• Behawioralne aspekty inwestowania na rynku papierów wartościowych (wyd. II zmienione)

Kluczowym zagadnieniem poruszanym w książce jest proces podejmowania decyzji inwestycyjnych. Proces ten może być opisany przy użyciu teorii perspektywy opracowanej przez dwóch psychologów: Daniela Kahnemana i Amosa Tversky`ego, za którą ten pierwszy otrzymał w 2002 roku Nagrodę Nobla z ekonomii. Z teorii perspektywy odniesionej do rynku papierów wartościowych wynika, że decyzja o zakupie bądź sprzedaży akcji zależy od kształtu funkcji użyteczności inwestora oraz od wartości prawdopodobieństw przypisywanych przyszłym zmianom ceny. W książce przedstawiono długą listę mechanizmów psychologicznych w sferze poznawczej oraz w sferze motywacyjnej, które uzupełniają teorię per­spektywy. Chip Heath i Amos Tversky (1991) przedłożyli badanym do wyboru dwa zadania: - Spółka wybierana jest losowo z tabeli notowań w The Wall Street Journal. Twoim zadaniem jest przewidzieć, czy następnego dnia cena akcji wybranej spółki wzrośnie, czy spadnie. - Spółka wybierana jest losowo z tabeli notowań w The Wal

Podtytuł Behawioralne aspekty inwestowania na rynku papierów wartościowych (wyd. II zmienione)
Autor Piotr Zielonka
Rok wydania 2008
Oprawa Miękka
Format 165x235
Stron 209
35.19 26.39
Do końca promocji pozostało:
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24h
ISBN 978-83-7556-069-5
Kluczowym zagadnieniem poruszanym w książce jest proces podejmowania decyzji inwestycyjnych. Proces ten może być opisany przy użyciu teorii perspektywy opracowanej przez dwóch psychologów: Daniela Kahnemana i Amosa Tversky`ego, za którą ten pierwszy otrzymał w 2002 roku Nagrodę Nobla z ekonomii. Z teorii perspektywy odniesionej do rynku papierów wartościowych wynika, że decyzja o zakupie bądź sprzedaży akcji zależy od kształtu funkcji użyteczności inwestora oraz od wartości prawdopodobieństw przypisywanych przyszłym zmianom ceny.
W książce przedstawiono długą listę mechanizmów psychologicznych w sferze poznawczej oraz w sferze motywacyjnej, które uzupełniają teorię per­spektywy.

Chip Heath i Amos Tversky (1991) przedłożyli badanym do wyboru dwa zadania:
- Spółka wybierana jest losowo z tabeli notowań w The Wall Street Journal. Twoim zadaniem jest przewidzieć, czy następnego dnia cena akcji wybranej spółki wzrośnie, czy spadnie.
- Spółka wybierana jest losowo z tabeli notowań w The Wall Street Journal. Twoim zadaniem jest zgadnąć, czy cena akcji wybranej spółki wzrosła, czy spadła dnia poprzedniego. Nie masz dostępu do historycznych notowań giełdowych.

Około 70 proc. ankietowanych preferowało pierwsze zadanie. Tak więc, część badanych zachowywała się tak, jakby miała większą zdolność progno­zowania niż odgadywania zaistniałych już zdarzeń.
Ludzie stają się pewni swojej wiedzy i zdolności szczególnie wtedy, gdy mają wrażenie kontrolowania przebiegu zdarzeń.
(...)
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.