• Biznesplan po polsku (wyd. II)

„Powiedz mi to po polsku" - często tak mówimy, gdy nie rozumiemy, co mówi do nas rozmówca używający skomplikowanego, fachowego biznesowego języka. Czytelnik znajdzie w książce odpowiedź na kilkadziesiąt pytań z pomocą których będzie mógł poznać podstawowe zagadnienia pomocne w stworzeniu biznesplanu i samodzielnie przygotować plan własnego przedsięwzięcia. W książce przedstawiono standardy sporządzania biznesplanów, przybliżenie podstawowych metod i najważniejszych zasad wymagających zastoso­wania w procesie opracowywania tego dokumentu, a także wskazanie kryteriów formalnej i merytorycznej oceny biznesplanu. Publikacja ta może być wykorzystana także jako materiał szkoleniowy dla wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie w sposób prawidłowy opraco­wać biznesplan tj. studentów szkół wyższych wszystkich typów kierunków oraz słuchaczy i uczestników kursów w zakresie pozyskiwania dotacji w ramach funduszy unijnych na działalność rozwojową bądź rozpoczęcie działalności gospodarczej. Pokaza

Podtytuł Biznesplan po polsku (wyd. II)
Autor Andrzej Tokarski, Maciej Tokarski, Jacek Wójcik
Rok wydania 2012
Oprawa Miękka
Format 145x235
Stron 213
31.00 22.32
Do końca promocji pozostało:
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24h
ISBN 978-83-7556-432-7

„Powiedz mi to po polsku" - często tak mówimy, gdy nie rozumiemy, co mówi do nas rozmówca używający skomplikowanego, fachowego biznesowego języka. Czytelnik znajdzie w książce odpowiedź na kilkadziesiąt pytań z pomocą których będzie mógł poznać podstawowe zagadnienia pomocne w stworzeniu biznesplanu i samodzielnie przygotować plan własnego przedsięwzięcia.

W książce przedstawiono standardy sporządzania biznesplanów, przybliżenie podstawowych metod i najważniejszych zasad wymagających zastoso­wania w procesie opracowywania tego dokumentu, a także wskazanie kryteriów formalnej i merytorycznej oceny biznesplanu.

Publikacja ta może być wykorzystana także jako materiał szkoleniowy dla wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie w sposób prawidłowy opraco­wać biznesplan tj. studentów szkół wyższych wszystkich typów kierunków oraz słuchaczy i uczestników kursów w zakresie pozyskiwania dotacji w ramach funduszy unijnych na działalność rozwojową bądź rozpoczęcie działalności gospodarczej. Pokazano w niej, na praktycznych przykładach, jak stosować metody planowania biznesowego w różnych sytuacjach i dla różnych celów.

Wprowadzenie 7

1. Moje przedsiębiorstwo - pomysł na biznes i jego realizację (Maciej Tokarski) 9
1.1. Pomysł na biznes 9
1.2. Czy jestem przedsiębiorczy? 11
1.3. Nisza rynkowa, czyli jak znaleźć swoje miejsce na rynku 14
1.4. Franchising, czyli gdy brak nam pomysłu na biznes 16
1.5. A może współpraca z doświadczonym przedsiębiorcą? 17
1.6. A może spróbować działać w ramach Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości (AIP)? 18
1.7. Co należy rozważyć zakładając własną firmę? Czy lepiej być na swoim czy na etacie? 21
1.8. Wybór formy organizacyjno-prawnej prowadzonej działalności 24

2. Jak stworzyć profesjonalny biznesplan? (Andrzej Tokarski) 33
2.1. Co to jest biznesplan i dlaczego jest on ważnym dokumentem? 34
2.2. O czym należy pamiętać pisząc biznesplan? 47
2.3. Procedura tworzenia biznesplanu 48
2.4. Elementy składowe biznesplanu 51
2.5. Zawartość biznesplan 58
2.6. Struktura biznesplanu 67

3. W jaki sposób dostosować swoją ofertę do potrzeb rynku? (Maciej Tokarski, Andrzej Tokarski) 77
3.1. Analiza rynku i branży 77
3.2. Charakterystyka produktu i procesu produkcyjnego 82
3.3. Analiza strategiczna 85
3.4. Plan marketingowy 101

4. Jak uzyskać informację czy projekt będzie rentowny? (Maciej Tokarski, Jacek Wójcik) 113
4.1. Co to jest plan finansowy? 113
4.2. Do czego służą sprawozdania finansowe? 123
4.2.1. Bilans 126
4.2.2. Rachunek zysków i strat 135
4.2.3. Rachunek przepływów pieniężnych 140
4.3. Jak ocenić działalność przedsiębiorstwa - co to są wskaźniki finansowe? 149
4.3. Jak wyznaczyć próg rentowności oraz wielkości graniczne? 157
Załącznik nr 1 163
Załącznik nr 2 166
Załącznik nr 3 168

5. Jak sfinansować planowane przedsięwzięcie? (Maciej Tokarski) 175
5.1. Finansowanie rozwoju firmy 175
5.2. Zwrotne źródła finansowania 183
5.2.1. Kredyty bankowe i pożyczki 183
5.2.2. Fundusze pożyczkowe 189
5.2.3. Fundusze poręczeń kredytowych 190
5.2.4. Leasing 191
5.2.5. Dźwignia finansowa 193
5.3. Bezzwrotne źródła finansowania 198
5.3.1. Dotacje dostępne w Powiatowym Urzędzie Pracy 198
5.3.2. Fundusze unijne 200
5.4. Alternatywne formy finansowania firmy 208

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Polub nas na Facebooku