• Zarządzanie wartością spółki kapitałowej. Podręcznik akademicki - wyb

Podtytuł Zarządzanie wartością spółki kapitałowej. Podręcznik akademicki
Autor Jan Krzysztof Bielecki, Leszek Pawłowicz (red.)
Rok wydania 2012
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 530
24.00 16.56
Do końca promocji pozostało:
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24h
ISBN 978-83-7556-456-3

UWAGA - KSIĄŻKA Z USZKODZONĄ OKŁADKĄ - MOGĄ BYĆ NA NIEJ RYSY, OTARCIA, ZMATOWIONA FOLIA - PODSTAWA WYPRZEDAŻY

 

Zarządzanie wartością to koncepcja, która stała się obecnie podstawowym narzędziem kierowania przedsiębiorstwem. Poszerza ona zakres finanso­wych celów działalności przedsiębiorstwa o troskę nie tylko o własne interesy, ale także o relacje z jego interesariuszami. Niniejsza książka, którą jej au­torzy określili jako podręcznik akademicki, skupia się na tych działaniach, które służą zwiększaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw i jednocze­śnie podnoszą ich wiarygodność na rynkach finansowych. W książce przedstawione są nie tylko podstawowe zasady zarządzania wartością przed­siębiorstwa, ale szeroko opisane zostały, szczególnie użyteczne dla praktyków gospodarczych, sposoby skutecznego korzystania z rynków finanso­wych.


Szczególnie wartościową częścią książki są przykłady praktycznych doświadczeń zarządzania wartością w Banku Pekao SA, Grupie Fiat, Grupie Kapi­tałowej Allianz oraz GE Money. Doświadczenia te zostały opisane przez wybitnych menedżerów zarządzających tymi podmiotami.

Prof. dr hab. Jerzy Bieliński




Niezwykle cennym atutem absolwentów wyższych uczelni ekonomicznych ubiegających się o pracę jest umiejętność wskazania skutecznych dróg osią­gnięcia sukcesu rynkowego przez firmę, w której chcieliby się zatrudnić. Dla kadry menedżerskiej z kolei wartościowe i stymulujące jest poznanie no­wych, sprawdzonych koncepcji, metod i narzędzi, które były im nieznane, a mogą być przydatne we współczesnym zarządzaniu ich firmą. Książka Za­rządzanie wartością spółki kapitałowej jest taką kompleksową i aktualną platformą wiedzy, która absolwentom każdego kierunku ekonomicznego ułatwia nabycie kompetencji w poszukiwaniu rozwiązań prowadzących do zwiększania konkurencyjności przedsiębiorstw. Jest również wspólnym językiem in­tegrującym działania wszystkich pracowników firmy.

Prof. zw. dr hab. Stanisław Kasiewicz

Wprowadzenie - Jan Krzysztof Bielecki, Leszek Pawłowicz 11



Część I

Podstawy zarządzania wartością przedsiębiorstwa



Rozdział 1

Koszt kapitału - Piotr Szczepankowski 17



Rozdział 2

Pomiar kreacji wartości dla akcjonariuszy - Błażej Lepczyński 57



Rozdział 3

Wycena wartości przedsiębiorstw dla potrzeb zarządzania wartością - Joanna Pioch, Mariusz Chmielewski 77



Rozdział 4

Zarządzanie ryzykiem jako część VBM - Błażej Lepczyński 97



Rozdział 5

Alokacja i zarządzanie kapitałem - Leszek Pawłowicz 117



Rozdział 6

Przedsiębiorstwo na rynku finansowym 141



Rozdział 7

Zarządzanie kapitałem obrotowym a wartość przedsiębiorstwa - Mariusz Chmielewski, Piotr Nowak 187



Rozdział 8

Kapitał intelektualny w przedsiębiorstwie - Karol Śledzik 205



Rozdział 9

Fuzje i przejęcia - Katarzyna Bachnik 241



Rozdział 10

Relacje inwestorskie - Piotr Wróbel 10.1-10.05, Veslawa Valiucko i Piotr Wróbel 10.6 267



Rozdział 11

Planowanie strategiczne i strategiczna karta wyników (Balanced Scorecard) - Łukasz Świerżewski 299



Rozdział 12

Polityka dywidend i wykupu akcji własnych - Joanna Pioch 321



Rozdział 13

Outsourcing i offshoring a zarządzanie wartością w przedsiębiorstwie - Joanna Próchniak 361



Rozdział 14

Corporate governance a zarządzanie wartością - Andrzej S. Natowski 387



Rozdział 15

Odbudowa wartości przedsiębiorstwa w kryzysie - Leszek Pawłowicz 399



Część II

Doświadczenia praktyczne



Rozdział 16

Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa (VBM) oraz systemy motywacyjne na przykładzie Banku Pekao SA - Pier Vaisitti 453



Rozdział 17

Praktyczne aspekty fuzji i przejęć na przykładzie połączenia Banku Pekao SA z częścią Banku BPH SA - Jan Krzysztof Bielecki 481



Rozdział 18

Zarządzanie wartością w Grupie FIAT - Enrico Pavoni, Piotr Wróbel 491



Rozdział 19

Zarządzanie wartością w Grupie Kapitałowej Allianz - Paweł Dangel, Michael Müller, Marcin Pęksyk 503



Rozdział 20

Zarządzanie wartością w GE Money - Mariusz Karpiński 515



Notki o autorach 527

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.