• Konsultant zarządzania jakością (wyd. IV)

Poradnik jest przeznaczony dla konsultantów - doradców w dziedzinie szeroko pojętego zarządzania organizacją, w tym zwłaszcza zarządzania opar­tego na wymaganiach norm ISO serii 9000 - zarządzanie jakością, ISO serii 14000 - zarządzanie środowiskowe, a także TQM - Total Quality Manage­ment, Europejskiego Modelu Doskonałości EFQM itp. Poradnik został opracowany na podstawie doświadczeń uzyskanych przez autora i innych konsul­tantów współpracujących z nim przez wiele lat w trakcie wdrażania systemów w ponad 500 organizacjach z różnych branż przemysłowych oraz sek­tora usług, w tym również usług niematerialnych (banki, szkoły, usługi medyczne itp.). Zawarte w poradniku uwagi dotyczące działania jednostek konsultingowych mogą być również pomocne organizacjom przy ich wyborze.

Podtytuł Konsultant zarządzania jakością (wyd. IV)
Autor Jerzy Kowalczyk
Rok wydania 2018
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 164
45.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24h
ISBN 978-83-8102-151-7
Poradnik jest przeznaczony dla konsultantów - doradców w dziedzinie szeroko pojętego zarządzania organizacją, w tym zwłaszcza zarządzania opar­tego na wymaganiach norm ISO serii 9000 - zarządzanie jakością, ISO serii 14000 - zarządzanie środowiskowe, a także TQM - Total Quality Manage­ment, Europejskiego Modelu Doskonałości EFQM itp.

Poradnik został opracowany na podstawie doświadczeń uzyskanych przez autora i innych konsul­tantów współpracujących z nim przez wiele lat w trakcie wdrażania systemów w ponad 500 organizacjach z różnych branż przemysłowych oraz sek­tora usług, w tym również usług niematerialnych (banki, szkoły, usługi medyczne itp.).

Zawarte w poradniku uwagi dotyczące działania jednostek konsultingowych mogą być również pomocne organizacjom przy ich wyborze.

Wprowadzenie

Rozdział 1
Geneza konsultingu
1.1.Ogólne zasady i cele konsultingu
1.2.Konsulting w dziedzinie zarządzania jakością

Rozdział 2
Praktyczne aspekty konsultingu w czasie wdrażania systemu
zarządzania jakością
2.1.Diagnoza stanu organizacji - audit wstępny
2.1.1.Ogólne założenia diagnozy
2.1.2.Przygotowanie programu diagnozy
2.1.3.Podstawowe niedociągnięcia w przeprowadzaniu diagnozy
2.2.Spotkanie (szkolenie) z zarządem organizacji
2.2.1.Program spotkania z kierownictwem
2.2.2.Korzyści z wdrożenia systemu
2.2.3.Opracowanie projektu polityki i celów jakości
2.2.4.Opracowanie wstępnej mapy procesów
2.2.5.Spotkanie z kierownictwem - najczęściej występujące mankamenty
2.3.Szkolenie załogi
2.3.1.Szkolenie kierownictwa organizacji
2.3.2.Szkolenie Pełnomocnika Jakości
2.3.3.Szkolenie właścicieli procesów i grup roboczych
2.3.4.Szkolenie auditorów wewnętrznych
2.3.5.Szkolenie załogi
2.4.Opracowanie dokumentacji systemu
2.4.1.Określenie ram systemu zarządzania
2.4.2.Ogólne wymagania dotyczące dokumentacji systemu
2.4.3.Podstawowe pojęcia związane z zarządzaniem procesami
2.4.4.Procesowa dokumentacja systemu
2.4.5.Wymagania normy ISO 9001:2000 w odniesieniu do specyfiki organizacji
2.4.6.Niektóre mankamenty na etapie opracowania dokumentacji systemu
2.5.Wdrożenie dokumentacji systemu - doskonalenie systemu
2.5.1.Ogólne zasady wdrażania i doskonalenia systemu
2.5.2.Wdrażanie i doskonalenie systemu - mankamenty

Rozdział 3
Kodeks działania konsultanta
3.1.Merytoryczna sylwetka konsultanta
3.2.Psychospołeczne aspekty działania konsultanta
3.3.Kodeks etyki zawodowej konsultanta
3.4.Typowe błędy w praktyce działania konsultanta

Bibliografia

Jerzy Kowalczyk - wieloletni doradca i konsultant w dziedzinie zarządzania organizacją. Uczestniczył w ponad 250 wdrożeniach systemów zarządza­nia, w tym opartych na normach ISO, w organizacjach produkcyjnych i usługowych. Wykładowca w zakresie zarządzania na wielu kursach, semina­riach, studiach podyplomowych. Autor książek i ponad 200 artykułów z dziedziny szeroko rozumianej jakości. Współautor systemu odpowiedzialności społecznej i przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym oraz wykładowca i konsultant w zakresie opracowywania i wdrażania tego systemu. Członek organizacji technicznych i ekonomicznych: Naczelna Organizacja Techniczna, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Polskie Towarzy­stwo Ekonomiczne, Stowarzyszenie Elektryków Polskich, odznaczony złotymi odznakami honorowymi tych organizacji. Prezes Honorowy Klubu Dosko­nalenia Zarządzania.

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku