• Bancassurance. Sprzedaż produktów bankowo-ubezpieczeniowych

Poruszane w książce zagadnienia pomogą znaleźć Czytelnikowi odpowiedzi na wiele pytań dotyczących powiązań bankowo-ubezpieczeniowych. W tym kontekście szczególnie cenne wydają się być następujące obszary opracowania: uporządkowanie pojęć z zakresu połączeń instytucji finansowych, w tym zdefiniowanie terminu „bancassurance", specyfikacja rodzajów powiązań instytucji bankowych i ubezpieczeniowych w zakresie realizacji strategii bancassurance, prezentacja występujących w Polsce związków bankowo-ubezpieczeniowych typu bancassurance z wyodrębnieniem współpracy o charakte­rze podmiotowym i przedmiotowym, próba oceny pierwszych efektów działalności bancassurance prowadzonej przez banki komercyjne, dokonana zarówno z punktu widzenia osią­ganych korzyści, jak i zagrożeń generowanych podczas realizacji tej strategii, wskazanie czynników warunkujących sukces bancassurance.

Podtytuł Bancassurance. Sprzedaż produktów bankowo-ubezpieczeniowych
Autor Magdalena Swacha-Lech
Rok wydania 2008
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 232
49.00 31.85
Do końca promocji pozostało:
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24h
ISBN 978-83-7556-030-5

 

To obowiązkowa pozycja skierowana do szerokiego grona osób, których zainteresowania koncentrują się wokół produktów bankowo- ubezpieczeniowych - pracowników banków, pracowników naukowych, studentów kierunków ekonomicznych.

 

Główne jej atuty to:

- prezentacja powiązań bankowo-ubezpieczeniowych typu bancassurance występujacych w Polsce,

- ocena efektów  tej działalności dokonana z punktu widzenia banków komercyjnych,

- ukazanie perspektyw rozwoju tych instytucji w wyniku współpracy prowadzonej z firmami ubezpieczeniowymi.

Tło analizy stanowią doświadczenia  pięciu państw europejskich.

Poruszane w książce zagadnienia pomogą znaleźć Czytelnikowi odpowiedzi na wiele pytań dotyczących powiązań bankowo-ubezpieczeniowych.

 

Szczególnie cenne wydają się być następujące obszary opracowania:

- uporządkowanie pojęć z zakresu połączeń instytucji finansowych, w tym zdefiniowanie terminu „bancassurance",

- specyfikacja rodzajów powiązań instytucji bankowych i ubezpieczeniowych w zakresie realizacji strategii bancassurance,

- prezentacja występujących w Polsce związków bankowo-ubezpieczeniowych typu bancassurance z wyodrębnieniem współpracy o charakte­rze podmiotowym i przedmiotowym,

- próba oceny pierwszych efektów działalności bancassurance prowadzonej przez banki komercyjne, dokonana zarówno z punktu widzenia osią­ganych korzyści, jak i zagrożeń generowanych podczas realizacji tej strategii,

- wskazanie czynników warunkujących sukces bancassurance.

Wprowadzenie 5

Rozdział 1
Powiązania banków komercyjnych z firmami ubezpieczeniowymi 7
1.1. Istota i rodzaje powiązań między instytucjami sektora finansowego 7
1.2. Efekty synergii osiągane przez banki i firmy ubezpieczeniowe w wyniku prowadzonej współpracy 14
1.3. Rodzaje powiązań w zakresie bancassurance 23

Rozdział 2
Analiza powiązań bankowo-ubezpieczeniowych typu bancassurance w wybranych krajach europejskich 41
2.1. Prawo europejskie dotyczące powiązań bankowo-ubezpieczeniowych 41
2.2. Analiza powiązań bankowo-ubezpieczeniowych typu bancassurance we Francji 53
2.3. Analiza powiązań bankowo-ubezpieczeniowych typu bancassurance w Niemczech 64
2.4. Analiza powiązań bankowo-ubezpieczeniowych typu bancassurance we Włoszech 75
2.5. Analiza powiązań bankowo-ubezpieczeniowych typu bancassurance w Hiszpanii 82
2.6. Analiza powiązań bankowo-ubezpieczeniowych typu bancassurance w Wielkiej Brytanii 89
2.7. Analiza porównawcza powiązań banków komercyjnych z firmami ubezpieczeniowymi w wybranych krajach europejskich 95

Rozdział 3
Analiza powiązań bankowo-ubezpieczeniowych typu bancassurance w Polsce 109
3.1. Polskie regulacje prawne dotyczące powiązań bankowo-ubezpieczeniowych 109
3.2. Analiza powiązań bankowo-ubezpieczeniowych typu bancassurance realizowanych w oparciu o powiązania podmiotowe 115
3.3. Analiza powiązań bankowo-ubezpieczeniowych typu bancassurance realizowanych w oparciu o powiązania przedmiotowe 117
3.3.1. Analiza współpracy bankowo-ubezpieczeniowej w ramach umowy o współpracy w wyodrębnionej dziedzinie 117
3.3.2. Analiza współpracy bankowo-ubezpieczeniowej w ramach cross-selling 129
3.4. Analiza porównawcza polskich doświadczeń związków bankowo-ubezpieczeniowych na tle doświadczeń europejskich 162

Rozdział 4
Korzyści i zagrożenia związane z rozwojem powiązań bankowo-ubezpieczeniowych typu bancassurance 169
4.1. Identyfikacja i charakterystyka korzyści osiąganych przez banki komercyjne w wyniku realizacji strategii bancassurance 169
4.2. Identyfikacja i charakterystyka zagrożeń związanych z procesem realizacji strategii bancassurance 183

Zakończenie 203
Załączniki 207
Bibliografia 223

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku