Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych

Autorzy: Agnieszka Dejnaka
Rodzaj
50.00 37.50
Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych
Wydawca: CeDeWu
ISBN:978-83-7556-583-6
Data dodania:2017-05-10
Format: 165x235
Oprawa: Miękka
Podtytuł: Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych
Rok wydania: 2013
Stron: 210


„Oddawana do rąk Czytelników książka pt. Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościo­wych ma szczególną wartość w związku z dokonującymi się przeobrażeniami rynkowymi w Polsce, a zwłaszcza rozwojem Internetu i technologii infor­macyjnych.




Kluczową rolę w tych przeobrażeniach odgrywa e-konsument. Wiedza o jego zachowaniach staje się głównym czynnikiem decydującym o sukcesie ryn­kowym firm. Autorka pracy prezentuje w niej bardzo wiele cennych informacji o zachowaniach e-konsumentów i ich procesie decyzyjnym. Informacje te pochodzą z bezpośrednich badań autorki i można je uznać za pionierskie. Dotyczyły one e-konsumentów w ujęciu ogólnym oraz z podziałem na e-konsu­mentów z tzw. pokolenia X i Y.




Rozważania zawarte w książce są udaną próbą połączenia ekonomii, marketingu, socjologii i informatyki. Wyznaczają także dalsze kierunki badań. Pole­cam lekturę książki środowisku akademickiemu i praktykom gospodarczym."

Prof. zw. dr hab. Aniela Styś
Wstęp 7

Cele, hipotezy 8

Struktura rozprawy 12




Rozdział 1

Dynamika rozwoju Internetu i Web 2.0 jako determinanty zmian zachowań e-konsumentów 13

1.1. Ewolucja zachowań konsumentów w e-konsumentów 13

1.2. Dynamika dostępu do Internetu oraz działania informacyjno-komunikacyjne internautów 21

1.3. E-konsument w przestrzeni Internetu - profil oraz zakres podejmowanych decyzji zakupowych 32

1.4. Web 2.0 jako obszar interakcji e-konsumentów 37

1.5. Wirtualne społeczności e-konsumentów 42




Rozdział 2

Media społecznościowe jako przestrzeń nowego sposobu wymiany informacji i interakcji e-konsumentów 49

2.1. Media społecznościowe jako obszary informacyjno-komunikacyjne i ich typologia 49

2.2. Portale społecznościowe jako obszary aktywności informacyjnej e-konsumentów 55

2.3. Blogi, fora opiniotwórcze i wirtualne światy jako przestrzenie opiniotwórcze 62

2.4. Chatboty jako innowacja w zakresie komunikacji z e-konsumentem w mediach społecznościowych 73

2.4.1. Chatboty, czyli wirtualni doradcy e-konsumentów 73

2.5. Rzeczywistość rozszerzona jako narzędzie komunikacji wizualnej z e-konsumentem 79




Rozdział 3

Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e?konsumentów - w świetle wyników badań ilościowych i jakościowych 85

3.1. Metodyka badań empirycznych 85

3.1.1. Metodyka badania ilościowego 86

3.1.2. Metodyka badania jakościowego 88

3.2. Struktura asortymentowa koszyka zakupów e-konsumentów i miejsce dokonywania zakupu 89

3.2.1. Aktywność zakupowa e-konsumentów - porównanie generacji X i Y 95

3.3. Hybrydyzacja informacji w procesie podejmowania decyzji zakupowych przez e?konsumentów 101

3.3.1. Miejsca zakupu produktu a źródła informacji 101

3.3.2. Miejsca zakupu produktu a źródła informacji - porównanie generacji X i Y 107

3.4. Identyfikacja czynników wpływających na decyzje zakupowe e-konsumentów 112

3.4.1. Zachowania e-konsumentów w procesie zakupu - ujęcie ogólne 112

3.4.2. Zachowania konsumentów dokonujących zakupu w sposób tradycyjny i internetowy - porównanie generacji X i Y 119




Rozdział 4

Media społecznościowe i ich wpływ na proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów 125

4.1. E-konsumenci jako użytkownicy mediów społecznościowych 125

4.2. Aktywność użytkowników Internetu - aspekt komunikacyjno-informacyjny 129

4.3. Media społecznościowe jako obszar pozyskiwania informacji zakupowej przez e-konsumentów 134

4.3.1. Rola mediów społecznościowych w pozyskiwaniu informacji przez e-konsumenta 134

4.3.2. Rola mediów społecznościowych w pozyskiwaniu informacji przez e-konsumenta - porównanie generacji X i Y 141

4.4. Wpływ portalu społecznościowego Facebook na proces zakupu 148

4.4.1. Wpływ portalu Facebook na proces zakupu 148

4.4.2. Portal społecznościowy Facebook a proces zakupu - generacja X i Y 149




Rozdział 5

Proces zakupu w Internecie - ujęcie modelowe 157

5.1. Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumenta pod wpływem mediów społecznościowych - model 157

5.2. Proces zakupu produktów w Internecie a media społecznościowe - model porównawczy generacji X i Y 168




Zakończenie 175

Załączniki 179

Załącznik 1. Kwestionariusz ankietowy 179

Załącznik Z2. Zestawienie respondentów biorących udział w badaniu ilościowym 187

Załącznik Z3. Kwestionariusz wywiadu 189

Bibliografia 191

Spis tabel 199

Spis rysunków 201

Opinie i oceny (0)

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Komentarze i opinie mogą dodawać tylko zalogowani Klienci.
Oprogramowanie sklepu internetowego SKY-SHOP Sklep internetowy
Proszę czekać ...

Informacja

Zalogowano poprawnie

Produkt został dodany do koszyka

Do Twojego koszyka została dodana wybrana ilość sztuk produktu. Podczas realizacji zamówienia będzie można ją zmienić.

Szczegółowa zawartość koszyka znajduje się u góry strony pod ikoną koszyka.

Informacja

Produkt został dodany do przechowalni

Dział handlowy

- Tel: 22 396 15 00 
- Mob. 53 396 15 00

- E-mail:

hurt@cedewu.pl
dystrybucja@cedewu.pl

imagedystrybucja.cedewu