-
-
Koszyk jest pustySuma 0
- Kategorie
-
Visual Studio 2022. Wprowadzenie do .NET MAUI
Oferowane przez Microsoft oprogramowanie Visual Studio ma spore możliwości. W tym środowisku można samodzielnie projektować aplikacje, aplikacje sieciowe, usługi sieciowe i serwisy internetowe ― czyli praktycznie wszystko. W ramach Visual Studio 2022 możliwa jest praca z .NET MAUI, międzyplatformową strukturą do tworzenia natywnych aplikacji mobilnych i klasycznych (z użyciem języków C# i XAML).
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-283-9026-3 |
EAN | 9788328390263 |
Oferowane przez Microsoft oprogramowanie Visual Studio ma spore możliwości. W tym środowisku można samodzielnie projektować aplikacje, aplikacje sieciowe, usługi sieciowe i serwisy internetowe ― czyli praktycznie wszystko. W ramach Visual Studio 2022 możliwa jest praca z .NET MAUI, międzyplatformową strukturą do tworzenia natywnych aplikacji mobilnych i klasycznych (z użyciem języków C# i XAML).
Z tego podręcznika dowiesz się, jak w ramach Visual Studio 2022 korzystać z .NET MAUI. Poznasz zasady tworzenia projektów i uruchamiania aplikacji w systemach Windows i Android, jak również przechowywania danych w plikach XML. Zaznajomisz się też z architekturą MVVM i z odpowiednimi poleceniami. Przyjrzysz się zachowaniom, własnościom zależności i własnościom doczepianym. Popracujesz z multimediami, zbadasz stan urządzenia i odczytasz czujniki. Wreszcie skupisz się na Reversi ― na silniku tej gry, jej widoku w .NET MAUI, a także wykrywaniu szczególnych sytuacji. Wisienką na torcie będzie odpalenie gry na komputerze i dla systemu Android.
ROZDZIAŁ 1. Pierwsza aplikacja .NET MAUI
Tworzenie projektu
Uruchamianie aplikacji w systemie Windows
Aplikacja sterowana zdarzeniami
Projektowanie interfejsu z MAUI
Kilka uwag na temat kodu XAML
Nazwy kontrolek i zdarzenia
Pasek inspekcji
Kontrola składowych koloru
ROZDZIAŁ 2. Uruchamianie aplikacji w systemie Android
Zmiana układu kontrolek
Rozbudowa interfejsu. Przeładowywanie na gorąco
Jeden projekt, wiele platform
ROZDZIAŁ 3. Przechowywanie danych w plikach XML
Podstawy języka XML
LINQ to XML
Zapisywanie i odtwarzanie stanu aplikacji
ROZDZIAŁ 4. Architektura MVVM
Wzorzec MVVM
Szkic projektu
Model
Model widoku
Wiązanie danych
Czyszczenie zaplecza
Konwertery
Wielowiązanie
ROZDZIAŁ 5. Polecenia
Interfejs ICommand
Polecenie-przekaźnik
Mechanizm "zmiany" zdarzenia na polecenie
ROZDZIAŁ 6. Zachowania, własności zależności i własności doczepiane
Zachowania
Własności zależności
Uruchomienie na Androidzie
Polecenie jako własności zależności
Własność doczepiona (attached property)
Zachowanie wykonujące polecenie przy zamknięciu strony
ROZDZIAŁ 7. Multimedia
Zdjęcia
Synteza mowy
ROZDZIAŁ 8. Stan urządzenia i odczyt czujników
Stan urządzenia
Czujniki
Akcelerometr
Potrząsanie urządzeniem
Latarka i wibracje
Barometr
Kompas
Orientacja
Lokalizacja
ROZDZIAŁ 9. Silnik gry Reversi w .NET 6
Biblioteka .NET 6
Stan planszy
Konstruktor klasy
Implementacja zasad gry
Obliczanie liczb pól zajętych przez graczy
ROZDZIAŁ 10. Widok gry Reversi w .NET MAUI
Graficzna prezentacja planszy
Elastyczność
Interakcja z użytkownikiem
Historia ruchów
ROZDZIAŁ 11. Wykrywanie szczególnych sytuacji w grze Reversi
Oddawanie ruchu
Czy to już koniec? Kto wygrał?
Komunikaty
ROZDZIAŁ 12. Komputer gra w Reversi
Rozbudowa silnika
Jak znaleźć najlepszy ruch?
Gra z komputerem
Wybór liczby graczy
Uruchomienie na Androidzie
Jacek Matulewski - fizyk zajmujący się na co dzień optyką kwantową i układami nieuporządkowanymi na Wydziale Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Jego specjalnością są symulacje ewolucji układów kwantowych oddziaływujących z silnym światłem lasera.
Od 1998 interesuje się programowaniem dla systemu Windows, w szczególności w środowisku Borland C++Builder. Ostatnio zainteresowany platformą .NET i językiem C#. Poza opublikowanymi u nas książkami dotyczącymi programowania przygotował również cykl artykułów dla czasopisma "PC World Komputer" (od sierpnia 2005).
Wierny użytkownik kupionego w połowie lat osiemdziesiątych "komputera osobistego" ZX Spectrum 48k.
Polub nas na Facebooku