- Kategorie
-
Gromadzenie i analiza danych rynkowych w praktyce (wyd. II)
Rzeczywistość gospodarcza każdego dnia przynosi liczne dane, które w zależności od ludzkiej wrażliwości przekształcane są w informację, ułatwiającą podejmowanie decyzji. Nadal jednak w niewielkim stopniu istnieje umiejętność profesjonalnej analizy sytuacji rynkowej, chociaż zainteresowanie w tym zakresie się zwiększa. Najczęściej w sposób intuicyjny próbuje się określać zachodzące zjawiska rynkowe. To jednak niesie za sobą poważne ryzyko subiektywności oceny. Celem niniejszej publikacji jest zaprezentowanie klasycznego procesu zbierania danych rynkowych, wzbogacone o liczne przykłady analiz uwarunkowań rynkowych. Kreatywne, analogiczne odniesienie w tym zakresie do realiów danego podmiotu czy szerzej rynku, może stanowić cenną inspirację i praktyczną pomoc w samodzielnie realizowanych badaniach rynkowych. Korzystający z podręcznika Czytelnik zdobędzie nie tylko wiedzę, lecz również praktyczne umiejętności niezbedne w codziennym życiu zawodowym. Ze względu na specyfikę poruszanej problematyki, niniejsza publikacja dedykowana jest głównie dla: • decydentów, którzy mogą dostrzec w licznych praktycznych przykładach cenne źródło wiedzy o możliwościach uzyskiwania przewagi konkurencyjnej na rynku; • pracowników prowadzących w praktyce badania marketingowe, bowiem może ich zainspirować i nakreślić im nowe, dotychczas nie realizowane jeszcze obszary analiz rynkowych; • studentów m.in. kierunków zarządzania i ekonomii, gdyż otrzymują oni kompendium wiedzy o praktycznym realizowaniu efektywnych i skutecznych badań - pomiarze, analizie i interpretacji zachodzących zjawisk rynkowych.
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-8102-547-8 |
EAN | 9788381025478 |
Celem niniejszej publikacji jest zaprezentowanie klasycznego procesu zbierania danych rynkowych, wzbogacone o liczne przykłady analiz uwarunkowań rynkowych. Kreatywne, analogiczne odniesienie w tym zakresie do realiów danego podmiotu czy szerzej rynku, może stanowić cenną inspirację i praktyczną pomoc w samodzielnie realizowanych badaniach rynkowych.
Korzystający z podręcznika Czytelnik zdobędzie nie tylko wiedzę, lecz również praktyczne umiejętności niezbedne w codziennym życiu zawodowym. Ze względu na specyfikę poruszanej problematyki, niniejsza publikacja dedykowana jest głównie dla:
• decydentów, którzy mogą dostrzec w licznych praktycznych przykładach cenne źródło wiedzy o możliwościach uzyskiwania przewagi konkurencyjnej na rynku;
• pracowników prowadzących w praktyce badania marketingowe, bowiem może ich zainspirować i nakreślić im nowe, dotychczas nie realizowane jeszcze obszary analiz rynkowych;
• studentów m.in. kierunków zarządzania i ekonomii, gdyż otrzymują oni kompendium wiedzy o praktycznym realizowaniu efektywnych i skutecznych badań - pomiarze, analizie i interpretacji zachodzących zjawisk rynkowych.
Wstęp 7
Rozdział 1
Działania przygotowawcze w zakresie badań rynku 9
1.1. Istota, elementy i uwarunkowania rynku 9
1.2. Charakterystyka i znaczenie badania rynku 17
1.3. Etapy projektowania badania rynku 22
1.4. Instrumenty pomiarowe w badaniach rynku 29
Rozdział 2
Gromadzenie i wstępna prezentacja danych rynkowych 39
2.1. Zbieranie danych empirycznych 39
2.2. Wstępne opracowanie materiału empirycznego 52
2.3. Podstawowa analiza statystyczna danych 57
2.4. Prezentacja i ocena przeprowadzonego badania 75
Rozdział 3
Przegląd podstawowych metod analizy danych rynkowych 83
3.1. Analiza zjawisk rynkowych w czasie 83
3.2. Analiza związków przyczynowo-skutkowych 96
3.3. Analiza przestrzenna rynku 101
3.4. Analiza udziałów rynkowych 122
3.5. Analiza elastyczności popytu rynkowego 142
3.6. Analiza aktywności marketingowej 152
3.7. Analiza techniczna rynku giełdowego 181
3.8. Analiza niezależności i zależności statystycznej 194
Zakończenie 211
Bibliografia 213
Spis tabel 215
Spis rysunków 217
Spis przykładów 219
Recenzent: Prof. nadzw. dr hab. Tomasz Plata-Przechlewski
Polub nas na Facebooku