• Zarządzanie konkurencyjnością biznesu turystycznego w regionach

Książka Zarządzanie konkurencyjnością biznesu turystycznego w regionach jest adresowana do studentów, przedsiębiorców oraz pracowników sekto­ra publicznego i społecznego działających w systemie zarządzania turystyką. Pozwoli na: - przełamywanie stereotypów typowych systemów świadczenia usług turystycznych w regionach, - nowoczesne komponowanie biznesu turystycznego z wykorzystaniem turystyczno-krajobrazowych kompetencji regionów, - efektywną budowę oraz zarządzanie marką biznesu i regionu, na globalnym rynku turystycznym. „(...) długo wyczekiwana pozycja przez studentów i przedsiębiorców biznesu turystycznego." Jagna Marczułajtis-Walczak „Książka (...) wypełni istotną lukę na rynku wydawnictw menedżerskich zorientowanych na doskonalenie usług turystycznych, zwłaszcza w układach regionalnych" z recenzji prof. zw. dr. hab. Kazimierza Perechudy

Podtytuł Zarządzanie konkurencyjnością biznesu turystycznego w regionach
Autor Małgorzata Bednarczyk (red.)
Rok wydania 2024
Oprawa E-book
Format 165x235
Stron 174
39.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-7941-671-4
Książka Zarządzanie konkurencyjnością biznesu turystycznego w regionach jest adresowana do studentów, przedsiębiorców oraz pracowników sekto­ra publicznego i społecznego działających w systemie zarządzania turystyką.
Pozwoli na:
- przełamywanie stereotypów typowych systemów świadczenia usług turystycznych w regionach,
- nowoczesne komponowanie biznesu turystycznego z wykorzystaniem turystyczno-krajobrazowych kompetencji regionów,
- efektywną budowę oraz zarządzanie marką biznesu i regionu, na globalnym rynku turystycznym.

„(...) długo wyczekiwana pozycja przez studentów i przedsiębiorców biznesu turystycznego."
Jagna Marczułajtis-Walczak

„Książka (...) wypełni istotną lukę na rynku wydawnictw menedżerskich zorientowanych na doskonalenie usług turystycznych, zwłaszcza w układach regionalnych"
z recenzji prof. zw. dr. hab. Kazimierza Perechudy

Wprowadzenie 7


Część I
Budowa potencjału konkurencyjności turystyki w regionach

Rozdział 1
Orientacja konkurencyjna w zarządzaniu turystyką 13

Rozdział 2
Marka w turystyce 35


Część II
Uwarunkowania konkurencyjności biznesu turystycznego w polskich regionach

Rozdział 1
Syntetyczny obraz rynku turystycznego w Polsce 57

Rozdział 2
Czynniki konkurencyjności biznesu turystycznego w regionach - podstawy metodyczne badań 65

Rozdział 3
Profile konkurencyjności MSPT w Polsce 75
3.1. Wprowadzenie teoretyczne 75
3.2. Omówienie wyników badań 75
3.3. Podsumowanie 79

Rozdział 4
Jakość kapitału ludzkiego w regionach 81
4.1. Wprowadzenie teoretyczne 81
4.2. Omówienie wyników badań 84
4.3. Podsumowanie 88
4.4. Rekomendacje 89

Rozdział 5
Instytucjonalne wsparcie finansowe przedsiębiorstw turystycznych 91
5.1. Wprowadzenie teoretyczne 91
5.2. Omówienie wyników badań 93
5.3. Podsumowanie 101

Rozdział 6
Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach turystycznych 103
6.1. Wprowadzenie teoretyczne 103
6.2. Omówienie wyników badań 105
6.3. Podsumowanie 110
6.4. Rekomendacje 111

Rozdział 7
Innowacyjność przedsiębiorstw turystycznych 113
7.1. Wprowadzenie teoretyczne 113
7.2. Omówienie wyników badań 115
7.3. Podsumowanie 122
7.4. Rekomendacje 123

Rozdział 8
Kierunki wykorzystania technologii informacyjnej w przedsiębiorstwach turystycznych 125
8.1. Technologie informacyjne jako kluczowy czynnik budowy konkurencyjności w sektorze turystycznym 125
8.2. Dźwignie konkurencyjności związane z wykorzystaniem technologii informacyjnych - analiza wyników badań 131
8.3. Podsumowanie 164
8.4. Rekomendacje 165

Zakończenie 167

Bibliografia 169

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku