• Jak pomóc dziecku z dysleksją. Poradnik dla rodziców i nauczycieli

Poradnik napisany został z myślą o rodzicach, którzy chcą zdobyć potrzebną i praktyczną wiedzę na temat dysleksji. Autorka omawia zjawisko dysleksji rozwojowej, typy dysleksji, objawy i symptomy wczesnego występowania ryzyka dysleksji. Podkreśla rolę rodziców, nauczycieli, rówieśników w edukacji dziecka z dysleksją. Uzupełnieniem poradnika są szeroko omówione przykłady ćwiczeń usprawniających technikę czytania i pisania (z podziałem na wiek) oraz konspekty zajęć.

Podtytuł Jak pomóc dziecku z dysleksją. Poradnik dla rodziców i nauczycieli
Autor Anna Radwańska
Rok wydania 2017
Oprawa Miękka
Format 176x250
Stron 204
50.00 35.00
By the end of the promotion left :
Lowest price in the last 30 days:
35
opak Add to wishlist
Shipping within 24 hours
ISBN 978-83-8085-364-5
Poradnik napisany został z myślą o rodzicach, którzy chcą zdobyć potrzebną i praktyczną wiedzę na temat dysleksji. Autorka omawia zjawisko dysleksji rozwojowej, typy dysleksji, objawy i symptomy wczesnego występowania ryzyka dysleksji. Podkreśla rolę rodziców, nauczycieli, rówieśników w edukacji dziecka z dysleksją.
Uzupełnieniem poradnika są szeroko omówione przykłady ćwiczeń usprawniających technikę czytania i pisania (z podziałem na wiek) oraz konspekty zajęć.
Wstęp
Rozdział 1. Dysleksja
1.1. Cechy dysleksji
1.2. Przyczyny dysleksji
1.3. Pozytywne cechy dysleksji
1.4. Diagnoza dysleksji
1.5. Dysleksja a stres
Rozdział 2. Symptomy ryzyka dysleksji
2.1. Objawy dysleksji w poszczególnych okresach życia
2.1.1. Objawy u dzieci w wielu 6-7 lat
2.1.2. Młodszy wiek szkolny 7-10 lat
2.1.3. Wiek szkolny - powyżej 10. r.ż.
Rozdział 3. Praca z dzieckiem dyslektycznym
3.1. Rola nauczyciela
3.2. Rola rodzica
3.2.1. Katalog rodzicielskich zachowań
3.3. Prawa i obowiązki ucznia dyslektycznego
3.4. Dysleksja a styl uczenia się
Rozdział 4. Osobowość dziecka dyslektycznego
4.1. Samoocena osób z dysleksją
4.2. Cechy osobowości - mocne i słabe strony dziecka dyslektycznego
4.3. Poczucie wpływu na własne życie - kontrola
4.4. Pozycja społeczna dziecka dyslektycznego oraz postawa wobec niego
Rozdział 5. Formy pomocy
5.1. Wsparcie rodzica
5.1.1. Dekalog dla rodziców dzieci dyslektycznych
5.2. Wsparcie nauczyciela
5.3. Wsparcie rówieśników
5.4. Wsparcie emocjonalne
Rozdział 6. Terapia pedagogiczna
6.1. Terapia pedagogiczna - pojęcie
6.2. Zasady terapii pedagogicznej
6.3. Poziomy pomocy terapeutycznej osobom z dysleksją rozwojową
6.4. Poradnia psychologiczno-pedagogiczna - jej zadania i regulacje prawne
Rozdział 7. Ćwiczenia wspomagające naukę czytania i pisania
Ćwiczenia wspomagające rozwój funkcji wzrokowych
Ćwiczenia wspomagające rozwój funkcji słuchowo-językowych
Ćwiczenia w pisaniu
Ćwiczenia w czytaniu
Dyktando w 10 punktach - z komentarzem ortograficznym
Dla przypomnienia. Zasady poprawnej pisowni
Ćwiczenia usprawniające naukę czytania i pisania dla uczniów klas młodszych
Ćwiczenia usprawniające rozwój funkcji wzrokowych
Ćwiczenia usprawniające technikę pisania i czytania 94Ćwiczenia usprawniające czytanie
Ćwiczenia usprawniające naukę czytania i pisania dla uczniów klas starszych
Ćwiczenia usprawniające analizator wzrokowy
Ćwiczenia usprawniające pisanie i czytanie z uwzględnieniem analizatora słuchowego

Zakończenie

Przykład emocji dziecka dyslektycznego
Pytania dla nauczycieli
Konspekty
Skala Ryzyka Dysleksji
Wierszyki ortograficzne. Nauka od razu staje się przyjemniejsza i milsza
Kwestionariusz samooceny

Słowniczek wyrazów trudnych

Bibliografia
Anna Radwańska - pedagog, terapeuta pedagogiczny, terapeuta zajęciowy w szkole podstawowej. Pracuje z dziećmi mającymi trudności w nauce (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia, ZA, autyzm, mutyzm) oraz w szkole ponadpodstawowej jako pedagog szkolny. Autorka książek, artykułów dla portali parentingowych i czasopisma Baby Junior. Praca z dziećmi to jej pasja. Prowadzi blog Przyjazny Pedagog (http://przyjaznypedagog.blogspot.com/).
There is currently no comments or ratings for this product.

Polub nas na Facebooku