• Inżynieria marketingowa

Inżynieria marketingowa zajmuje się przede wszystkim poszukiwaniem odpowiedzi na następujące pytania: • Jak kształtować relacje firmy z interesariuszami, by zwiększać jej konkurencyjność w otoczeniu? • Jak zaimplementować wiedzę z różnych dziedzin, aby rozpoznać oczekiwania klientów? • Jak opracować nowe formy badań, których wyniki umożliwią rozeznanie rynku? • Jakimi metodami inspirować pracowników do kreowania innowacyjnych rozwiązań? • Jak opracować diagnozę stanu, aby zwizualizować pozycję firmy w otoczeniu? • Jak wyselekcjonować pracowników posiadających umiejętność analitycznego, syntetycznego i twórczego sposobu myślenia? Zaprezentowane w niniejszej publikacji metody postępowania są źródłem praktycznej wiedzy m.in. dla: • MENADŻERÓW − ułatwiając przygotowywanie się do podejmowania trafnych decyzji biznesowych. • STUDENTÓW − pomagając w wykonywaniu zadań marketingowych po zakończeniu edukacji. • DYDAKTYKÓW − obligując do dalszych prac nad opracowaniem nowoczesnych koncepcji związanych z zarządzaniem firmą.

Podtytuł Inżynieria marketingowa
Autor Janusz Dworak
Rok wydania 2021
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 226
68.00 47.60
Do końca promocji pozostało:
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
42.84
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-8102-520-1
Inżynieria marketingowa zajmuje się przede wszystkim poszukiwaniem odpowiedzi na następujące pytania:
• Jak kształtować relacje firmy z interesariuszami, by zwiększać jej konkurencyjność w otoczeniu?
• Jak zaimplementować wiedzę z różnych dziedzin, aby rozpoznać oczekiwania klientów?
• Jak opracować nowe formy badań, których wyniki umożliwią rozeznanie rynku?
• Jakimi metodami inspirować pracowników do kreowania innowacyjnych rozwiązań?
• Jak opracować diagnozę stanu, aby zwizualizować pozycję firmy w otoczeniu?
• Jak wyselekcjonować pracowników posiadających umiejętność analitycznego, syntetycznego i twórczego sposobu myślenia?

Zaprezentowane w niniejszej publikacji metody postępowania są źródłem praktycznej wiedzy m.in. dla:
• MENADŻERÓW − ułatwiając przygotowywanie się do podejmowania trafnych decyzji biznesowych.
• STUDENTÓW − pomagając w wykonywaniu zadań marketingowych po zakończeniu edukacji.
• DYDAKTYKÓW − obligując do dalszych prac nad opracowaniem nowoczesnych koncepcji związanych z zarządzaniem firmą.

Wstęp 9


Część I
TEORETYCZNE ASPEKTY INŻYNIERII MARKETINGOWEJ

Rozdział 1
Zastosowanie emergencji w procesie generowania innowacji 17
1.1. Charakterystyka emergencji 17
1.2. Przesłanki implementacji emergencji do inżynierii marketingowej 23
1.3. Klasyfikacja zjawisk emergentnych w przedsiębiorstwie 27

Rozdział 2
Metodyka badań w inżynierii marketingowej 29
2.1. Sposoby prowadzenia badań w inżynierii marketingowej 30
2.2. Metodyczność i proces badań w inżynierii marketingowej 32
2.3. Instrumenty inżynierii marketingowej 38
2.4. Konceptualizacja problemu marketingowego i operacjonalizacja wyników badań 41

Rozdział 3
Socjologiczne aspekty działań marketingowych 45
3.1. Charakterystyka analizy transakcyjnej w kontekście działań marketingowych 45
3.2. Istota supremacji (prymatów) w inżynierii marketingowej 50
3.3. Nowa segmentacja klientów 60
3.4. Socjologiczna perspektywa w inżynierii marketingowej 63

Rozdział 4
Badania relacji w przedsiębiorstwie 69
4.1. Rodzaje relacji 70
4.2. Typy relacji marketingowych 79
4.3. Pomiar efektywności relacji 81
4.4. Optymalne miejsca rozwoju firmy - atraktory rynkowe 84

Rozdział 5
Grupy emergentne w przedsiębiorstwie 89
5.1. Kapitał intelektualny w tworzeniu grup emergentnych 89
5.2. Wykorzystania kapitału intelektualnego przez grupy emergentne 91
5.3. Zasady tworzenia grup emergentnych 96
5.4. Rola facylitatora w tworzeniu gryp emergentnych 103

Rozdział 6
Badania w inżynierii marketingowej 105
6.1. Typy badań emergentnych i przykłady ich wykonywania 106
6.2. Wizualizacja wyników badań 121
6.3. Badania modalne 125

Rozdział 7
Modelowanie w inżynierii marketingowej 131
7.1. Model oparty na wskaźnikach maksymalnych minimalnych i średniej w branży 132
7.2. Wykorzystanie anamorfozy w inżynierii marketingowej 136
7.3. Model segmentacji klientów 140
7.4. Rozszerzony model analizy SWOT 141
7.4. Wizualizacja trajektorii przedsiębiorstw 143
7.5. Dynamiczna wizualizacja wskaźników 145
7.6. Model oceny stanu środowiska, w którym funkcjonuje przedsiębiorstwo 148
7.7. Analiza wektorowa przedsiębiorstwa 151

Rozdział 8
Kreatory jakościowe w inżynierii marketingowej 157
8.1. Forma zarządzania jako bodziec kreowania innowacji 158
8.2. Rozważania filozoficzne jako kreator innowacji 161
8.3. Kognitywistyka w kreowaniu innowacyjnych rozwiązań 166
8.4. Analogia jako kreator zjawisk emergentnych 172
8.5. Oksymorony i antonim jako kreatory zjawisk emergentnych 175
8.6. Bariery ograniczające powstawanie zjawisk emergentnych 179

Część 2
LEKSYKON INŻYNIERII MARKETINGOWEJ

Przykłady prezentacji pojęć marketingowych 187
1. Badania ankietowe 188
2. Diagnoza marketingowa 191
3. Informacja marketingowa 193
4. Innowacje marketingowe 195
5. Koncepcja marketingowa 197
6. Konceptualizacja problemu 198
7. Kwant marketingowy 200
8. Profilaktyka marketingowa 202
9. Operacjonalizacja marketingowa 203
10. Projekt marketingowy 206
11. Triangulacja marketingowa 208

Podsumowanie 211
Bibliografia 213
Spis tabel 223
Spis rysunków 225

Recenzent: dr hab. Beata Zatwarnicka-Madura, prof. Politechniki Rzeszowskiej

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku