Pomiar kapitału klienta w kontekście kreowania wartości przedsiębiorstwa

Autorzy: Wiesława Caputa
Rodzaj
69.00 46.92
Pomiar kapitału klienta w kontekście kreowania wartości przedsiębiorstwa
Wydawca: CeDeWu
ISBN:978-83-7556-662-8
Data dodania:2015-03-17
Format: 165x235
Oprawa: Miękka
Podtytuł: Pomiar kapitału klienta w kontekście kreowania wartości przedsiębiorstwa
Rok wydania: 2015
Stron: 174


We współczesnych procesach kreowania wartości, klient coraz częściej uznawany jest za podstawowy zasób, którego potencjał przesądza o kapitałowym zasileniu przedsiębiorstwa. Wartość tego zasobu, z perspektywy realizacji celów przedsiębiorstwa, wyceniać należy nie tylko poprzez pryzmat bezpośredniego zasilania kapitałowego, będącego efektem nawiązania i rozwijania transakcyjnych relacji z klientem, lecz również potencjału zasobowego, będącego pochodną wiedzy klienta. Taki sposób pomiaru jest wynikiem zmian zachodzących w otoczeniu, które wymusiły konieczność postrzegania klienta nie tylko jako biernego nabywcy produktu, lecz również aktywnego uczestnika rynku, dla którego i przy współudziale którego przedsiębiorstwo kreuje wartość.

Książka omawiając problematykę pomiaru wartości klienta w kontekście kreowania wartości przedsiębiorstwa i prezentując wyniki badań empiryczych, adresowana jest zarówno do pracowników naukowych, jak i praktyków zainteresowanych problematyką zarządzania wartością klienta i kreowania relacji z klientami. Publikacja może być również wykorzystana jako podręcznik dla: studentów wydziałów ekonomicznych i wydziałów zarządzania, słuchaczy kursów i studiów podyplomowych, szczególnie z zakresu: marketingu, controllingu i zarządzania wartością klienta.
Wstęp 7

Rozdział 1
Pomiar wartości klienta jako ogniwo procesu zarządzania kapitałem klientów 13
1.1. Od jakości produkcji do zarządzania kapitałem klienta 13
1.2. Istota i modele zarządzania kapitałem klienta 20
1.3. Metodologiczne aspekty pomiaru kapitału klienta 30
1.3.1. Przesłanki pomiaru kapitału klienta 30
1.3.2. Przedmiot, kryteria i obszary pomiaru kapitału klienta 32
1.3.3. Pomiar kapitału klienta - ujęcie modelowe 36

Rozdział 2
Wybrane metody retro- i prospektywnej oceny kapitału klienta 41
2.1. Typologia metod pomiaru kapitału klienta 41
2.2. Szacowanie wartości klientów na bazie danych historycznych 43
2.3. Prospektywna ocena wartości klienta i kapitału klientów 61
2.3.1. Jednowymiarowe koncepcje wartości CLV 69
2.3.2. Wielowymiarowe koncepcja wartości klienta CLV 77

Rozdział 3
Determinanty i ocena potencjału cross-sellingu 83
3.1. Sprzedaż krzyżowa - istota i korzyści 83
3.2. Czynniki determinujące potencjał sprzedaży krzyżowej 86
3.3. Ocena potencjału cross-sellingu klienta 98

Rozdział 4
Determinanty i ocena potencjału zasobowego klienta 101
4.1. Pojęcie potencjału referencyjnego 101
4.2. Ocena potencjału referencyjnego klienta i jego kluczowe determinanty 102
4.3. Potencjał informacyjny klienta - pojęcie, znaczenie, problemy wyceny 110

Rozdział 5
Wartość klienta i metody jej pomiaru w praktyce przedsiębiorstw 121
5.1. Cele i hipotezy badań 121
5.2. Metodyka prowadzonych badań 123
5.3. Determinanty wartości klienta w świetle badań 125
5.4. Wartość klienta, jako megakryterium segmentacji klientów 131
5.5. Ocena wartości klienta w centrach dystrybucji wartości 138

Podsumowanie 155
Bibliografia 163
Spis tabel 171
Spis rysunków 173

Opinie i oceny (0)

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Komentarze i opinie mogą dodawać tylko zalogowani Klienci.
Oprogramowanie sklepu internetowego SKY-SHOP Sklep internetowy
Proszę czekać ...

Informacja

Zalogowano poprawnie

Produkt został dodany do koszyka

Do Twojego koszyka została dodana wybrana ilość sztuk produktu. Podczas realizacji zamówienia będzie można ją zmienić.

Szczegółowa zawartość koszyka znajduje się u góry strony pod ikoną koszyka.

Informacja

Produkt został dodany do przechowalni

Dział handlowy

- Tel: 22 396 15 00 
- Mob. 53 396 15 00

- E-mail:

hurt@cedewu.pl
dystrybucja@cedewu.pl

imagedystrybucja.cedewu