• KO)media. Konteksty dyskursu medialnego

W „(KO)medii" pojawia się wielu bohaterów: dziennikarzy, polityków, teologów, celebrytów, blogerów, kontestatorów władzy, uczestników cyfrowego obiegu treści. Autorzy monografii koncentrują się na problematyce współczesnych mediów, uwzględniając szeroki zakres tematyczny, m.in. misję mediów publicznych, płatną dystrybucję treści w Internecie, nowe media w komunikacji szkoły wyższej, networking, e-wspólnoty. Badaczy interesują bowiem różnorodne konteksty dyskursu medialnego: prawne, ekonomiczne, edukacyjne oraz tożsamościowe. Weryfikując zasoby blogosfery, opisując specyfikę dyskursu internetowego, jak również rekonstruując mechanizmy charakterystyczne dla komunikacji marketingowej i politycznej, autorzy poszukują odpowiedzi na pytania odnoszące się do problemów tylko z pozoru od siebie odległych, a tak naprawę w paradoksalny sposób powiązanych ze sobą, jak zwykle w komedii. Analizując tworzenie strategii komunikacyjnych, przejawy egalitarności i autonomiczności obywatelskiej deliberacj

Podtytuł (KO)media. Konteksty dyskursu medialnego
Autor Jerzy Gołuchowski, Dorota Konieczna, Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak (red.)
Rok wydania 2014
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 444
86,00 zł 61,06 zł
By the end of the promotion left :
8
days
10 hou.
30 minut.
45 seco.
Lowest price in the last 30 days:
55,90 zł
opak Add to wishlist
Shipping within 24 hours
ISBN 978-83-7556-660-4

W „(KO)medii" pojawia się wielu bohaterów: dziennikarzy, polityków, teologów, celebrytów, blogerów, kontestatorów władzy, uczestników cyfrowego obiegu treści. Autorzy monografii koncentrują się na problematyce współczesnych mediów, uwzględniając szeroki zakres tematyczny, m.in. misję mediów publicznych, płatną dystrybucję treści w Internecie, nowe media w komunikacji szkoły wyższej, networking, e-wspólnoty. Badaczy interesują bowiem różnorodne konteksty dyskursu medialnego: prawne, ekonomiczne, edukacyjne oraz tożsamościowe.

Weryfikując zasoby blogosfery, opisując specyfikę dyskursu internetowego, jak również rekonstruując mechanizmy charakterystyczne dla komunikacji marketingowej i politycznej, autorzy poszukują odpowiedzi na pytania odnoszące się do problemów tylko z pozoru od siebie odległych, a tak naprawę w paradoksalny sposób powiązanych ze sobą, jak zwykle w komedii.

Analizując tworzenie strategii komunikacyjnych, przejawy egalitarności i autonomiczności obywatelskiej deliberacji w sieci, społeczną odpowiedzialność dziennikarza i mediów, problematykę wiarygodności, manipulacji, wirtualnej osobowości, śmierci - w istocie pytają przecież o (po)nowoczesną komedię i o nas - uczestniczących w niej aktorów, producentów i widzów.

Wstęp 7


Część I
Działalność mediów - kontekst prawny, ekonomiczny i edukacyjny

1. Funkcjonowanie radia i telewizji w Internecie w świetle prawa polskiego - Andrzej Adamski 11
2. Misja mediów publicznych. Między faktem a iluzją - Marek Łuczak 21
3. Modele płatnej dystrybucji treści w Internecie - Sebastian Musioł 29
4. Internet communication - options, benefi ts and dangers - Zlata Zelenská 41
5. Stav implementácie mediálnej výchovy v rámci celoživotného vzdelávania v Slovenskej republike - Marcel Lincényi 51
6. Nowe media w komunikacji szkoły wyższej - opinie i preferencje studentów - Olgierd Witczak 61
7. Creating projects in teaching statistics for mass media studies - Peter Szabo, Edita Szabová 73


Część II
Analiza dyskursu medialnego

8. Mediálny preset a sociálno-kultúrne konzekvencie jeho pôsobenia v elektronických médiách - Juraj Rusnák 97
9. Uwarunkowania i perspektywy informatyzacji analizy współczesnego dyskursu medialnego - Jerzy Gołuchowski, Dorota Konieczna, Anna Losa-Jonczyk 107
10. Przenikanie się języków specjalnych w polskich mediach - płynna nowoczesność czy skuteczniejsza komunikacja? - Anna Godzich (Szemberska) 121
11. Polski dyskurs internetowy na przykładzie blogów publicystycznych - Dorota Konieczna 131
12. Dziennikarz i teolog wobec współczesności. Wizerunek interlokutorów, sytuacja komunikacyjna i przekaz medialny w wywiadach-rzekach (Jan Paweł II, Benedykt XVI, Franciszek) - Aleksandra Pethe 143
13. Wariacje wokół medialnej komedii - Józef Olejniczak 157
14. O nadużywaniu emocji w tekstach dziennikarskich - Rafał Śpiewak 163


Część III
Komunikacja medialna i marketingowa

15. Nekromarketing i stereotypy komunikacji medialnej i marketingowej - Łukasz Wojciechowski, Viktória Babjaková 179
16. Scénografi a v obraze printovej reklamy - Mária Košková 195
17. Celebrities in advertising - Peter Mikuláš 201
18. Percepcia body image v mediálnom priestore generáciou Y - Ivana Polakevičová 219
19. Typológická štruktúra mediálnych hrdinov adolescentov - Hana Pravdová, Andrea Koltaiová 243


Część IV
Odpowiedzialność dziennikarza, odpowiedzialność mediów

20. Kierunki badań w zakresie społecznej odpowiedzialności polskich mediów - Jerzy Gołuchowski, Anna Losa-Jonczyk 255
21. Społeczna odpowiedzialność prasy lokalnej - na przykładzie tygodników wielkopolskich (wydawanych przez Polskapresse) - Magdalena Baranowska-Szczepańska 273
22. Odpowiedzialność - dziennikarska komedia pomyłek - Anna Musialik-Chmiel 281
23. Medyczny dyskurs poradnikowy w kontekście społecznej odpowiedzialności mediów - Joanna Smól 291
24. Etika v žurnalistike vs. etika v PR - Jana Matúšová 301
25. Spoločenská zodpovednosť médií - jazyková korektnosť v masmediálnej praxi - Andrej Habiňák 309
26. Dominancia masmédii v každodennej rovine reality a fenomén profesjonality - Viera Lehoczka 313
27. Communicating in the traditional media in the context of culture - Irena Kamińska-Radomska 321


Część V
Komunikacja w sieci - stereotypy, strategie, wspólnoty

28. Communication strategies of the leaders of the Polish political scene on the Internet - the case study - Małgorzata Adamik-Szysiak 333
29. Kontestacja władzy w przestrzeni Internetu jako przykład strategii wizerunkowej. Analiza niemieckiej pozaparlamentarnej Partii „Pogo" - Agnieszka Walecka-Rynduch 349
30. Anonimowość sieciowego dyskursu a problem egalitarności i autonomiczności obywatelskiej deliberacji w Internecie - Jakub Parnes 367
31. Digital Networking jako narzędzie budowy społeczeństwa obywatelskiego - Marta du Vall 377
32. Stereotype approaches to media presentation of the Roma - Eva Poláková 387
33. Nie jesteśmy z księżyca. O komunikowaniu tożsamościowym w blogosferze - Katarzyna Zagórska 397
34. Budowanie tożsamości internetowej wśród dorastającego pokolenia w Rosji - Anna Kadykało 409
35. Polish lesbian on-line community - research results - Karina Cicha 419
36. Narracje memoratywne i nekrofi lijne w sieci - Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak 429

There is currently no comments or ratings for this product.

Polub nas na Facebooku  

i

Information

We kindly inform you that on May 2nd the Bookstore and the Publishing House will be closed. 


Orders placed between May 1st and 4th will be completed after May 5th.