Szef firmy w systemie zarządzania przez jakość (wyd. III)

Autorzy: Jerzy Kowalczyk
Rodzaj
Szef firmy w systemie zarządzania przez jakość (wyd. III)
Wydawca: CeDeWu
ISBN:978-83-7556-423-5
Data dodania:2014-05-21
Format: 165x235
Oprawa: Miękka
Podtytuł: Szef firmy w systemie zarządzania przez jakość (wyd. III)
Rok wydania: 2012
Stron: 164


Prawie 20-letnia praktyka wprowadzania w polskich organizacjach systemów zarządzania jakością według wymagań norm ISO serii 9000 i nieco krótsza przy wprowadzaniu zasad TQM, wskazuje, że w wielu przypadkach zaangażowanie najwyższego kierownictwa w działania z tym związane nie spełnia oczekiwań. Jest zdecydowanie niższe niż w krajach Europy Zachodniej, nie wspominając już o Japonii, w której filozofia zarządzania przez ja­kość opiera się przede wszystkim na głębokim uczestnictwie i zaangażowaniu kierownictwa.

Tam gdzie kierownictwo nie angażuje się w projakościowe systemy zarządzania odbija się to od razu negatywnie na postawach pracowników. Jedną z podstawowych przyczyn tego stanu jest zbyt mała wiedza kadry menedżerskiej na temat nowoczesnych systemów zarządzania i korzyści z wdroże­nia takich systemów dla organizacji, jej pracowników oraz wszystkich innych zainteresowanych podmiotów.
Wprowadzenie 7

Rozdział 1
Zarządzanie organizacją wg norm ISO serii 9000 13
1.1. Ewolucja podejścia do zarządzania jakością 13
1.2. Podstawowe zasady systemu zarządzania wg norm ISO serii 9000 20
1.3. Bariery i uwarunkowania oraz korzyści z wdrażania systemów wg norm ISO 9000 31

Rozdział 2
Procesowy system zarządzania 39
2.1. Poziomy zarządzania organizacją 39
2.2. Zarządzanie procesem 42

Rozdział 3
Kierownictwo firmy w systemie zarządzania wg normy ISO 9001:2000 53

Rozdział 4
Etapy wdrażania systemu zarządzania jakością - rola kierownictwa 59
4.1. Projektowanie systemu 59
4.1.1. Decyzja o wdrożeniu systemu 59
4.1.2. Diagnoza stanu organizacji 62
4.1.3. Określenie założeń systemu 65
4.1.4. Określenie polityki i celów jakości 70
4.1.5. Przykłady polityk jakości 75
4.1.6. Identyfikacja i podział procesów 82
4.1.7. Opracowanie dokumentacji procesów i systemu 89
4.2. Wprowadzenie systemu 92
4.3. Utrzymanie i doskonalenie systemu 93

Rozdział 5
Od systemu ISO do filozofii TQM i Europejskiego Modelu Doskonałości EFQM 103
5.1. Zintegrowany System Zarządzania 104
5.2. TQM - zarządzanie przez jakość 114
5.3. Europejski Model Doskonałości EFQM 124
5.3.1. Podstawy EFQM 124
5.3.2. Proces wdrożenia zasad TQM - modelu doskonałości 129

Rozdział 6
Od kierownika do przywódcy 133
Jerzy Kowalczyk - wieloletni doradca i konsultant w dziedzinie zarządzania organizacją. Uczestniczył w ponad 250 wdrożeniach systemów zarządza­nia, w tym opartych na normach ISO, w organizacjach produkcyjnych i usługowych. Wykładowca w zakresie zarządzania na wielu kursach, semina­riach, studiach podyplomowych. Autor książek i ponad 200 artykułów z dziedziny szeroko rozumianej jakości. Współautor systemu odpowiedzialności społecznej i przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym oraz wykładowca i konsultant w zakresie opracowywania i wdrażania tego systemu. Członek organizacji technicznych i ekonomicznych: Naczelna Organizacja Techniczna, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Polskie Towarzy­stwo Ekonomiczne, Stowarzyszenie Elektryków Polskich, odznaczony złotymi odznakami honorowymi tych organizacji. Prezes Honorowy Klubu Dosko­nalenia Zarządzania.

Opinie i oceny (0)

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Komentarze i opinie mogą dodawać tylko zalogowani Klienci.
Oprogramowanie sklepu internetowego SKY-SHOP Sklep internetowy
Proszę czekać ...

Informacja

Zalogowano poprawnie

Produkt został dodany do koszyka

Do Twojego koszyka została dodana wybrana ilość sztuk produktu. Podczas realizacji zamówienia będzie można ją zmienić.

Szczegółowa zawartość koszyka znajduje się u góry strony pod ikoną koszyka.

Informacja

Produkt został dodany do przechowalni

Dział handlowy

- Tel: 22 396 15 00 
- Mob. 53 396 15 00

- E-mail:

hurt@cedewu.pl
dystrybucja@cedewu.pl

imagedystrybucja.cedewu