- Categories
-
Czas wolny i niepełnosprawność
The Symbol :
9788380854161
Praca poświęcona została organizacji czasu wolnego w kontekście analizy teoretycznego dorobku, jak też perspektyw, oczekiwań i potrzeb dzieci, młodzieży, rodziny oraz osób z niepełnosprawnością.
45.00
Shipping within | 24 hours |
The bar code | |
ISBN | 978-83-8085-416-1 |
EAN | 9788380854161 |
Praca poświęcona została organizacji czasu wolnego w kontekście analizy teoretycznego dorobku, jak też perspektyw, oczekiwań i potrzeb dzieci, młodzieży, rodziny oraz osób z niepełnosprawnością.
Pytania odnoszące się do systemu kategorialnego pedagogiki czasu wolnego, przedmiotu i zakresu badań nad czasem wolnym w ujęciu pedagogicznym, nadmiernego obciążenia ucznia nauką, wpływu zajęć wolnoczasowych na osobowość stanowią zakres analiz i rozważań w pierwszej części pracy. Ponadto autor dokonał analizy podstawowych koncepcji, definicji i wskazań odnoszących się do pedagogiki czasu wolnego.
Druga część książki dotyczy zagadnień związanych z czasem wolnym w kontekście środowiska osób z niepełnosprawnością.
Pytania odnoszące się do systemu kategorialnego pedagogiki czasu wolnego, przedmiotu i zakresu badań nad czasem wolnym w ujęciu pedagogicznym, nadmiernego obciążenia ucznia nauką, wpływu zajęć wolnoczasowych na osobowość stanowią zakres analiz i rozważań w pierwszej części pracy. Ponadto autor dokonał analizy podstawowych koncepcji, definicji i wskazań odnoszących się do pedagogiki czasu wolnego.
Druga część książki dotyczy zagadnień związanych z czasem wolnym w kontekście środowiska osób z niepełnosprawnością.
Wstęp
Część pierwsza. Czas i czas wolny jako kategorie pedagogiki
Wojciech Sroczyński
1. Uwagi wstępne
2. Różne określenia czasu
3. Definicja i odmiany czasu
4. Pojęcia czasu wolnego w pedagogicznej literaturze naukowej
5. Zakończenie
Część druga. Czas wolny dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością
Leszek Ploch
1. Problematyka czasu wolnego osób z niepełnosprawnością
2. Właściwości związku z czasem wolnym
3. Włączające funkcje czasu wolnego
4. Perspektywa kompetencyjności zintegrowanego czasu wolnego
5. Wielowymiarowość indywidualnych potrzeb w obszarze czasu wolnego uczestników
6. Właściwości wychowania duchowego w czasie wolnym
7. Właściwości postępowania terapeutycznego w czasie wolnym
8. Przymioty aktywizacji wolnoczasowej
9. Aktywność integracyjna uczestników zajęć czasu wolnego
10. Obszary ryzyka kreowania aktywności w zajęciach
11. Wyznaczniki rozwoju aktywności wolnoczasowej
12. Rola pedagoga-animatora w przestrzeni włączającej
13. Wychowanie rodzinne do czasu wolnego
14. Preferencje udziału w zajęciach wolnoczasowych - analiza wyników badań własnych
15. Refleksje końcowe
Część pierwsza. Czas i czas wolny jako kategorie pedagogiki
Wojciech Sroczyński
1. Uwagi wstępne
2. Różne określenia czasu
3. Definicja i odmiany czasu
4. Pojęcia czasu wolnego w pedagogicznej literaturze naukowej
5. Zakończenie
Część druga. Czas wolny dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością
Leszek Ploch
1. Problematyka czasu wolnego osób z niepełnosprawnością
2. Właściwości związku z czasem wolnym
3. Włączające funkcje czasu wolnego
4. Perspektywa kompetencyjności zintegrowanego czasu wolnego
5. Wielowymiarowość indywidualnych potrzeb w obszarze czasu wolnego uczestników
6. Właściwości wychowania duchowego w czasie wolnym
7. Właściwości postępowania terapeutycznego w czasie wolnym
8. Przymioty aktywizacji wolnoczasowej
9. Aktywność integracyjna uczestników zajęć czasu wolnego
10. Obszary ryzyka kreowania aktywności w zajęciach
11. Wyznaczniki rozwoju aktywności wolnoczasowej
12. Rola pedagoga-animatora w przestrzeni włączającej
13. Wychowanie rodzinne do czasu wolnego
14. Preferencje udziału w zajęciach wolnoczasowych - analiza wyników badań własnych
15. Refleksje końcowe
Wojciech Sroczyński - dr hab. prof. UPH, Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach.
Leszek Ploch - profesor nadzwyczajny, doktor habilitowany nauk społecznych, nauczyciel akademicki, muzyk, muzykoterapeuta. Autor samodzielnych publikacji naukowych oraz kilkudziesięciu artykułów o tematyce aktywizacji twórczej, arteterapii, socjalizacji osób z niepełnosprawnością. Od przeszło czterdziestu lat inicjuje różnorodne akcje, imprezy, wydarzenia artystyczne i kulturalne z udziałem i na rzecz włączania społecznego do kultury dzieci, młodzież oraz osoby dorosłe z niepełnosprawnością.
Założyciel i Prezes Fundacji Krzewienia Kultury Artystycznej Osób Niepełnosprawnych.
Twórca i Kierownik Integracyjnego Zespołu Pieśni i Tańca MAZOWIACY
Założyciel i Prowadzący Ogólnopolski Teatr Niepełnosprawnych w Warszawie TEATR N.
Założyciel Integracyjnego Studia Pantomimy w Warszawie.
Założyciel i Prowadzący Ogólnopolską Scenę Muzyka Niepełnosprawnego przy Filharmonii Narodowej w Warszawie.
Leszek Ploch - profesor nadzwyczajny, doktor habilitowany nauk społecznych, nauczyciel akademicki, muzyk, muzykoterapeuta. Autor samodzielnych publikacji naukowych oraz kilkudziesięciu artykułów o tematyce aktywizacji twórczej, arteterapii, socjalizacji osób z niepełnosprawnością. Od przeszło czterdziestu lat inicjuje różnorodne akcje, imprezy, wydarzenia artystyczne i kulturalne z udziałem i na rzecz włączania społecznego do kultury dzieci, młodzież oraz osoby dorosłe z niepełnosprawnością.
Założyciel i Prezes Fundacji Krzewienia Kultury Artystycznej Osób Niepełnosprawnych.
Twórca i Kierownik Integracyjnego Zespołu Pieśni i Tańca MAZOWIACY
Założyciel i Prowadzący Ogólnopolski Teatr Niepełnosprawnych w Warszawie TEATR N.
Założyciel Integracyjnego Studia Pantomimy w Warszawie.
Założyciel i Prowadzący Ogólnopolską Scenę Muzyka Niepełnosprawnego przy Filharmonii Narodowej w Warszawie.
There is currently no comments or ratings for this product.
Polub nas na Facebooku