• Czy każdy może zostać politykiem? Program 6 kroków do samodzielnej budowy silnej marki politycznej

"Czy każdy może zostać politykiem" to kompendium praktycznej wiedzy dotyczącej budowania silnej marki politycznej. Autorka, ceniony coach wizerunku, wykładowca akademicki i polityk, krok po kroku, w lekki i przyjemny sposób przeprowadza w nim Czytelnika przez proces budowania i komunikowania własnego, wiarygodnego i spójnego, wizerunku politycznego zbudowanego na głębokim poczuciu tożsamości politycznej.

Podtytuł Czy każdy może zostać politykiem? Program 6 kroków do samodzielnej budowy silnej marki politycznej
Autor Joanna Kinastowska
Rok wydania 2022
Oprawa Miękka ze skrzydełkami
Format 165x235
Stron 274
88.00 66.00
Do końca promocji pozostało:
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24 godziny
ISBN 978-83-8102-603-1

• Praktyczne Vademecum rozwoju Twojej marki
• Dla aktualnych i potencjalnych kandydatów działających w obszarze polityki, a także dla obywateli pragnących racjonalnie podejmować swoje decyzje wyborcze

Celem książki jest prezentacja procesu budowy silnej marki personalnej, która kształtuje wiarygodnego i odpowiedzialnego lidera w świecie polityki. To zastrzyk wiedzy, inspiracji i motywacji do rzetelnego przyjrzenia się sobie, uwierzenia w możliwości zmian, wykorzystania autentycznych zasobów i szans oraz efektywnego komunikowania światu swojej wizji. Zaprezentowany proces opiera się na optymizmie i wierze w potencjał każdego człowieka oraz w model przywództwa dojrzałego i szukającego płaszczyzn porozumienia.

Opisany program budowy marki politycznej „6P" wraz z załączonym Vademecum rozwoju Twojej marki pozwala samodzielnie − w 6 krokach − sprecyzować ambitne cele, dookreślić tożsamość, zdefiniować przejrzysty, spójny wizerunek i zrozumiały przekaz, a także poprzez uzasadnione narzędzia komunikacji marketingowej dotrzeć do potencjalnych odbiorców. Książka, bazując na wiedzy i doświadczeniach z dziedziny zarządzania, marketingu, coachingu i polityki oraz wskazówkach ekspertów dziedzin pokrewnych, ma inspirować i dodawać skrzydeł.

Pozycja ta skierowana jest do wszystkich, którzy chcą:
• uczyć się dzięki przeszłości, koncentrować na teraźniejszości i przygotować się do przyszłości;
• aktywnie działać dla dobra wspólnego;
• lepiej komunikować tożsamość, idee i wizje oraz zarażać nimi innych;
• zdobyć rozpoznawalność i szacunek / wzmocnić swoją pozycję i reputację.

A także do tych, którzy:
• czują się zawieszeni pomiędzy tym, co robią, a co jeszcze mogliby zrobić, by z większą dojrzałością budować swoją przyszłość;
• tej książki wyczekiwali, choć sobie z tego nie zdawali sprawy.


„Autorytetu się nie kupuje ani nie dziedziczy - każdy z nas jest jedyną osobą, która powinna budować i komunikować swoją markę, w taki sposób, by mieć nadal szacunek do samego siebie, swoich odbiorców i swojej profesji, zachowując szczęśliwe życie".
Joanna Kinastowska


„Budowanie wspólnego dobra, tworzenie lepszego świata wymaga skutecznego, dojrzałego przywództwa politycznego. W XXI wieku rośnie zapotrzebowanie na odpowiedzialnych polityków, kierujących się wartościami, pokazujących sens działania, kierujących energię ludzi na osiąganie wspólnych celów. Obok programu merytorycznego, kandydatom na polityków niezbędna jest wiedza o zasadach komunikowania się, kształtowania wizerunku i marki osobistej, prezentowania się, kierowania się etyką. Książka jest znakomitym przewodnikiem, jak doskonalić swoje talenty w świecie polityki".
Prof. dr hab. Henryk Mruk - Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu oraz WSZiB w Poznaniu

„Fascynujące połączenie wiedzy naukowej i niezwykle praktycznego podejścia wynikającego z doświadczeń w pracy jako coach wizerunku i polityk. Autorka, krok po kroku, przeprowadza nas przez proces budowania i komunikowania własnego wizerunku politycznego zbudowanego na głębokim poczuciu tożsamości politycznej".
Bożena Wujec - multicultural, executive coach

„Dawka wiedzy została zaprezentowana w lekki i przyjemny sposób, a proponowane wskazówki ekspertów i narzędzia pracy motywują do autorefleksji i stawania się tym, o kim świadomie się marzy, projektowania życia zgodnie z pełnym pasji celem i realizując wizję opartą o wartości, tożsamość i potencjał człowieka".
Prof. dr hab. Józef Tymanowski - Uniwersytet Warszawski, Konsul Generalny RP w Kazachstanie

„(...) nie tylko dla specjalistów z dziedziny public relations, ale również dla wszystkich tych, którzy aktywnie funkcjonują w przestrzeni politycznej lub do niej aspirują. Stanowi cenną treść opartą na fundamentach teoretyczno-empirycznych, dotyczącą procesualnej koncepcji budowy marki politycznej, dokonywanej w kilku klarownych, jasno zidentyfikowanych i wyjaśnionych etapach, pozwalających na samodzielne przygotowanie i realizację indywidualnej kampanii wyborczej".
Dr hab. Tomasz Kownacki, prof. AE-H - Uniwersytet Warszawski, Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie

Wstęp 7

Rozdział 1. Powód 13
Chcesz mieć wpływ − zacznij działać 13
Polityka jest kobietą? 15
Sam marketing polityczny nie gwarantuje sukcesu w polityce 20
Ty jako silna marka polityczna 27
Polityk powinien być jak kameleon? 35
Wykorzystuj, zamiast być wykorzystywaną/ym 37

Rozdział 2. Potencjał 41
Samoocena motorem Twojej motywacji i relacji z otoczeniem 41
Masz wszystkie potrzebne zasoby 44
Jesteś odpowiednią osobą, w odpowiednim miejscu i czasie 49
Dobrze zaplanowane działania przynoszą sukces 52
Problemy w realizacji celów można pokonać 57
Mocne fundamenty przetrwają każdą burzę 62

Rozdział 3. Powierzchowność 65
Jak Cię widzą, tak Cię piszą 65
Masz wpływ na swoją rozpoznawalność - styl personalny 68
Kolory i symbole wizytówką w polityce 77
Wystąpień publicznych można i trzeba się nauczyć 82
Twoja komunikacja niewerbalna a jakość komunikacji 85
W sieci nigdy nic nie ginie - twoja e-tożsamość 88

Rozdział 4. Przesłanie 97
Mów, co chcesz osiągnąć dla INNYCH, nie dla SIEBIE − komunikacja werbalna 97
Emocjonalny przekaz zostaje lepiej zapamiętany 102
Właściwie dobrane słowa sprzyjają wygranej 105
Dobre logo zwiększa Twoją rozpoznawalność 106
Hipnotyzujący przekaz i hasło łatwe do zapamiętania Twoim sukcesem 108
Manipulacja wyborcami nie buduje Twojej reputacji 113
Inne elementy identyfikacji wizualnej 114
Aktywne słuchanie kluczem skutecznej komunikacji z wyborcami 116

Rozdział 5. Prezentacja 119
Komunikacja z celowo wybranym segmentem odbiorców 119
Wykorzystuj uzasadnione kanały komunikacji 124
Reklama polityczna 125
Marketing bezpośredni 148
Public relations 154
Kampania pozytywna czy negatywna - oto jest pytanie 159
Wpływ środków masowego przekazu na komunikację Twojej marki politycznej 165

Rozdział 6. Przegląd działań 169
Ciesz się swoją marką, lecz zachowaj czujność 169
Nie ma trudności, są tylko przeszkody w realizacji celu 173
Czas to pieniądz - jeszcze lepiej zarządzać swoim czasem 179
Wyciąganie wniosków i nagradzanie się jest przyjemne 182
Szczęście sprzyja lepszym - bądź przygotowany 184
Przede wszystkim pozytywne nastawienie 185

Vademecum rozwoju Twojej marki 189
Zakończenie 267
Bibliografia 269
Spis rycin 273
Spis tabel 274

Joanna Kinastowska
Magister marketingu i doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce, skutecznie łączący interdyscyplinarną wiedzę oraz 15-letnie doświadczenie w pracy jako doradca, wykładowca, pedagog, szkoleniowiec i business coach, a także radna niezależna w dzielnicy m.st. Warszawy oraz prorektor prywatnej uczelni.
Zainteresowania badawcze koncentruje głównie wokół obszarów komunikacji marketingowej, wizerunkowej i politycznej, szczególnie wizerunku kobiet w polityce, budowy skutecznego przywództwa i spójnej marki lidera.
Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się, prowadząc
witryny internetowe:
- www.doradztwopolityczne.pl
- www.kinastowska.pl
Dzięki niezwykłej konsekwencji, otwartości i empatii oraz indywidualnemu podejściu zorientowanemu na cele oraz klienta stwarza liderom możliwości samodoskonalenia i rozwoju zawodowego oraz osobistego. Uczciwość i odpowiedzialność, użyteczność, równowaga i autentyczność są najważniejszymi wartościami w jej pracy. Ze służenia ludziom czerpie prawdziwą satysfakcję. Solidne wychowanie, duch sportu, ale i pokora towarzyszą jej przez całe życie, będąc motorem jej działań, praktycznego spojrzenia na świat i tworzenia przyjaznych relacji międzyludzkich.

Recenzja: Prof. dr hab. Józef Tymanowski, Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych, Uniwersytet Warszawski

Adreas S., Przebudowa Twojego ja. Stań się tym, kim pragniesz być, METAmorfoza, Wrocław 2003.
Ankerson R., Kopalnie talentów. Jak odkryć i rozwinąć talent - u siebie i u innych, SQN, Kraków 2018.
Arruda W., Dixson K., Career distinction: Stand out by building your brand, Hoboken: Wiley 2007.
Barwise P., Hammond K., Media, w przekładzie M. Starzomskiej, Wyd. Prószyński i S-ka Warszawa 2000.
Bochniarz H., Santorski J., Bądź sobą i wygraj, Wydawnictwo W.A.B, Warszawa 2012.
Bralczyk J., Język na sprzedaż, Wydawnictwo Business Press, Warszawa 2000.
Buckingham M., Standout. Innwoacyjny test do oceny silnych stron, MT Biznes sp. z o.o., Warszawa 2012.
Cialdini R.B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, GWP, Gdańsk 2001.
Cwalina W., Falkowski A., Marketing polityczny, perspektywa psychologiczna, GWP, Gdańsk 2005.
Davis A., Wszystko, co powinieneś wiedzieć o PR. Odpowiedzi na 500 najważniejszych pytań, Rebis, Poznań 2003.
Dębek P., Dębek P., Klikanie na władzę, „Chip", październik 2000.
Dobek-Ostrowska B. (red.), Media masowe w systemach demokratycznych. Teoretyczne problemy i praktyczny wymiar komunikowania politycznego, Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji Towarzystwa Wiedzy Powszechnej, Wrocław 2003.
Dobek-Ostrowska B. (red.), Studia z teorii komunikowania masowego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1999.
Dobek-Ostrowska B. (red.), Komunikacja wyborcza: marketingowe aspekty komunikowania politycznego, Wrocław 2005.
Fabjański M., Drugi prezydent gratis, „Przekrój", październik 2004.
Fisher Roffer R., Make a name for yourself, 8 steps every woman needs to create a personal brand strategy for success, New York Boodway Books, 2002.
Fratczak-Biś A., Jak ubrać się do pracy? Biznesowy dress code dla kobiet, Rowińska Business Coaching, Warszawa 2017.
Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teoria i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, PWN, Kraków 2002.
Goleman D., Inteligencja emocjonalna, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań 1997.
Grzesiak M., Personal branding, czyli jak skutecznie zbudować autentyczną markę personalną, Helion, Gliwice 2020.
Jabłoński A.W., Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002.
Jasiecki K., Molęda-Zdziech M., Kurczewska U., Lobbing, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.
Jeziński M., Marketing polityczny w poszukiwaniu strategii wyborczego sukcesu, DUET, Toruń 2005.
Kall J., Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa 2001.
Kędzior Z., Marketing współczesne obszary badania i zastosowania, CbiE AE, Katowice 2000.
Klein J.G., Ahluwalia R., Negativity in the Evaluation of Political Candidates, Journal of Marketing January 2005, vol. 69.
Kotler Ph., przekład R. Bartołd, Philip Kotler odpowiada na pytania na temat marketingu, Dom wydawniczy REBIS, Poznań 2004.
Krzyżanowska M., Marketing usług organizacji niekomercyjnych, Wydawnictwo WSRiZ, Warszawa 2000/2001.
Kurski J., Dziś zbieram żniwo, „Gazeta Wyborcza" nr 227, Warszawa 28.09.2001.
Kwaśniewska J., Lekcja stylu, Pascal, Bielsko-Biała 2010.
Iacocca L., Whitney C., Gdzie się podziali Ci wszyscy przywódcy, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2007.
Lis T., Jak to się robi w Ameryce, Warszawa, Wydawnictwo książkowe Twój Styl, 2000.
Łoszewski K., Malinowski J., Dress code. Tajemnice męskiej elegancji, Wydawnictwo Bosz, Leszko 2014.
Makarenko V., Weglarczyk B., Produkt wstydliwy, „Gazeta Wyborcza", Warszawa, nr 218, 18.09.2000.
Mazur M., Marketing polityczny, PWN, Warszawa 2002.
McQuail D., Mass Communication. Theory. An Introduction, wyd. 3, London, Sage 1994.
Mocek S., Moralne podstawy życia politycznego, Warszawa 1997.
Mruk H., Komunikowanie się w marketingu, PWE, Warszawa 2004.
Murawska J., Popyt samorządowy, „Press", październik 2002.
Ociepka B., Kształtowanie wizerunku. Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005.
Olczyk E., Wszystkie barwy kampanii, „Rzeczpospolita" 6.10.2000.
Olins W., Podręcznik brandingu, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2009.
Paradowski R., Załęcki P. (red), Kulturowe instrumentarium panowania, Wyd. A. Marszałek, Toruń 2002.
Pawlas-Czyż S., Aktorzy życia politycznego w świetle opinii dziennikarzy. Jacy są, a jacy powinni być. Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2008.
Pawlikowska K., Poleszak M., Czujesz? ...czyli o komunikacji marketingowej i sprzedaży skierowanej do kobiet. Wstęp do gender marketingu, CeDeWu, Warszawa 2011.
Pietraś Z.J., Decydowanie polityczne, PWN, Warszawa 1998.
Potwora W., Duczmal M., Marketing - strategie i struktury, PAN, Opole, 2001.
Pratkanis A., Aronson E., Wiek propagandy. Używanie i nadużywanie perswazji na co dzień, PWN, Warszawa 2005.
Pringle H., Gordon W., Zarządzanie marką. Jak wypromować rozpoznawalną markę, Rebis, Poznań 2006.
Rath T., Strengths Finder 2.0, New York, Gallup Press, 2010.
Sheth J.N., Sisodia R.S., Does Marketing Needs Reform?, Journal of Marketing, 2005.
Spiller L., Bergner J., Branding the Candidate. Marketing Strategies to win Your Vote, Praeger 2011.
Staszak K., Proszek do polityki. W cztery oczy z Jacquesem Seguelą, Fakty, nr 28, 4.09.1997.
Stępińska A., Skuteczność negatywnej reklamy politycznej, w: R. Paradowski, P. Załęcki (red.), Kulturowe instrumentarium panowania, Wyd. A. Marszałek, Toruń 2002.
Szymoniuk B. (red.), Komunikacja marketingowa. Instrumenty i metody, PWE, Warszawa 2006.
Taffinder P., The Leadership Crash Course. How to Create Personal Leadership Value, 2nd edition Kogan Page, London and Philadelphia 2006.
Trysińska M., Jak politycy komunikują się ze swoimi wyborcami? Analiza języka polityków na przykładzie rozmów prowadzonych w telewizji polskiej oraz internecie, Elipsa, Warszawa 2004.
Urbanek G., Kosińska E. (red.), Zarządzanie marką, PWE, Warszawa 2002.
Walczak-Duraj D. (red.), Marketing polityczny a podstawy i zachowania wyborcze społeczeństwa polskiego, Wydawnictwo Naukowe Novum sp. z o.o., Płock 2002.
Wilkos S., Ferenc W., Kampania wyborcza: strategia - taktyka - komunikacja, Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 2001.
Wiszniowski R., Marketing wyborczy. Studium kampanii wyborczych w systemach prezydenckich i semiprezydenckich, PWN, Warszawa 2000.
Wójcik K., Public relations od A do Z, tom I-II Warszawa 1997.
Wilkie W.L., Needed: A Large Sense of Marketing and Scoolarship, Journal of Marketing, 2005, vol.69, nr 4.
Wiśniewska A., Twój wizerunek w social media, Millenium Publishers, Gdańsk 2020.

Bibliografia elektroniczna
Bosley G.O., Campaigning to Win, Xlibris Corporation First Edition November 2002, recenzja -Internet: www.amazon.com.
Głowacka A., Wizerunek głowy, „Press", źródło: www.marketingwpolityce.zgora.pl/artykuly/press1.htm.
Łań M., Prezydent na druciku, „Brief" źródło: www.marketingwpolityce.zgora.pl/artykuly/brief5.htm.
Wojtasiński Zb., Thriller polityczny. Najbardziej jest skuteczna bezwzględna kampania wyborcza, „Rzeczpospolita", źródło: www.marketingwpolityce.zgora.pl/artykuly/rzepa1.htm.
Zieliński J., Cechy Internetu istotne dla polityków, źródło: www.winter.pl/cechy.html.

https://www.youtube.com/watch?v=inq4g2ynepy.
https://www.youtube.com/watch?v=nzpdnbel95g.
https://www.youtube.com/watch?v=_tr_q2kjcnq.
https://www.youtube.com/watch?v=ajb9x9ghr_8.
http://www.youtube.com/watch?v=Hzgzim5m7oU&feature=endscreen&NR=1
https://www.youtube.com/watch?v=riDypP1KfOU&feature=emb_rel_endhttps://www.youtube.com/watch?v=CfNEHW3qgso.
http://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/wyniki-badania-mediapanel-za-styczen-2022.html.
https://www.researchgate.net/figure/Barack-Obamas-campaign-logo-designed-by-Sol-Sender-for-the-2008-American-presidential_fig4_305776714.
www.jastrząbpost.pl.
www.logofirmowe.pl.
http://mitologiawspolczesna.pl/dlaczego-krawat-trumpa-jest-taki-dlugi.
https://tomandlorenzo.com/2021/01/jill-biden-sent-a-thoughtful-unity-message--in-her-inauguration-night-fashion/.
https://ichi.pro/pl/jak-przez-lata-kobiety-w-amerykanskiej-polityce-wysylaly-wiadomosci-w-swoich-ubraniach-265135556303249.
https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/1730958,1,fenomen-beaty-szydlo.read.
https://www.pb.pl/90-kolorow-jeden-wyglad-688298.
https://www.fakt.pl/kobieta/moda-i-uroda/najgorzej-ubrane-kobiety-w-polskiej-polityce/k75swxl.
https://www.o2.pl/artykul/karolina-korwin-piotrowska-skarpetki-szydlo-czyli-woda-z-mozgu-6006485094761089a.
https://www.facebook.com/232660336929790/photos/pb.100044350513066.-2207520000../ 1184982335030914/?type=3.
https://www.newsweek.pl/polska/michal-kaminski-drugie-zycie-miska/w9z4d2z.
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Michal_kaminski_2007_07.jpg.
https://polskatimes.pl/kaminski-o-odejsciu-z-pis-czuje-jakbym-odszedl-z-sekty-teraz-moge-mowic-prawde/ar/405083.
https://www.tvp.info/37098612/michal-kaminski-powinnismy-zrobic-spoleczny-majdan.
https://kobieta.interia.pl/gwiazdy/zdjecie,iId,466128,iAId,28132.
https://www.pressreader.com/poland/angora/20160124/283162902597064.
https://www.rp.pl/finanse/art13518831-angela-merkel-przekonywala-piwoszy.
https://wpolityce.pl/swiat/246151-merkel-uznana-za-najbardziej-wplywowa-kobiete-swiata-pokazuje-jak-jesc-sledzie-zdjecia..
https://wpolityce.pl/swiat/255230-barack-obama-spotkal-sie-z-angela-merkel-przed-szczytem-g-7?wersja=mobilna.
www.discoveryourpersonality.com.
www.enneegram.com.
www.inspired.pl
www.basiadyk.pl

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku