• Ekonomia designu - OUTLET

---Towar w stanie outletowym.--- Wartość merytoryczna kompletna. Przykładowe uszkodzenia towarów: porysowana, pogięta, rozerwana, lub brudna okładka. Nie podlega wymianie na towar pełnowartościowy! Liczba egzemplarzy ograniczona.!

Podtytuł Ekonomia designu
Autor Artur Borcuch
Rok wydania 2014
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 160
35.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24h
ISBN 978-83-7556-688-8

KSIĄŻKA NOSI ŚLADY MAGAZYNOWANIA - OSTATNIE EGZEMPLARZE - STAN TECHNICZNY NIE PODLEGA REKLAMACJI


Wiek XXI będzie wiekiem gospodarki opartej na designie. Design przestał być kojarzony wyłącznie ze wzornictwem, modą czy architekturą. Na szczególną uwagę zasługuje umiejscowienie designu w ekonomii. Odnosząc się do proweniencji terminu ekonomia wskazuje się, że w dwóch ostatnich dekadach XX wieku nastąpiło ponowne zainteresowanie domem będącym jednym z najważniejszych „punktów" przeznaczenia dla dóbr konsumpcyjnych, miejscem kształtowania się tożsamości i wyrażania gustu, a także, w coraz większym stopniu, miejscem wyrażającym wartość materialną.

Design postrzegany jako zasób wytworzony na danym obszarze w oparciu o występujące na nim poczucie estetyki i kulturę, posiada cechy definiujące kategorię dóbr publicznych. Design odpowiada na wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem i społecznym oczekiwaniem poprawy jakości życia. W tym kontekście warto zacytować opinię F. von Hayeka, że osobliwym zadaniem ekonomii jest pokazanie ludziom, jak mało w istocie wiedzą o tym, co w ich mniemaniu da się zaprojektować.

Design dotyczy również sfery pieniądza. W tym wymiarze pieniądz może reprezentować wymianę idei, czy przypominać o roli estetyki i etyki w gospodarce. Design pieniądza wywołuje na nowo dyskusję nad wartością wewnętrzną pieniądza. Pokazuje iluzję pieniądza oraz miriady przeciwstawień, które tworzy. Na szczególną uwagę zasługuje idea pieniądza społecznie i ekologicznie odpowiedzialnego. Korzystając z pieniądza społecznie i ekologicznie odpowiedzialnego, to my klienci/konsumenci decydujemy o kierunku rozwoju gospodarki wspierając firmy, dla których maksymalizacja zysku nie jest głównym wyznacznikiem działania, lecz odpowiedzialność za pracowników, społeczność lokalną oraz dbanie o środowisko.

Wstęp 5

Rozdział 1
Rozwój sektora kreatywnego w gospodarce - wybrane aspekty 9
1.1. Rola kreatywności i wiedzy w gospodarce 9
1.2. Innowacje a rozwój sektora kreatywnego 26
1.3. Przemysł kreatywny a sztuka 32

Rozdział 2
Design - ujęcia definicyjne, historia, designer 39
2.1. Definiowanie designu 39
2.2. Design thinking 51
2.2. Historia designu - świat i Polska 54
2.3. Designer - rola i wyzwania 65

Rozdział 3
Design - przedsiębiorstwo, konsument 71
3.1. Przedsiębiorstwo a design 71
3.2. Design usług 78
3.3. Konsument a design 90
3.4. Zrównoważony design 95

Rozdział 4
Design a pieniądz 99
4.1. Design a finanse 99
4.2. Historia pieniądza 100
4.3. Alternatywny pieniądz 104
4.4. Design kart płatniczych 112
4.5. Design pieniądza 115
4.6. Pieniądz w sztuce 134

Zakończenie 145
Bibliografia 147
Spis rysunków 155
Spis tabel 159

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku