Stres w pracy menedżera (wyd. II uzupełnione)

Autorzy: Magdalena Kraczla
Rodzaj
Stres w pracy menedżera (wyd. II uzupełnione)
Wydawca: CeDeWu
ISBN:978-83-7556-879-0
Data dodania:2016-11-14
Format: 165x235
Oprawa: Miękka
Podtytuł: Stres w pracy menedżera (wyd. II uzupełnione)
Rok wydania: 2016
Stron: 222


Współczesna rzeczywistość biznesowa wyznacza nowe trendy dla środowisk pracy i zarządzania zasobami przedsiębiorstw, wymuszając dostosowanie się do nowych, niestabilnych warunków.

W książce skoncentrowano się na zagadnieniu stresu menedżerskiego, przedstawiając go teoretycznie oraz w odniesieniu do przeprowadzonych badań empirycznych. Autorka dokonuje prezentacji następujących obszarów:
• rola menedżerska w kontekście wybranych koncepcji stylów kierowania
• wymagania stawiane menedżerom we współczesnych organizacjach
• czynniki i obszary stresu w zawodzie menedżera
• syndrom wypalenia zawodowego u menedżerów
• sposoby radzenia sobie ze stresem indywidualnie i z poziomu organizacji
• uwarunkowania osobowościowe postępowania w warunkach stresu
• wskazania dla praktyki menedżerskiej oraz zalecenia rozwojowe dla menedżerów.

Praktyczny charakter książki czyni z niej szczególnie cenną pozycję na polskim rynku wydawniczym. Bogate doświadczenie biznesowe i konsultingowe Autorki pozwoliło na sformułowanie wielu kierunków zastosowania uzyskanych wyników badań w praktyce menedżerskiej.

Książka adresowana jest do menedżerów wszystkich szczebli zarządzania, specjalistów działów HR, doradców personalnych, trenerów, coachów, studentów kierunków biznesowych (zarządzanie, psychologia biznesu, zarządzanie zasobami ludzkimi).

Wstęp 7

Rozdział 1. Rola menedżera 13
1.1. Rozumienie pojęcia menedżer 13
1.2. Rola i funkcje menedżera w organizacji 21
1.3. Władza i wpływ kierowniczy 28
1.4. Styl kierowania jako narzędzie pracy menedżera 33

Rozdział 2. Problematyka stresu w ujęciu psychologicznym 57
2.1. Pojęcie i koncepcje stresu 57
2.1.1. Poznawczo-transakcyjny paradygmat stresu R.S. Lazarusa i S. Folkman 63
2.1.2. Relacyjne ujęcia stresu polskich badaczy 63
2.1.3. Salutogenetyczna koncepcja stresu A. Antonovskyego oraz teoria zachowania zasobów S. Hobfolla 64
2.2. Stres w sytuacji pracy 66
2.2.1. Modele stresu zawodowego 74
2.2.2. Konsekwencje doświadczania stresu zawodowego 80
2.2.3. Chroniczny stres zawodowy i wypalenie zawodowe 83
2.3. Radzenie sobie ze stresem 88

Rozdział 3. Stres w pracy menedżera 99
3.1. Stres zawodowy u menedżerów 99
3.2. Przegląd badań dotyczących stresu w pracy menedżera 107

Rozdział 4. Badania własne 117
4.1. Przedmiot badania i problem pracy 117
4.2. Sformułowanie problemu pracy i hipotez badawczych 118
4.3. Metody pomiaru psychologicznego (narzędzia badawcze) 119
4.3.1. Test Uzdolnień Menedżerskich (TUM) T. Alessandra i M.J. O'Connor 120
4.3.2. Kwestionariusz Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych (CISS) N.S. Endlera i J.D.A. Parkera 121
4.3.3. Test Przymiotnikowy ACL (The Adjective Check List) H.G. Gougha i A.B. Heilbruna 122
4.4. Sposób przeprowadzenia badań 125
4.5. Charakterystyka grupy badawczej 126

Rozdział 5. Analiza wyników badań własnych 129
5.1. Wybór stylu kierowania - badanie Testem Uzdolnień Menedżerskich (TUM) 130
5.2. Analiza zachowań menedżerskich w sytuacji stresu - badanie Kwestionariuszem Radzenia Sobie w Sytuacjach Stresowych (CISS) 132
5.3. Analiza wyników badania Testem Przymiotnikowym (ACL) 134
5.4. Zależności między stylami kierowania a stylami radzenia sobie ze stresem 138
5.4.1. Zależności między wymiarami stylów kierowania a skalami CISS 138
5.4.2. Różnice między stylami kierowania (TUM) w zakresie wyboru sposobów radzenia sobie ze stresem (CISS) 143
5.5. Zależności między stylami radzenia sobie ze stresem cechami osobowości 146
5.5.1. Zależności między cechami osobowości a skalami CISS 146
5.5.2. Różnice między stylami radzenia sobie ze stresem (CISS), a nasileniem cech osobowości (ACL) 150
5.6. Dyskusja wyników 157
5.7. Weryfikacja hipotez badawczych 164
5.7.1. Weryfikacja hipotezy H1 165
5.7.2 Weryfikacja hipotezy H2 166

Rozdział 6
Wnioski z programu badań własnych 169
6.1. Podsumowanie i wnioski końcowe 169
6.2. Możliwości praktycznego wykorzystania wyników badań własnych 172

Zakończenie 177
Streszczenie 181
Abstract 183
Bibliografia 185
Spis tabel 195
Spis wykresów 196
Spis rysunków 197
Zestawienie zbiorcze: dane statystyczne 199

Dr Magdalena Kraczla - doktor psychologii, specjalista w zakresie psychologii biznesu, adiunkt w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej, psycholog biznesu w SMG/KRC Poland HR, wykładowca studiów podyplomowych i MBA. Doświadczenie zawodowe zdobywała jako konsultant w firmach doradztwa personalnego, trener wewnętrzny oraz dyrektor personalny, a także wykładowca na wielu wyższych uczelniach.

Opinie i oceny (0)

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Komentarze i opinie mogą dodawać tylko zalogowani Klienci.
Oprogramowanie sklepu internetowego SKY-SHOP Sklep internetowy
Proszę czekać ...

Informacja

Zalogowano poprawnie

Produkt został dodany do koszyka

Do Twojego koszyka została dodana wybrana ilość sztuk produktu. Podczas realizacji zamówienia będzie można ją zmienić.

Szczegółowa zawartość koszyka znajduje się u góry strony pod ikoną koszyka.

Informacja

Produkt został dodany do przechowalni

Dział handlowy

- Tel: 22 396 15 00 
- Mob. 53 396 15 00

- E-mail:

hurt@cedewu.pl
dystrybucja@cedewu.pl

imagedystrybucja.cedewu