• Gromadzenie i analiza danych rynkowych w praktyce (wyd. II)

Rzeczywistość gospodarcza każdego dnia przynosi liczne dane, które w zależności od ludzkiej wrażliwości przekształcane są w informację, ułatwiającą podejmowanie decyzji. Nadal jednak w niewielkim stopniu istnieje umiejętność profesjonalnej analizy sytuacji rynkowej, chociaż zainteresowanie w tym zakresie się zwiększa. Najczęściej w sposób intuicyjny próbuje się określać zachodzące zjawiska rynkowe. To jednak niesie za sobą poważne ryzyko subiektywności oceny. Celem niniejszej publikacji jest zaprezentowanie klasycznego procesu zbierania danych rynkowych, wzbogacone o liczne przykłady analiz uwarunkowań rynkowych. Kreatywne, analogiczne odniesienie w tym zakresie do realiów danego podmiotu czy szerzej rynku, może stanowić cenną inspirację i praktyczną pomoc w samodzielnie realizowanych badaniach rynkowych. Korzystający z podręcznika Czytelnik zdobędzie nie tylko wiedzę, lecz również praktyczne umiejętności niezbedne w codziennym życiu zawodowym. Ze względu na specyfikę poruszanej problematyki, niniejsza publikacja dedykowana jest głównie dla: • decydentów, którzy mogą dostrzec w licznych praktycznych przykładach cenne źródło wiedzy o możliwościach uzyskiwania przewagi konkurencyjnej na rynku; • pracowników prowadzących w praktyce badania marketingowe, bowiem może ich zainspirować i nakreślić im nowe, dotychczas nie realizowane jeszcze obszary analiz rynkowych; • studentów m.in. kierunków zarządzania i ekonomii, gdyż otrzymują oni kompendium wiedzy o praktycznym realizowaniu efektywnych i skutecznych badań - pomiarze, analizie i interpretacji zachodzących zjawisk rynkowych.

Podtytuł Gromadzenie i analiza danych rynkowych w praktyce (wyd. II)
Autor Michał Makowski
Rok wydania 2022
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 220
60.00 45.00
Do końca promocji pozostało:
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
37.8
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-8102-547-8
Rzeczywistość gospodarcza każdego dnia przynosi liczne dane, które w zależności od ludzkiej wrażliwości przekształcane są w informację, ułatwiającą podejmowanie decyzji. Nadal jednak w niewielkim stopniu istnieje umiejętność profesjonalnej analizy sytuacji rynkowej, chociaż zainteresowanie w tym zakresie się zwiększa. Najczęściej w sposób intuicyjny próbuje się określać zachodzące zjawiska rynkowe. To jednak niesie za sobą poważne ryzyko subiektywności oceny.

Celem niniejszej publikacji jest zaprezentowanie klasycznego procesu zbierania danych rynkowych, wzbogacone o liczne przykłady analiz uwarunkowań rynkowych. Kreatywne, analogiczne odniesienie w tym zakresie do realiów danego podmiotu czy szerzej rynku, może stanowić cenną inspirację i praktyczną pomoc w samodzielnie realizowanych badaniach rynkowych.

Korzystający z podręcznika Czytelnik zdobędzie nie tylko wiedzę, lecz również praktyczne umiejętności niezbedne w codziennym życiu zawodowym. Ze względu na specyfikę poruszanej problematyki, niniejsza publikacja dedykowana jest głównie dla:
• decydentów, którzy mogą dostrzec w licznych praktycznych przykładach cenne źródło wiedzy o możliwościach uzyskiwania przewagi konkurencyjnej na rynku;
• pracowników prowadzących w praktyce badania marketingowe, bowiem może ich zainspirować i nakreślić im nowe, dotychczas nie realizowane jeszcze obszary analiz rynkowych;
• studentów m.in. kierunków zarządzania i ekonomii, gdyż otrzymują oni kompendium wiedzy o praktycznym realizowaniu efektywnych i skutecznych badań - pomiarze, analizie i interpretacji zachodzących zjawisk rynkowych.

Wstęp 7

Rozdział 1
Działania przygotowawcze w zakresie badań rynku 9
1.1. Istota, elementy i uwarunkowania rynku 9
1.2. Charakterystyka i znaczenie badania rynku 17
1.3. Etapy projektowania badania rynku 22
1.4. Instrumenty pomiarowe w badaniach rynku 29

Rozdział 2
Gromadzenie i wstępna prezentacja danych rynkowych 39
2.1. Zbieranie danych empirycznych 39
2.2. Wstępne opracowanie materiału empirycznego 52
2.3. Podstawowa analiza statystyczna danych 57
2.4. Prezentacja i ocena przeprowadzonego badania 75

Rozdział 3
Przegląd podstawowych metod analizy danych rynkowych 83
3.1. Analiza zjawisk rynkowych w czasie 83
3.2. Analiza związków przyczynowo-skutkowych 96
3.3. Analiza przestrzenna rynku 101
3.4. Analiza udziałów rynkowych 122
3.5. Analiza elastyczności popytu rynkowego 142
3.6. Analiza aktywności marketingowej 152
3.7. Analiza techniczna rynku giełdowego 181
3.8. Analiza niezależności i zależności statystycznej 194

Zakończenie 211
Bibliografia 213
Spis tabel 215
Spis rysunków 217
Spis przykładów 219

Recenzent: Prof. nadzw. dr hab. Tomasz Plata-Przechlewski

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku