• Zatrudnialność w perspektywie pedagogiki pracy

Książka zawiera treści uwzględniające dotychczasowy dorobek naukowo-badawczy, odnoszące się do aktualnych i najnowszych tendencji w zakresie problematyki zatrudnialności. Publikacja wykazuje, iż problemy zatrudnialności i jej poprawy należą do najtrudniejszych wyzwań nie tylko dla zarządzania i rynku pracy, ale też dla pedagogiki, w szczególności pedagogiki pracy.

Podtytuł Zatrudnialność w perspektywie pedagogiki pracy
Autor Urszula Jeruszka
Rok wydania 2019
Oprawa Miękka
Format 176x250
Stron 226
48.00 33.60
Do końca promocji pozostało:
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
33.6
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-8085-753-7
Książka zawiera treści uwzględniające dotychczasowy dorobek naukowo-badawczy, odnoszące się do aktualnych i najnowszych tendencji w zakresie problematyki zatrudnialności. Publikacja wykazuje, iż problemy zatrudnialności i jej poprawy należą do najtrudniejszych wyzwań nie tylko dla zarządzania i rynku pracy, ale też dla pedagogiki, w szczególności pedagogiki pracy. Zaprezentowano w niej problemy definicyjne związane z pojęciem zatrudnialności oraz scharakteryzowano różne jej wymiary. Dokonano identyfikacji kluczowych determinant zatrudnialności, ze szczególnym uwzględnieniem czynników indywidualnych i organizacyjnych. Szczególną uwagę w książce zwrócono na perspektywę indywidualnych cech jednostki (jej zdolności do znalezienia i utrzymania pracy, umiejętności skutecznego zaprezentowania posiadanych cech potencjalnym pracodawcom lub praktycznego z nich korzystania) oraz perspektywę organizacji (jako specyficznego rodzaju transakcyjnej relacji pracodawca-pracownik).
Książka stanowić może literaturę podstawową dla studentów kierunku pedagogika, specjalności pedagogika pracy, zaś uzupełniającą dla studentów kształconych w zakresie nauk społecznych. Powinna ona również zainteresować szersze grono Czytelników zamierzających poznać podstawowe pojęcia, procesy i zależności związane z zatrudnialnością.
Wstęp
Rozdział 1. Praca - zatrudnienie - efektywność zatrudnieniowa kształcenia
1.1. Praca i zatrudnienie. Pracujący i zatrudnieni
1.2. Popyt na pracę. Oczekiwania pracodawców wobec kompetencji pracowników
1.3. Zagadnienia rynku pracy i zatrudnienia jako obszar problemowy pedagogiki pracy
Zagadnienia do przemyślenia i dyskusji
Rozdział 2. Ogólna charakterystyka zatrudnialności
2.1. Pojęcie i wymiary zatrudnialności
2.2. Wybrane determinanty zatrudnialności
2.3. Zatrudnialność kategorią pedagogiki pracy
Zagadnienia do przemyślenia i dyskusji
Rozdział 3. Kompetencje i ich związek z zatrudnialnością
3.1. Istota i uwarunkowania rozwoju kompetencji
3.2. Rodzaje kompetencji - kontekst zatrudnienia
3.3. Kompetencje a kapitał ludzki
3.4. Zarządzanie kompetencjami w organizacji
Zagadnienia do przemyślenia i dyskusji
Rozdział 4. Edukacyjne wspieranie zatrudnialności
4.1. Kształcenie dualne formą kształtowania kompetencji sprzyjających zatrudnieniu
4.2. Szkolenia - wspieranie rozwoju kompetencji pracowników
4.3. Coaching, mentoring i mentoring odwrócony metodami doskonalenia zawodowego
Zagadnienia do przemyślenia i dyskusji
Rozdział 5. Zatrudnianie osób młodych i starszych
5.1. Niedopasowanie kompetencyjne i kwalifikacyjne
5.2. Zatrudnialność osób młodych
5.3. Zatrudnialność osób w wieku 55+
Zagadnienia do przemyślenia i dyskusji
Zakończenie
Bibliografia
Urszula Jeruszka - profesor w Katedrze Pedagogiki Pracy i Andragogiki Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie oraz w Pionie badawczym zatrudnienia i Rynku Pracy Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. Pedagog, specjalność naukowa: pedagogika pracy, zarządzanie kapitałem ludzkim. Autorka licznych publikacji naukowych oraz opracowań metodycznych dla edukatorów związanych z edukacją zawodową jako procesem (i potrzebą) ustawicznej nauki w miejscu pracy i rozwoju (w obecnej i nowej dziedzinie zawodowej).
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku