- Kategorie
-
Rodzina uczniów zdolnych
PROMOCJE
Symbol:
9788380855755
Książka o współzależności pomiędzy tym, jak dzieci postrzegają swoje rodziny, a ich osiągnięciami szkolnymi.
45.00
31.50
Do końca promocji pozostało:
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
31.5
Wysyłka w ciągu | 24 godziny |
Kod kreskowy | |
ISBN | 978-83-8085-575-5 |
EAN | 9788380855755 |
Książka o współzależności pomiędzy tym, jak dzieci postrzegają swoje rodziny, a ich osiągnięciami szkolnymi.
Zagadnienia przedstawione w książce dotyczą postrzegania rodziny przez uczniów z wysokimi osiągnięciami szkolnymi. Podejmowanie tematyki rodziny z perspektywy naukowej jest szczególnym wyzwaniem, ponieważ każdy człowiek ma osobiste doświadczenia związane z rodziną. W książce rodzina jest opisywana z punktu widzenia ucznia. Ujęcie relacji i stosunków rodzinnych z perspektywy dziecka jest zabiegiem potrzebnym i celowym, ponieważ nie tylko faktyczna postawa rodzica, ale przede wszystkim jej percepcja przez dziecko ma ogromne znaczenie dla jego rozwoju.
Zagadnienia przedstawione w książce dotyczą postrzegania rodziny przez uczniów z wysokimi osiągnięciami szkolnymi. Podejmowanie tematyki rodziny z perspektywy naukowej jest szczególnym wyzwaniem, ponieważ każdy człowiek ma osobiste doświadczenia związane z rodziną. W książce rodzina jest opisywana z punktu widzenia ucznia. Ujęcie relacji i stosunków rodzinnych z perspektywy dziecka jest zabiegiem potrzebnym i celowym, ponieważ nie tylko faktyczna postawa rodzica, ale przede wszystkim jej percepcja przez dziecko ma ogromne znaczenie dla jego rozwoju.
Wstęp
1. Rodzina w ujęciu systemowym
1.1. Specyfika systemu rodzinnego
1.2. Relacje i postawy rodzicielskie
1.3. Systemowość rodzinna a funkcjonowanie dziecka w domu i w szkole
2. Zdolności - definicje i modele zdolności
2.1. Charakterystyka ucznia zdolnego
2.2. Uczeń zdolny a osiągnięcia szkolne
2.3. Uczeń zdolny a rozwiązania europejskie
3. Rodzina ucznia zdolnego
3.1. Środowisko ucznia zdolnego
3.2. Model rodziny uczniów zdolnych
4. Rodzina w oczach uczniów z wysokimi osiągnięciami - badania własne
4.1. Relacje rodzinne i postawy rodzicielskie w oczach uczniów z osiągnięciami
4.2. Profile rodzin uczniów zdolnych
4.3. Weryfikacja hipotez i interpretacja wyników
4.4. A jednak rodzina - implikacje praktyczne badań nad rodzinami uczniów zdolnych
Zakończenie
Bibliografia
1. Rodzina w ujęciu systemowym
1.1. Specyfika systemu rodzinnego
1.2. Relacje i postawy rodzicielskie
1.3. Systemowość rodzinna a funkcjonowanie dziecka w domu i w szkole
2. Zdolności - definicje i modele zdolności
2.1. Charakterystyka ucznia zdolnego
2.2. Uczeń zdolny a osiągnięcia szkolne
2.3. Uczeń zdolny a rozwiązania europejskie
3. Rodzina ucznia zdolnego
3.1. Środowisko ucznia zdolnego
3.2. Model rodziny uczniów zdolnych
4. Rodzina w oczach uczniów z wysokimi osiągnięciami - badania własne
4.1. Relacje rodzinne i postawy rodzicielskie w oczach uczniów z osiągnięciami
4.2. Profile rodzin uczniów zdolnych
4.3. Weryfikacja hipotez i interpretacja wyników
4.4. A jednak rodzina - implikacje praktyczne badań nad rodzinami uczniów zdolnych
Zakończenie
Bibliografia
Andrzej Edward Sękowski - prof. dr hab., kierownik Katedry Psychologii Różnic Indywidualnych, jest autorem ponad 300 publikacji. Publikuje w prestiżowych międzynarodowych czasopismach naukowych, takich jak: Journal of Personality and Social Psychology, Science, High Ability Studies, Journal of Visual Impairment & Blindness, Zeitschrift fűr Heilpädagogik. Obecnie pełni funkcję wiceprzewodniczącego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, a także redaktora naczelnego Przeglądu Psychologicznego. Jego zainteresowania naukowe dotyczą problematyki wybitnych zdolności oraz postaw społecznych wobec osób niepełnosprawnych. Od dziesięciu lat prowadzi treningi i warsztaty psycho-logiczne ze szczególnie uzdolnionymi dziećmi i dorosłymi w Polsce, Niemczech i USA. Współpracuje z włoską organizacją rodzin dzieci zdolnych Step Net.
Sylwia Gwiazdowska-Stańczak - dr, pracownik badawczo-dydaktyczny w Katedrze Psychologii Wychowawczej i Rodziny Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, jest psychologiem z uprawnieniami pedagogicznymi, mediatorem w sprawach rówieśniczych i oświatowych. Autorka i współautorka publikacji dotyczących zdolności, osiągnięć uczniów, klimatu w szkole i zaangażowania w naukę, m.in. monografii pt. Rodzina uczniów zdolnych. Pracę naukową łączy z praktyką biorąc udział w wielu projektach, warsztatach i szkoleniach dla rodziców, nauczycieli, instruktorów.
Sylwia Gwiazdowska-Stańczak - dr, pracownik badawczo-dydaktyczny w Katedrze Psychologii Wychowawczej i Rodziny Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, jest psychologiem z uprawnieniami pedagogicznymi, mediatorem w sprawach rówieśniczych i oświatowych. Autorka i współautorka publikacji dotyczących zdolności, osiągnięć uczniów, klimatu w szkole i zaangażowania w naukę, m.in. monografii pt. Rodzina uczniów zdolnych. Pracę naukową łączy z praktyką biorąc udział w wielu projektach, warsztatach i szkoleniach dla rodziców, nauczycieli, instruktorów.
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Polub nas na Facebooku