• Visual Studio 2022. Wprowadzenie do .NET MAUI

Oferowane przez Microsoft oprogramowanie Visual Studio ma spore możliwości. W tym środowisku można samodzielnie projektować aplikacje, aplikacje sieciowe, usługi sieciowe i serwisy internetowe ― czyli praktycznie wszystko. W ramach Visual Studio 2022 możliwa jest praca z .NET MAUI, międzyplatformową strukturą do tworzenia natywnych aplikacji mobilnych i klasycznych (z użyciem języków C# i XAML).

Podtytuł Visual Studio 2022. Wprowadzenie do .NET MAUI
Autor Jacek Matulewski
Rok wydania 2023
Oprawa Miękka
Format 158x235
Stron 144
Wydawnictwo Helion
49.90 32.44
Do końca promocji pozostało:
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
33.93
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-283-9026-3
Wejdź ze swoim kodem na wiele platform. Równocześnie!
Oferowane przez Microsoft oprogramowanie Visual Studio ma spore możliwości. W tym środowisku można samodzielnie projektować aplikacje, aplikacje sieciowe, usługi sieciowe i serwisy internetowe ― czyli praktycznie wszystko. W ramach Visual Studio 2022 możliwa jest praca z .NET MAUI, międzyplatformową strukturą do tworzenia natywnych aplikacji mobilnych i klasycznych (z użyciem języków C# i XAML).
Z tego podręcznika dowiesz się, jak w ramach Visual Studio 2022 korzystać z .NET MAUI. Poznasz zasady tworzenia projektów i uruchamiania aplikacji w systemach Windows i Android, jak również przechowywania danych w plikach XML. Zaznajomisz się też z architekturą MVVM i z odpowiednimi poleceniami. Przyjrzysz się zachowaniom, własnościom zależności i własnościom doczepianym. Popracujesz z multimediami, zbadasz stan urządzenia i odczytasz czujniki. Wreszcie skupisz się na Reversi ― na silniku tej gry, jej widoku w .NET MAUI, a także wykrywaniu szczególnych sytuacji. Wisienką na torcie będzie odpalenie gry na komputerze i dla systemu Android.

ROZDZIAŁ 1. Pierwsza aplikacja .NET MAUI
Tworzenie projektu
Uruchamianie aplikacji w systemie Windows
Aplikacja sterowana zdarzeniami
Projektowanie interfejsu z MAUI
Kilka uwag na temat kodu XAML
Nazwy kontrolek i zdarzenia
Pasek inspekcji
Kontrola składowych koloru

ROZDZIAŁ 2. Uruchamianie aplikacji w systemie Android
Zmiana układu kontrolek
Rozbudowa interfejsu. Przeładowywanie na gorąco
Jeden projekt, wiele platform

ROZDZIAŁ 3. Przechowywanie danych w plikach XML
Podstawy języka XML
LINQ to XML
Zapisywanie i odtwarzanie stanu aplikacji

ROZDZIAŁ 4. Architektura MVVM
Wzorzec MVVM
Szkic projektu
Model
Model widoku
Wiązanie danych
Czyszczenie zaplecza
Konwertery
Wielowiązanie

ROZDZIAŁ 5. Polecenia
Interfejs ICommand
Polecenie-przekaźnik
Mechanizm "zmiany" zdarzenia na polecenie

ROZDZIAŁ 6. Zachowania, własności zależności i własności doczepiane
Zachowania
Własności zależności
Uruchomienie na Androidzie
Polecenie jako własności zależności
Własność doczepiona (attached property)
Zachowanie wykonujące polecenie przy zamknięciu strony

ROZDZIAŁ 7. Multimedia
Zdjęcia
Synteza mowy

ROZDZIAŁ 8. Stan urządzenia i odczyt czujników
Stan urządzenia
Czujniki
Akcelerometr
Potrząsanie urządzeniem
Latarka i wibracje
Barometr
Kompas
Orientacja
Lokalizacja

ROZDZIAŁ 9. Silnik gry Reversi w .NET 6
Biblioteka .NET 6
Stan planszy
Konstruktor klasy
Implementacja zasad gry
Obliczanie liczb pól zajętych przez graczy

ROZDZIAŁ 10. Widok gry Reversi w .NET MAUI
Graficzna prezentacja planszy
Elastyczność
Interakcja z użytkownikiem
Historia ruchów

ROZDZIAŁ 11. Wykrywanie szczególnych sytuacji w grze Reversi
Oddawanie ruchu
Czy to już koniec? Kto wygrał?
Komunikaty

ROZDZIAŁ 12. Komputer gra w Reversi
Rozbudowa silnika
Jak znaleźć najlepszy ruch?
Gra z komputerem
Wybór liczby graczy
Uruchomienie na Androidzie

Jacek Matulewski - fizyk zajmujący się na co dzień optyką kwantową i układami nieuporządkowanymi na Wydziale Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Jego specjalnością są symulacje ewolucji układów kwantowych oddziaływujących z silnym światłem lasera.
Od 1998 interesuje się programowaniem dla systemu Windows, w szczególności w środowisku Borland C++Builder. Ostatnio zainteresowany platformą .NET i językiem C#. Poza opublikowanymi u nas książkami dotyczącymi programowania przygotował również cykl artykułów dla czasopisma "PC World Komputer" (od sierpnia 2005).
Wierny użytkownik kupionego w połowie lat osiemdziesiątych "komputera osobistego" ZX Spectrum 48k.

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku