• Jak uczyć (się) zdalnie? Podręcznik dla nauczycieli, uczniów i przedsiębiorców wraz z opisem funkcjonalności platform i innych n

Niniejszy podręcznik do nauki zdalnej jest pomocny w realizacji procesów kształcenia zdalnego dla różnych grup odbiorców – m.in. będących w różnym wieku i odznaczających się różnym poziomem kompetencji cyfrowych. Stanowi przejrzystą odpowiedź na potrzeby polskich szkół, uczelni oraz przedsiębiorstw (działających w warunkach pandemii COVID-19, ale także innych zagrożeń i kryzysów). TO, CO WYRÓŻNIA TĘ KSIĄŻKĘ: • zwięzłość i prostota w przekazywaniu ważnych treści związanych z realizacją procesów kształcenia zdalnego, nie zawsze łatwych i jednoznacznych • przystępność prezentowanych zagadnień – w formie instruktażu najpopularniejszych platform e-learningowych, zestawu dobrych praktyk oraz wskazówek • uniwersalność przekazu • kształcenie zdalne w warunkach środowiska wirtualnego – koncentracja na istocie problemów • zorientowanie na technologie teleinformatyczne i narzędzia informatyczne, które z jednej strony są ogólnodostępne na polskim rynku oraz popularne, a

Podtytuł Jak uczyć (się) zdalnie? Podręcznik dla nauczycieli, uczniów i przedsiębiorców wraz z opisem funkcjonalności platform i innych narzędzi e-learningu nie tylko na czas pandemii COVID-19
Autor Jacek Woźniak, Marcin Staruch, Michał Jurek, Wioletta Wereda, Piotr Zaskórski
Rok wydania 2020
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 172
55.00 49.00
Do końca promocji pozostało:
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24h
ISBN 978-83-8102-446-4

Niniejszy podręcznik do nauki zdalnej jest pomocny w realizacji procesów kształcenia zdalnego dla różnych grup odbiorców – m.in. będących w różnym wieku i odznaczających się różnym poziomem kompetencji cyfrowych. Stanowi przejrzystą odpowiedź na potrzeby polskich szkół, uczelni oraz przedsiębiorstw (działających w warunkach pandemii COVID-19, ale także innych zagrożeń i kryzysów).

TO, CO WYRÓŻNIA TĘ KSIĄŻKĘ:
• zwięzłość i prostota w przekazywaniu ważnych treści związanych z realizacją procesów kształcenia zdalnego, nie zawsze łatwych i jednoznacznych
• przystępność prezentowanych zagadnień – w formie instruktażu najpopularniejszych platform e-learningowych, zestawu dobrych praktyk oraz wskazówek
• uniwersalność przekazu
• kształcenie zdalne w warunkach środowiska wirtualnego - koncentracja na istocie problemów
• zorientowanie na technologie teleinformatyczne i narzędzia informatyczne, które z jednej strony są ogólnodostępne na polskim rynku oraz popularne, a z drugiej odznaczają się znaczną funkcjonalnością w zakresie wspierania procesów nauczania „na odległość".

Wstęp 7

Rozdział 1
Specyfika i uwarunkowania kształcenia zdalnego 11
1.1. Istota i podstawowe formy kształcenia zdalnego 11
1.2. Rys historyczny procesów kształcenia zdalnego 15
1.3. Podstawowe technologie i narzędzia kształcenia zdalnego 18
1.4. Zalety i wady kształcenia zdalnego 23
1.5. Interesariusze procesów kształcenia zdalnego 27
Podsumowanie 30

Rozdział 2
Rola oraz znaczenie nauczyciela i szkoleniowca w kształceniu zdalnym 31
2.1. Proces komunikowania się w zdalnym procesie dydaktycznym 31
2.2. Kompetencje nauczyciela i szkoleniowca w zdalnym procesie nauczania 38
2.3. Zarządzanie czasem i zwiększanie zaangażowania uczestników podczas zajęć on-line 42
Podsumowanie 46

Rozdział 3
Zastosowanie oprogramowania Microsoft Office w kształceniu zdalnym 49
3.1. Podstawowe aplikacje i usługi pakietu Microsoft Office 49
3.2. Instalacja pakietu Microsoft Office 365 54
3.3. Korzystanie z Microsoft Office 365 w wersji on-line 57
Podsumowanie 58

Rozdział 4
Funkcjonalność oprogramowania Microsoft Forms kształceniu zdalnym 61
4.1. Przygotowanie i zakładanie nowego testu lub ankiety 61
4.2. Tworzenie pytań w aplikacji MS Forms 65
4.3. Zarządzanie testami i ankietami 79
Podsumowanie 85

Rozdział 5
Wsparcie procesów dydaktycznych z wykorzystaniem oprogramowania Microsoft Teams 87
5.1. Podstawowe funkcje Microsoft Teams 87
5.2. Instalowanie Microsoft Teams 89
5.3. Zespoły w Microsoft Teams 90
5.4. Tworzenie nowego spotkania 117
5.5. Inne sposoby uruchamiania aplikacji Microsoft Teams 123
Podsumowanie 130

Rozdział 6
Platforma e-learningowa w nauczaniu zdalnym - przykład platformy Moodle 131
6.1. Tworzenie kursu na platformie Moodle 131
6.2. Administrowanie kursem na platformie Moodle 139
Podsumowanie 156

Zakończenie 157
Bibliografia 161
Wykaz rysunków 167
Wykaz tabel 172

Autorzy podręcznika są pracownikami dydaktycznymi i badawczo-dydaktycznymi Instytutu Organizacji i Zarządzania Wydziału Bezpieczeństwa, Logistyki i Zarządzania Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, aktywnie zajmującymi się problematyką analizy i doskonalenia procesów kształcenia oraz zwiększania zaangażowania studentów w procesy dydaktyczne.

Recenzenci: Prof. dr hab. Bogdan Nogalski, Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku
                     Dr hab. inż. Adam Jabłoński, prof. Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku