Przedsiębiorczość

Autorzy: Krzysztof Zięba
Rodzaj
Przedsiębiorczość
Wydawca: CeDeWu
ISBN:978-83-7556-818-9
Data dodania:2016-05-11
Format: 165x235
Oprawa: Miękka
Podtytuł: Przedsiębiorczość
Rok wydania: 2016
Stron: 240


Książka Krzysztofa Zięby jest pierwszą w Polsce, skierowaną do szerokiego grona odbiorców publikacją poświęconą preprzedsiębiorczości. Preprzedsiębiorcę definiuje się jako kogoś, kto jest aktywnie zaangażowany w proces zakładania własnej, jeszcze nienarodzonej firmy. Ich liczba w Polsce jest szacowana na około milion osób.

Publikacja przedstawia problematykę preprzedsiębiorczości na szeroko zakreślonym tle, obejmującym współczesny paradygmat badań nad przedsiębiorczością, związki między przedsiębiorczością (i preprzedsiębiorczością) a wzrostem gospodarczym oraz sposoby badania procesów założycielskich nowych firm. W kolejnych rozdziałach zaprezentowano:
• stan współczesnych badań nad przedsiębiorczością w trzech głównych ujęciach: ekonomicznym, psychologicznym oraz socjologiczno-kulturowym;
• analizę związku między poziomem przedsiębiorczości i jej rozwojem a wzrostem gospodarczym kraju;
• pojęcie okazji przedsiębiorczej jako czynnika, który uruchamia procesy założycielskie nowych firm;
• analizę procesów założycielskich i czynników, które wpływają na ich powodzenie;
• omówienie koncepcji preprzedsiębiorczości i jej znaczenia dla rozwoju badań nad przedsiębiorczością właściwą;
• przegląd czynników, które prowadzą do podjęcia działań zmierzających do założenia własnej firmy wraz z autorskim, czynnikowo-wynikowym modelem preprzedsiębiorczości;
• wyniki pierwszych w Polsce, szeroko zakrojonych badań empirycznych nad determinantami preprzedsiębiorczości.

Wstęp  7

 

Rozdział 1

Współczesne badania nad przedsiębiorczością  11

1.1. Przedsiębiorczość – ujęcie ekonomiczne  20

1.2. Przedsiębiorczość – ujęcie psychologiczne  31

1.3. Przedsiębiorczość – ujęcie socjologiczno-kulturowe  42

1.4. Przedsiębiorczość a wzrost gospodarczy  55

1.5. Podsumowanie  70

 

Rozdział 2

Preprzedsiębiorczość jako element współczesnego paradygmatu przedsiębiorczości  75

2.1. Okazja przedsiębiorcza jako centralne zagadnienie przedsiębiorczości  78

2.2. Proces tworzenia nowego przedsięwzięcia  91

2.3. Koncepcja preprzedsiębiorczości  107

2.4. Preprzedsiębiorczość a poziom rozwoju gospodarczego  123

2.5. Podsumowanie  130

 

Rozdział 3

Badania nad preprzedsiębiorczością – determinanty, motywacje i aspiracje  139

3.1. Preprzedsiębiorczość w badaniach światowych  141

3.1.1. Badania PSED  142

3.1.2. Badania GEM  150

3.1.3. Polskie edycje badania GEM  154

3.2. Zasobowe determinanty preprzedsiębiorczości 161

3.2.1. Kapitał ludzki  162

3.2.2. Kapitał społeczny  170

3.2.3. Kapitał finansowy  176

3.3. Pozazasobowe determinanty preprzedsiębiorczości  184

3.3.1. Płeć  184

3.3.2. Samoocena przedsiębiorczości  186

3.3.3. Poczucie samoskuteczności  188

3.3.4. Czujność przedsiębiorcza  192

3.3.5. Identyfikacja okazji przedsiębiorczej  196

3.4. Motywacje założycielskie i aspiracje wzrostowe preprzedsiębiorców  197

3.5. Podsumowanie – czynnikowo-wynikowy model preprzedsiębiorczości  215

 

Zakończenie  219

Bibliografia  223

Opinie i oceny (0)

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Komentarze i opinie mogą dodawać tylko zalogowani Klienci.
Oprogramowanie sklepu internetowego SKY-SHOP Sklep internetowy
Proszę czekać ...

Informacja

Zalogowano poprawnie

Produkt został dodany do koszyka

Do Twojego koszyka została dodana wybrana ilość sztuk produktu. Podczas realizacji zamówienia będzie można ją zmienić.

Szczegółowa zawartość koszyka znajduje się u góry strony pod ikoną koszyka.

Informacja

Produkt został dodany do przechowalni

Dział handlowy

- Tel: 22 396 15 01
- Mob. 508 200 252

- Fax: 22 827 38 89
- E-mail: dystrybucja@cedewu.pl
imagedystrybucja.cedewu