Konsumpcja odpowiedzialna - wyzwanie dla zarządzania rozwojem

Autorzy: Magdalena Wróbel
Rodzaj
Konsumpcja odpowiedzialna - wyzwanie dla zarządzania rozwojem
Wydawca: CeDeWu
ISBN:978-83-7556-946-9
Data dodania:2017-04-11
Format: 165x235
Oprawa: Miękka
Podtytuł: Konsumpcja odpowiedzialna - wyzwanie dla zarządzania rozwojem
Rok wydania: 2017
Stron: 284


Monografia jest twórczym rozwiązaniem problemu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną, umiejscowionego w obszarze zarządzania rozwojem zrównoważonym i trwałym oraz nowego, modelowego ujęcia tego procesu. Autorka podjęła ambitną próbę nowego podejścia do procesów konsumpcji od strony podmiotowej - cech zachowań człowieka występującego w roli konsumenta, ujęcia nawiązującego bezpośrednio do świadomości człowieka oraz do jednej z najważniejszych kategorii - jego odpowiedzialności. W książce dokonano empirycznej weryfikacji procedur umożliwiających implementację konsumpcji odpowiedzialnej w procesy zarządzania rozwojem zrównoważonym i trwałym, a także stopnia, w jakim program kształcenia umożliwia wdrażanie modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną.

W publikacji Autorka przedstawiła:
- rozwój zrównoważony i trwały jako koncepcję oraz zasadę zarządzania,
- świadomość i konsumpcję jako kategorie nadrzędne w zarządzaniu rozwojem,
- procedury umożliwiające zarządzanie konsumpcją odpowiedzialną,
- konstrukcję modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną,
- implementację modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną do praktyki.

Książka jest adresowana zarówno do wszystkich osób zainteresowanych współczesnym konsumentem, jak też do przedstawicieli administracji publicznej odpowiedzialnych za tworzenie i realizację strategii rozwoju oraz studentów i pracowników naukowych uczelni.

Wstęp 7

Rozdział 1
Rozwój zrównoważony i trwały w teorii nauk o zarządzaniu 13
1.1. Rozwój zrównoważony i trwały jako zasada i koncepcja zarządzania 13
1.2. Kategorie współzależne i warunkujące rozwój zrównoważony i trwały 31

Rozdział 2
Świadomość i konsumpcja jako kategorie nadrzędne w zarządzaniu rozwojem zrównoważonym i trwałym 59
2.1. Świadomość i konsumpcja przedmiotem zainteresowania marketingu 59
2.2. Sieciowe powiązania w procesach kształtowania świadomości i decyzjach konsumenckich 73
2.3. Znaczenie świadomości i konsumpcji dla zarządzania ładem zintegrowanym 84

Rozdział 3
Procedury umożliwiające zarządzanie konsumpcją odpowiedzialną 93
3.1. Zastosowanie technologii w procesach kształtowania konsumpcji 93
3.2. Marketing instrumentem kształtowania konsumpcji odpowiedzialnej 105
3.3. Wiedza i edukacja jako instrumenty kształtowania konsumpcji odpowiedzialnej 117

Rozdział 4
Konsumpcja odpowiedzialna nową jakością w zarządzaniu rozwojem zrównoważonym i trwałym 131
4.1. Aspekty zarządzania konsumpcją odpowiedzialną 131
4.2. Założenia operacyjne zarządzania konsumpcją odpowiedzialną w rozwoju zrównoważonym i trwałym 142
4.3. Konstrukcja modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną 150

Rozdział 5
Implementacja modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną do praktyki `161
5.1. Zarządzanie konsumpcją odpowiedzialną w rozwiązaniach instytucjonalnych w Polsce 161
5.2. Wykorzystanie programu kształcenia w procesie wdrażania modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną 187
5.3. Sprawność i efektywność programu wdrożenia modelu zarządzania konsumpcją odpowiedzialną do praktyki 200
5.3.1. Założenia koncepcyjno-metodyczne przeprowadzonych badań empirycznych 200
5.3.2. Badanie zmian świadomości respondentów na temat kwestii związanych z konsumpcją odpowiedzialną 203
5.3.3. Badanie zmian opinii ankietowanych na temat konsumpcji odpowiedzialnej 224

Podsumowanie 249
Bibliografia 255
Spis tabel 269
Spis rysunków 270
Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety 1 273
Załącznik 2. Kwestionariusz ankiety 2 279

Opinie i oceny (0)

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.

Komentarze i opinie mogą dodawać tylko zalogowani Klienci.
Oprogramowanie sklepu internetowego SKY-SHOP Sklep internetowy
Proszę czekać ...

Informacja

Zalogowano poprawnie

Produkt został dodany do koszyka

Do Twojego koszyka została dodana wybrana ilość sztuk produktu. Podczas realizacji zamówienia będzie można ją zmienić.

Szczegółowa zawartość koszyka znajduje się u góry strony pod ikoną koszyka.

Informacja

Produkt został dodany do przechowalni

Dział handlowy

- Tel: 22 396 15 01
- Mob. 508 200 252

- Fax: 22 827 38 89
- E-mail: dystrybucja@cedewu.pl
imagedystrybucja.cedewu