- Categories
-
Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w poszukiwaniu źródeł wzrostu wartości rynkowej
Wobec postępujących procesów integracji i globalizacji,problem między- narodowej ekspansji staje się nader aktualny.Przedsiębiorstwa funkcjo- nujące w nowych warunkach spowodowanych przez liberalizację przepływów handlowych i kapitałowych oraz rozwój nowych technologii, mogą coraz swobodniej rozszerzać działalność na rynki zagraniczne.W li- teraturze problem międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw ogranicza się do wskazania form międzynarodowej ekspansji,z uwzględnieniem uwarunkowań kraju lokalizacji.Nie podejmuje się jednak oceny między- narodowej ekspansji z punktu widzenia kreacji rynkowej wartości przed- siębiorstwa,a przecież zmiany zachodzące w otoczeniu stwarzają podstawy do międzynarodowej ekspansji,która dla wielu przedsiębiorstw staje się naturalną drogą rozwoju. Niniejsza publikacja rozpatruje problem międzynarodowej ekspansji z punktu widzenia poszukiwań źródeł wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstw.Całość rozważań została zawarta w trzech częściach pra- cy.Pierwsza część zawiera modelowe ujęcie międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw,począwszy od zdefiniowania pojęć,poprzez przedstawie- nie uwarunkowań podejmowania międzynarodowej ekspansji,wskazanie wzrostu wartości rynkowej jako celu ekspansji do przedstawienia źródeł tej wartości.Ujęcie modelowe międzynarodowej ekspansji doprowadziło do wyznaczenia macierzy i ścieżek ekspansji.Druga część pracy prezentu- je poszczególne formy międzynarodowej ekspansji,poprzez ukazanie uwarunkowań ich podejmowania,a następnie przedstawienie ich w for- mie łańcucha wartości i wskazanie źródeł wzrostu wartości rynkowej.Roz- ważania teoretyczne poparte są częścią empiryczną,ukazującą problem międzynarodowej ekspansji wśród polskich przedsiębiorstw.Część empi- ryczna to również prezentacja międzynarodowej ekspansji trzech polskich firm:LPP,Comarch oraz Bioton,z przedstawieniem ścieżek ich ekspansji, łańcuchów wartości oraz wskazaniem źródeł wzrostu ich wartości na sku- tek ekspansji. Część ta stanowi przełożenie koncepcji i modeli teoretycz- nych, zbudowanych w poprzednich częściach,na grunt praktyki.
Shipping within | 24 hours |
The bar code | |
ISBN | 978-83-7941-402-4 |
EAN | 9788379414024 |
Niniejsza publikacja rozpatruje problem międzynarodowej ekspansji z punktu widzenia poszukiwań źródeł wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstw.Całość rozważań została zawarta w trzech częściach pra- cy.Pierwsza część zawiera modelowe ujęcie międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw,począwszy od zdefiniowania pojęć,poprzez przedstawie- nie uwarunkowań podejmowania międzynarodowej ekspansji,wskazanie wzrostu wartości rynkowej jako celu ekspansji do przedstawienia źródeł tej wartości.Ujęcie modelowe międzynarodowej ekspansji doprowadziło do wyznaczenia macierzy i ścieżek ekspansji.Druga część pracy prezentu- je poszczególne formy międzynarodowej ekspansji,poprzez ukazanie uwarunkowań ich podejmowania,a następnie przedstawienie ich w for- mie łańcucha wartości i wskazanie źródeł wzrostu wartości rynkowej.Roz- ważania teoretyczne poparte są częścią empiryczną,ukazującą problem międzynarodowej ekspansji wśród polskich przedsiębiorstw.Część empi- ryczna to również prezentacja międzynarodowej ekspansji trzech polskich firm:LPP,Comarch oraz Bioton,z przedstawieniem ścieżek ich ekspansji, łańcuchów wartości oraz wskazaniem źródeł wzrostu ich wartości na sku- tek ekspansji. Część ta stanowi przełożenie koncepcji i modeli teoretycz- nych, zbudowanych w poprzednich częściach,na grunt praktyki.
Polub nas na Facebooku