- Kategorie
-
Perswazja w sprzedaży
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-7556-237-8 |
EAN | 9788375562378 |
Wciąż do bardzo poszukiwanych zawodów należą te, które związane są ze sprzedażą. W książce mowa jest o perswazji w sprzedaży osobistej, a więc w tych formach sprzedaży, które związane są z bezpośrednim, interpersonalnym kontaktem sprzedawcy z nabywcą. Skuteczność różnych form sprzedaży osobistej uzależniona jest w dużej mierze od umiejętności perswadowania.
W starożytnej Grecji posiadanie umiejętności przekonywania umożliwiało uzyskanie wysokiego prestiżu społecznego. Arystoteles jako pierwszy potraktował perswazję jako umiejętność, którą można nauczać. Od tego czasu powstało wiele opracowań na ten temat. Niektóre o charakterze typowo poradnikowym, inne o charakterze ściśle naukowym. Ta książka stara się przybliżyć aktualną wiedzę na temat zastosowania perswazji w sprzedaży. Wykorzystano w niej dorobek naukowy wielu dziedzin i zaprezentowano sposób wykorzystania w praktyce technik perswazji.
Dzięki koncentracji na stronie teoretycznej i praktycznej omawianych zagadnień, książka może być przydatna dla bardzo wielu ludzi. Kierowana jest więc do studentów kierunków: zarządzania, marketingu, handlu, menedżerów i handlowców, ale przede wszystkim do tych, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności wpływania na innych, zwłaszcza w sprzedaży osobistej. Szczególną motywacją do napisania tej książki był brak pozycji o skondensowanej treści, poruszającej główne zagadnienia perswazji z egzemplifikacją sposobów ich wykorzystania. Tego typu pozycja jest bardzo pomocna w prowadzeniu zajęć na kilku kierunkach studiów w ramach tzw. przedmiotów specjalnościowych, np.: psychologii sprzedaży, perswazji w sprzedaży, technik sprzedaży. Nowością jest zaprezentowanie w jednej pozycji różnorodności technik perswazji: zarówno tych podstawowych, jak i bardziej wyrafinowanych (techniki perswazyjnej prezentacji, techniki wywierania wpływu R. Cialdiniego, techniki NLP).
Wprowadzenie 5
Rozdział 1
Wybrane typologie nabywców 7
1.1. Wiedza na temat nabywcy jako podstawa skutecznej perswazji 7
1.2. Osobowość a zachowania nabywców 11
1.3. Typologia stylów życia 17
1.4. Płeć jako determinanta zachowań rynkowych 24
Rozdział 2
Perswazja jako komunikacja 29
2.1. Wprowadzenie do komunikacji 29
2.2. Podstawowe aspekty perswazji 35
2.3. Przegląd badań nad elementami procesu perswazyjnego 39
2.4. Komunikacja niewerbalna jako istotny element wywierania wpływu 45
Rozdział 3
Techniki perswazji w rozmowie z klientem 55
3.1. Potrzeby klientów 55
3.2. Perswazyjna prezentacja 58
3.3. Techniki wywierania wpływu 71
Rozdział 4
Perswazja w koncepcji NLP (programowania neurolingwistycznego) 83
4.1. Wprowadzenie do programowania neurolingwistycznego 83
4.2. Systemy reprezentacji 86
4.3. Metaprogramy 92
4.4. Język perswazji ? wybrane aspekty 97
Zakończenie 103
Bibliografia 105
Polub nas na Facebooku