji i Cyprze. Nadzorujący wdrożenie patentów międzynarodowych w Polsce, na Ukrainie, w Rosji oraz na Słowacji.
Polub nas na Facebooku