- Kategorie
-
Faktoring w bankowości - strategia przyszłości
Książka ta stanowi złożone studium faktoringu: jego istoty (która wcale,jak by to się mogło wydawać, nie jest jednoznaczna), przydatności w praktyce gospodarczej (faktycznej i potencjalnej, dla różnych zainteresowanych stron), czynników na niego wpływających (występujących po stronie popytu i podaży), oraz ograniczeń i perspektyw rozwoju (w ujęciu prawnoregulacyjnym, rynkowym i w świetle reguł nowej gospodarki); przy czym wszystkie te elementy są niezbędne dla lepszego i pełniejszego wyjaśnienia elementów kolejnych i w tym opracowaniu najistotniejszych, czyli związków faktoringu z bankowością oraz znaczeniem dla przetrwania i rozwoju banku zwłaszcza lokalnego.
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-60089-66-8 |
EAN | 9788360089668 |
Książka ta stanowi złożone studium faktoringu: jego istoty (która wcale,jak by to się mogło wydawać, nie jest jednoznaczna), przydatności w praktyce gospodarczej (faktycznej i potencjalnej, dla różnych zainteresowanych stron), czynników na niego wpływających (występujących po stronie popytu i podaży), oraz ograniczeń i perspektyw rozwoju (w ujęciu prawnoregulacyjnym, rynkowym i w świetle reguł nowej gospodarki); przy czym wszystkie te elementy są niezbędne dla lepszego i pełniejszego wyjaśnienia elementów kolejnych i w tym opracowaniu najistotniejszych, czyli związków faktoringu z bankowością oraz znaczeniem dla przetrwania i rozwoju banku zwłaszcza lokalnego.
Dorota Korenik nie tylko w sposób wszechstronny prezentuje przedmiot faktoringu i kierunki jego rozwoju, ale także, co jest novum w dość już bogatej literaturze poświęconej tej usłudze finansowej, wskazuje na potencjał możliwości i wykorzystania factoringu przez różne kategorie klientów i oferentów.
Prof.zw.Dr hab.Ewa Bogacka-Kisiel
Wprowadzenie 5
Rozdział 1
Wprowadzenie do zagadnienia faktoringu jako usługi finansowej dla małych i średnich przedsiębiorstw 11
1.1. Adresaci i podmioty mające znaczenie dla korzystania z faktoringu w działalności gospodarczej (ze szczególnym uwzględnieniem MSP w Polsce) 11
1.2. Podstawowe problemy finansowe małych i średnich firm (MSP) i model usługi finansowej jako sposobu ich rozwiązywania 24
Rozdział 2
Faktoring i jego potencjał 37
2.1. Mocne strony faktoringu 37
2.2. Słabe strony faktoringu 67
2.3. Potencjał faktoringu na tle alternatywnych rozwiązań (instrumentów) finansowych 83
Rozdział 3
Możliwości wykorzystania potencjału faktoringu; rynek usług faktoringowych w Polsce i Unii Europejskiej 97
3.1. Wprowadzenie - aspekt konkurencji i konkurencyjności rynku (branży) usług faktoringowych 97
3.2. Charakterystyka i ocena ogólna polskiego rynku (w świetle jego ewolucji po 1989 roku) 100
3.3. Mechanizmy rozwoju oraz potencjał wzrostu rynku faktoringowego w Unii Europejskiej 117
Rozdział 4
Aspekt przewagi konkurencyjnej i konkurencyjności banku w branży faktoringowej 137
4.1. Faktoring w kręgu spraw strategicznych banku uniwersalnego 137
4.2. Nowa Umowa Kapitałowa Bazylea II i jej konsekwencje dla banków i instytucji faktoringowych 150
4.3. Faktoring szansą dla bankowości lokalnej 165
Rozdział 5
Bankowość lokalna a faktoring w świetle reguł gospodarki przyszłości (opartej na wiedzy i informacji) 175
Zakończenie 201
Bibliografia 205
Polub nas na Facebooku