• Sztuczna inteligencja w organizacji. Innowacje biznesowe w praktyce

Temat sztucznej inteligencji (SI) i jej potencjalnych zastosowań w firmach jest obecnie szeroko dyskutowany. Oparte na niej technologie są coraz bardziej zaawansowane i powszechniej dostępne, a także coraz lepiej dostosowane do potrzeb biznesu. Już dziś okazują się pomocne w pracy rozmaitych działów, od zarządzania łańcuchem dostaw, przez marketing i sprzedaż, po obsługę klienta i rozwój produktów. Odpowiednio, w kompetentny sposób wdrożona sztuczna inteligencja może stanowić motor rozwoju przedsiębiorstwa: wspomagać pracę ludzi, wyręczać ich w realizacji wielu monotonnych zadań i dać przestrzeń do skupienia się na wyzwaniach wymagających większej kreatywności ― obszarach, w których SI też może być niezwykle pomocna.

Podtytuł Sztuczna inteligencja w organizacji. Innowacje biznesowe w praktyce
Autor Ryszard Ćwiertniak
Rok wydania 2024
Oprawa Miękka
Format 140x208
Stron 308
69,00 zł
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-2891-291-5
Jak skłonić sztuczną inteligencję do pracy na naszą rzecz?
Temat sztucznej inteligencji (SI) i jej potencjalnych zastosowań w firmach jest obecnie szeroko dyskutowany. Oparte na niej technologie są coraz bardziej zaawansowane i powszechniej dostępne, a także coraz lepiej dostosowane do potrzeb biznesu. Już dziś okazują się pomocne w pracy rozmaitych działów, od zarządzania łańcuchem dostaw, przez marketing i sprzedaż, po obsługę klienta i rozwój produktów. Odpowiednio, w kompetentny sposób wdrożona sztuczna inteligencja może stanowić motor rozwoju przedsiębiorstwa: wspomagać pracę ludzi, wyręczać ich w realizacji wielu monotonnych zadań i dać przestrzeń do skupienia się na wyzwaniach wymagających większej kreatywności ― obszarach, w których SI też może być niezwykle pomocna.
Tajemnica sukcesu modelu współpracy człowiek - maszyna kryje się w sformułowaniu "odpowiednio wdrożona sztuczna inteligencja". Autor książki dzieli się w niej opracowanym przez siebie modelem systemu zarządzania, umożliwiającym ustalenie obszarów sterowania innowacjami procesu biznesowego, a więc rozpoznanie i hierarchizację funkcji oraz określenie sekwencji czynności we wprowadzaniu sztucznej inteligencji do organizacji. Swoją publikację kieruje do osób, które pracują nad projektami procesów biznesowych, do ekspertów doradzających firmom w zakresie zarządzania innowacjami i wprowadzania zmian, a także do studiujących zarządzanie projektami, jakością, innowacjami i projektami. Skorzystają z niej również właściciele firm, którzy chcą wprowadzać nowości w swoich organizacjach i szukają narzędzi do ich skutecznego wdrażania.
Wstęp
Rozdział 1. Odpowiedzi na pilne pytania - szybki start
Rozdział 2. Nowe wyzwania innowacyjności w sferze sztucznej inteligencji
1. Natura sztucznej inteligencji
2. Pojęcie i zakres innowacji
3. Nowe projekty innowacyjne
4. Dynamiczne ujęcie procesu innowacji
5. Sterowanie projektami innowacyjnymi
Rozdział 3. System zarządzania innowacjami w procesach biznesowych
1. Definiowanie problemu - określenie potrzeb biznesowych
2. Modelowanie systemu - ramy integracyjne dla innowacji
3. System zarządzania innowacjami w procesach biznesowych (SZI-PB)
Rozdział 4. Metodyka zarządzania innowacjami w procesach biznesowych
1. Warunki utrudniające i ułatwiające przebieg procesów biznesowych
2. Metodyka zarządzania innowacjami w procesach biznesowych (MZI-PB)
3. Weryfikacja metodyki
Rozdział 5. Ocena innowacji we wdrażaniu SI w organizacji
1. Pomiar innowacji - teoria i praktyka
2. Wybrane metody ewaluacji innowacji we wdrażaniu SI
3. Oceny innowacji w procesach biznesowych - propozycja dla SI
Rozdział 6. Optymalizacja zarządzania innowacjami w technologii SI
1. Opór organizacji wobec innowacji w procesach biznesowych
2. Model innowacji - propozycja dla SI
3. Wdrożenie systemu zarządzania innowacjami w procesach biznesowych
4. Kierunki doskonalenia zarządzania innowacjami we wdrażaniu SI
Często zadawane pytania
Zakończenie
Suplement A. Kwestionariusz samooceny wdrażania innowacji SI w procesie biznesowym w organizacji
Suplement B. Jak pięciodniowy sprint zmienia projektowanie innowacji SI w procesach biznesowych

Nazewnictwo
Bibliografia
Dr inż. Ryszard Ćwiertniak - uzyskał doktorat w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, ma tytuły magistra administracji i zarządzania (Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego) i inżyniera elektrotechnika. Jest uznanym ekspertem w zakresie zarządzania projektami opartymi na agile i design thinking, mentorem IBM Design Thinking i pięciodniowego sprintu. W pełni korzysta z myślenia projektowego w szkoleniach dla przedsiębiorstw, administracji publicznej i edukacji (jest między innymi koordynatorem modułów kształcenia w Wyższej Szkole Ekonomii i Informatyki w Krakowie: digital marketing i projektowanie innowacji). Ma na koncie setki prezentacji i warsztatów w zakresie planowania strategicznego i operacyjnego, a także zarządzania innowacjami. Aktywnie wspiera organizacje w poszukiwaniu zmian (między innymi pełni funkcję ambasadora Early Warning Europe UE w Polsce). Obecnie realizuje kursy szkoleniowe dla firm, przygotowujące zespoły do wdrożenia metody design thinking w zaawansowanych systemach produkcji w przemyśle 4.0. Autor kilkudziesięciu recenzowanych artykułów, koordynator lub uczestnik międzynarodowych projektów dla nauki i edukacji, takich jak beSpoke, prowadzony we współpracy z uniwersytetami w Budapeszcie, Lörrach, Würzburgu, Ołomuńcu i WSEI w Krakowie. Specjalizuje się również w zastosowaniu metod i technik kształcenia i projektowania na odległość, w tym platform Microsoft Teams i Moodle.org, w kontekście edukacji i biznesu.
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku  

i

Informacja

Uprzejmie informujemy, że dnia 2 maja Wydawnictwo i Księgarnia będą nieczynne.


Zamówienia złożone w okresie 1-4.05.2025 zostaną zrealizowane 5 maja.