• Rodzina uczniów zdolnych

Książka o współzależności pomiędzy tym, jak dzieci postrzegają swoje rodziny, a ich osiągnięciami szkolnymi. Zagadnienia przedstawione w książce dotyczą postrzegania rodziny przez uczniów z wysokimi osiągnięciami szkolnymi. Podejmowanie tematyki rodziny z perspektywy naukowej jest szczególnym wyzwaniem, ponieważ każdy człowiek ma osobiste doświadczenia związane z rodziną. W książce rodzina jest opisywana z punktu widzenia ucznia. Ujęcie relacji i stosunków rodzinnych z perspektywy dziecka jest zabiegiem potrzebnym i celowym, ponieważ nie tylko faktyczna postawa rodzica, ale przede wszystkim jej percepcja przez dziecko ma ogromne znaczenie dla jego rozwoju.

Podtytuł Rodzina uczniów zdolnych
Autor Andrzej Edward Sękowski Sylwia Gwiazdowska-Stańczak
Rok wydania 2018
Oprawa Miękka
Format B5
Stron 190
45.00 38.25
Do końca promocji pozostało:
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24h
ISBN 978-83-8085-575-5

Książka o współzależności pomiędzy tym, jak dzieci postrzegają swoje rodziny, a ich osiągnięciami szkolnymi.

Zagadnienia przedstawione w książce dotyczą postrzegania rodziny przez uczniów z wysokimi osiągnięciami szkolnymi. Podejmowanie tematyki rodziny z perspektywy naukowej jest szczególnym wyzwaniem, ponieważ każdy człowiek ma osobiste doświadczenia związane z rodziną. W książce rodzina jest opisywana z punktu widzenia ucznia. Ujęcie relacji i stosunków rodzinnych z perspektywy dziecka jest zabiegiem potrzebnym i celowym, ponieważ nie tylko faktyczna postawa rodzica, ale przede wszystkim jej percepcja przez dziecko ma ogromne znaczenie dla jego rozwoju.

1. Rodzina w ujęciu systemowym

1.1. Specyfika systemu rodzinnego
1.2. Relacje i postawy rodzicielskie
1.3. Systemowość rodzinna a funkcjonowanie dziecka w domu i w szkole

2. Zdolności - definicje i modele zdolności

2.1. Charakterystyka ucznia zdolnego
2.2. Uczeń zdolny a osiągnięcia szkolne
2.3. Uczeń zdolny a rozwiązania europejskie

3. Rodzina ucznia zdolnego

3.1. Środowisko ucznia zdolnego
3.2. Model rodziny uczniów zdolnych

4. Rodzina w oczach uczniów z wysokimi osiągnięciami - badania własne

4.1. Relacje rodzinne i postawy rodzicielskie w oczach uczniów z osiągnięciami
4.2. Profile rodzin uczniów zdolnych
4.3. Weryfikacja hipotez i interpretacja wyników
4.4. A jednak rodzina - implikacje praktyczne badań nad rodzinami uczniów zdolnych

Zakończenie

Bibliografia

Andrzej Edward Sękowski
prof. dr hab., kierownik Katedry Psychologii Różnic Indywidualnych, jest autorem ponad 300 publikacji. Publikuje w prestiżowych międzynarodowych czasopismach naukowych, takich jak: Journal of Personality and Social Psychology, Science, High Ability Studies, Journal of Visual Impairment & Blindness, Zeitschrift fűr Heilpädagogik. Obecnie pełni funkcję wiceprzewodniczącego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, a także redaktora naczelnego Przeglądu Psychologicznego. Jego zainteresowania naukowe dotyczą problematyki wybitnych zdolności oraz postaw społecznych wobec osób niepełnosprawnych. Od dziesięciu lat prowadzi treningi i warsztaty psycho-logiczne ze szczególnie uzdolnionymi dziećmi i dorosłymi w Polsce, Niemczech i USA. Współpracuje z włoską organizacją rodzin dzieci zdolnych Step Net.
Sylwia Gwiazdowska-Stańczak
dr, adiunkt w Instytucie Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, współpracuje z Katedrą Psychologii Różnic Indywidualnych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Jest autorką publikacji o tematyce rodziny i zdolności. Prowadzi liczne szkolenia i warsztaty dla nauczycieli i rodziców dotyczące pracy z dzieckiem zdolnym, doskonaleniem zawodowym i kompetencjami miękkimi oraz warsztaty dla dzieci m.in. w ramach Uniwersytetu Otwartego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Zawodowo zajmuje się również treningami twórczości, udzielaniem nauk przedmałżeńskich oraz psychologią transportu.

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku