• Faktoring w bankowości - strategia przyszłości

Książka ta stanowi złożone studium faktoringu: jego istoty (która wcale,jak by to się mogło wydawać, nie jest jednoznaczna), przydatności w praktyce gospodarczej (faktycznej i potencjalnej, dla różnych zainteresowanych stron), czynników na niego wpływających (występujących po stronie popytu i podaży), oraz ograniczeń i perspektyw rozwoju (w ujęciu prawnoregulacyjnym, rynkowym i w świetle reguł nowej gospodarki); przy czym wszystkie te elementy są niezbędne dla lepszego i pełniejszego wyjaśnienia elementów kolejnych i w tym opracowaniu najistotniejszych, czyli związków faktoringu z bankowością oraz znaczeniem dla przetrwania i rozwoju banku zwłaszcza lokalnego.

Podtytuł Faktoring w bankowości - strategia przyszłości
Autor Dorota Korenik
Rok wydania 2007
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 216
44.00 30.80
Do końca promocji pozostało:
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
30.36
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-60089-66-8

Książka ta stanowi złożone studium faktoringu: jego istoty (która wcale,jak by to się mogło wydawać, nie jest jednoznaczna), przydatności w praktyce gospodarczej (faktycznej i potencjalnej, dla różnych zainteresowanych stron), czynników na niego wpływających (występujących po stronie popytu i podaży), oraz ograniczeń i perspektyw rozwoju (w ujęciu prawnoregulacyjnym, rynkowym i w świetle reguł nowej gospodarki); przy czym wszystkie te elementy są niezbędne dla lepszego i pełniejszego wyjaśnienia elementów kolejnych i w tym opracowaniu najistotniejszych, czyli związków faktoringu z bankowością oraz znaczeniem dla przetrwania i rozwoju banku zwłaszcza lokalnego.


Dorota Korenik nie tylko w sposób wszechstronny prezentuje przedmiot faktoringu i kierunki jego rozwoju, ale także, co jest novum w dość już bogatej literaturze poświęconej tej usłudze finansowej, wskazuje na potencjał możliwości i wykorzystania factoringu przez różne kategorie klientów i oferentów. 

Prof.zw.Dr hab.Ewa Bogacka-Kisiel 

Wprowadzenie 5

Rozdział 1
Wprowadzenie do zagadnienia faktoringu jako usługi finansowej dla małych i średnich przedsiębiorstw 11
1.1. Adresaci i podmioty mające znaczenie dla korzystania z faktoringu w działalności gospodarczej (ze szczególnym uwzględnieniem MSP w Polsce) 11
1.2. Podstawowe problemy finansowe małych i średnich firm (MSP) i model usługi finansowej jako sposobu ich rozwiązywania 24

Rozdział 2
Faktoring i jego potencjał 37
2.1. Mocne strony faktoringu 37
2.2. Słabe strony faktoringu 67
2.3. Potencjał faktoringu na tle alternatywnych rozwiązań (instrumentów) finansowych 83

Rozdział 3
Możliwości wykorzystania potencjału faktoringu; rynek usług faktoringowych w Polsce i Unii Europejskiej 97
3.1. Wprowadzenie - aspekt konkurencji i konkurencyjności rynku (branży) usług faktoringowych 97
3.2. Charakterystyka i ocena ogólna polskiego rynku (w świetle jego ewolucji po 1989 roku) 100
3.3. Mechanizmy rozwoju oraz potencjał wzrostu rynku faktoringowego w Unii Europejskiej 117

Rozdział 4
Aspekt przewagi konkurencyjnej i konkurencyjności banku w branży faktoringowej 137
4.1. Faktoring w kręgu spraw strategicznych banku uniwersalnego 137
4.2. Nowa Umowa Kapitałowa Bazylea II i jej konsekwencje dla banków i instytucji faktoringowych 150
4.3. Faktoring szansą dla bankowości lokalnej 165

Rozdział 5
Bankowość lokalna a faktoring w świetle reguł gospodarki przyszłości (opartej na wiedzy i informacji) 175

Zakończenie 201
Bibliografia 205

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku