
- Kategorie
-
Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan (wyd. III) - OUTLET

---Towar w stanie outletowym.--- Wartość merytoryczna kompletna. Przykładowe uszkodzenia towarów: porysowana, pogięta, rozerwana, lub brudna okładka. Nie podlega wymianie na towar pełnowartościowy! Liczba egzemplarzy ograniczona!
Wysyłka w ciągu | 24h |
ISBN | 978-83-7556-466-2 |
KSIĄŻKA NOSI ŚLADY MAGAZYNOWANIA - OSTATNIE EGZEMPLARZE - STAN TECHNICZNY NIE PODLEGA REKLAMACJI
Do osiągnięcia sukcesu w biznesie potrzebny jest zarówno dobry pomysł, jak i skuteczny plan jego realizacji. Biznesplan dostarcza strategii, którą kierują się firmy w swojej działalności. Jest on dla przedsiębiorcy tym, czym dla pilota samolotu jest mapa lotu.
Napisanie biznesplanu nie jest rzeczą łatwą i prostą, gdyż wymaga znajomści wielu dziedzin wchodzących w skład nauk ekonomicznych, ale również dużych umiejętności analitycznych, wiedzy i intuicji dotyczącej funkcjonowania przedsiębiorstwa w przyszłości.
Biznesplan jest zestawem dokumentów, analiz i programów, w których na podstawie aktualnej sytuacji finansowej i danych historycznych oraz przewidywanych zmian w otoczeniu przedsiębiorstwa zawarta jest projekcja celów firmy i sposobów ich osiągania przy wszelkich istniejących uwarunkowaniach natury finansowej, rynkowej, marketingowej, organizacyjnej, prawnej, kadrowej, technologicznej, ekologicznej, a czasem również geograficznej i politycznej. Przygotowanie dobrego biznesplanu ma ogromne znaczenie w wielu sytuacjach, m.in. przy ubieganiu się o kredyt czy dofinansowanie ze środków unijnych.
Biznesplan jest konkretyzacją zamierzeń, bazującą na realistycznej ocenie dotychczasowych wyników, potencjału przedsiębiorstwa, warunków konkurencji oraz tendencji rozwojowych rynku i postępu techniczno-organizacyjnego, mającą przyczynić się do realizacji zamierzonych celów, a w konsekwencji do wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstwa.
Głównym celem książki jest przedstawienie metodologii sporządzania profesjonalnego biznesplanu, a także przybliżenie podstawowych metod i najważniejszych zasad wymagających zastosowania w procesie opracowywania tego dokumentu, oraz wskazanie kryteriów formalnej i merytorycznej oceny biznesplanu. Publikacja ta może być wykorzystana przez wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie, prawidłowo opracować biznesplan.
Wprowadzenie 5
Rozdział 1.
Rola planowania w działalności przedsiębiorstwa - Andrzej Tokarski 7
1.1. Definicja planowania 7
1.2. Cechy charakterystyczne planowania - rodzaje planów 8
1.3. Podstawowe zasady planowania 15
Rozdział 2.
Podstawy metodyczne sporządzania biznesplanu - Andrzej Tokarski 19
2.1. Pojęcie i cechy charakterystyczne skutecznego biznesplanu 19
2.1.1. Korzyści z opracowania biznesplanu 30
2.2. Typowe zastosowanie biznesplanu 32
2.3. Funkcje biznesplanu 40
2.4. Błędy i zagrożenia w sporządzaniu i realizacji biznesplanów 42
2.5. Kryteria oceny biznesplanu i związana z nim odpowiedzialność 49
2.6. Procedura tworzenia biznesplanu 55
Rozdział 3.
Części składowe biznesplanu - Andrzej Tokarski, Maciej Tokarski 65
3.1. Elementy składowe biznesplanu 65
3.2. Zawartość biznesplanu 68
3.3. Struktura biznesplanu 77
Rozdział 4.
Część wstępna biznesplanu - Maciej Tokarski, Jacek Wójcik 95
4.1. Streszczenie biznesplanu - podsumowanie wykonawcze 95
4.2. Charakterystyka firmy 98
4.3. Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia 100
Rozdział 5.
Część merytoryczna biznesplanu - Maciej Tokarski 103
5.1. Analiza rynku i branży 103
5.2. Charakterystyka produktu i procesu produkcyjnego 108
5.3. Analiza strategiczna 113
5.4. Plan marketingowy 133
5.5. Plan finansowy 146
Rozdział 6.
Część końcowa biznesplanu - Jacek Wójcik 167
6.1. Wnioski - plan wdrożeń 167
6.2. Aneks - załączniki 168
Zakończenie 173
Przypisy 175
Bibliografia 182
Polub nas na Facebooku